Blessures ruiters??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angela333

Re: Blessures ruiters??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:24

toen ik 7 was van pony afgevallen met me hoofd op een steen met als gevolg hersenschudding! Ziek
Op me 15e tijdens een buitenrit tegen een boom geplet omdat het paard wat naast me reed niet door een plas water durfde.
En pas tijdens een lange buitenrit plots rugpijn (echt niet normaal).
Maar moest nog 2 uur naar huis rijden Huilen .
Toen maar ff rust genomen en niet gaan rijden Haha! .

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:09

ik ben ooit onderuit gegaan met mijn pony en toen had ik een hersenschudding. ik nam de bocht iets te hard Verward

en toen mijn zus en ik buiten gingen crossen en ik haar in wilde halen kreeg ik een klap van haar paard.
toen had ik mijn knie gebroken en moest ik in het gips.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:37

Wat een verhalen allemaal, ongelooflijk.
Het klinkt misschien wel heel raar, maar ik heb er echt van genoten, in ieder geval van jullie enthousiasme en geestdrift om - ondanks blessures en pijn - toch weer op een paard te klimmen. Ik voelde me opeens begrepen... In mijn profiel staat mijn verhaal over een ongeluk met een paard en dat ik 27 jaar niet heb durven rijden, maar daar doel ik nu niet op.
Afgelopen vrijdag, dus nog maar 2 dagen geleden, vond een stalgenote mij zittend naast mijn paard en toch wel redelijk van de wereld. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waar de diagnose "epileptisch insult" werd gesteld. Ik ben daar wel bekend mee, maar had al 12 jaar geen insulten meer gehad.
Afijn, men heeft mij ter observatie een nachtje gehouden, maar ik mocht gelukkig de volgende ochtend weer naar huis.
Iedereen was/is natuurlijk heel bezorgd en vindt dat ik voorlopig toch maar even niet mag rijden enz..
Een keer raden wat ik dus vandaag ben wezen doen: jawel lekker naar mijn paardje en erop natuurlijk. Wel rustig aan gedaan maar toch gereden.
Als ik dan al jullie verhalen lees, dan weet ik tenminste dat jullie hetzelfde voelen als ik Haha! Haha! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:10

Ik heb mijn rechterpols gebroken gehad toen ik 12 was. Bij het inrijden van mijn toen 3 jarige kwpner (epony) daar heb ik nu nog steeds last van, zo ineens kan ik er weer pijn aan krijgen en kan ik niet een een deur klink naar beneden duwen om de deur open te doen (en ik ben rechts dus doe alles met rechts) en als ik zware dingen heb moeten tillen heb ik er ook weer last van. Ik rij wel gewoon alleen is het even moeilijk op stappen (mijn paard heeft een super zacht mondje dus heb er verder op het paard geen last van)

En ik heb nu al een paar weken last van mn agillespees waardoor ik om de 10 min met rijden een paar min met beugels uit moet stappen. maar hoe ik daar aan kom weet ik niet