Wat is nou echt een goed dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Wat is nou echt een goed dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:54

Echt erg denk ik niet hoor, IJslanders worden bv meestal zonder dekje gereden en ik heb nog niet echt gehoord over problemen. Je kunt het altijd proberen.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:37

Ik heb zelf een stuk of 3 Equiline dekjes, hier ben ik dus super tevreden over, zijn ook voorgevormd en goed stevig en goed gevuld.

Afbeelding
Cotton saddlecloth breathable mixed-wool
wadding (900gr.) art. 4

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:42

zitake schreef:
dan heb ik de oplossing (denk ik toch), ik heb er eentje van lami-cell en die trekken niet strak rond de schoft. ik heb ook hh en br en die vind ik helemaal niet zo goed, men lamic-cell vind ik super, en hij droogt snel, wast makkelijk en vooral die schoft (ik heb er eentje van de elegance lijn)

Ben ik het helemaal mee eens!
Lamicell zijn echt super dekjes

melmzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:52

ja inderdaad lami-cell is super die dekjes zijn aan de voorkant ook hoog ofzo waardoor ze echt nooit op de schoft kunnen drukken (die van mij tenminste) en veder ook hele goede kwaliteit

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:19

Voorgevormde dekjes doen dat meestal niet..

Mijn zadel ligt goed maar bij sommige dekjes trekken ze ook strak en bij andere weer niet.. Ligt wel aan de dekjes dan..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:16

Ik vind de Lamicell dekjes inderdaad heel fijn, ze zijn ook lekker lang, dus passen ze goed onder mijn zadel.

Sinds mijn zwager de neppers van de ANKY-pads is gaan verkopen en ik die ben gaan uittesten ben ik daar helemaal fan van!
Lekker makkelijk, niks vast maken, en mooi dik en soepel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 01:17

Equiline, kieffer en Eurostar vind ik de beste, wat stevigere dekjes en goed voorgevormd, heb ook een hele fijne kavalkade, blijft super in de kamer liggen.

Anky, BR, IR, etc schuift strak op de schoft

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 01:36

bij mij maakt ut shabrak niet veel uit, heb een bondje er onder en kan echt merken aan mien over gevoelig pony dat ze daarmee ontspannere loopt dan zonder:
favo merken:
Anky & BR

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:49

Als ik jou was zou ik inderdaad voor lami-cell gaan!
Het zijn echt super dekjes!
Ze nemen heel veel vocht op zijn makkelijk wasbaar, verschuiven bijna nooit en zijn er in alle kleuren! ( Haha! )
Mijn verzorgpony heeft een dekje waarbij het deel bij de schoft veel langer en dikker is dan de rest van het dekje. Daardoor is de druk van de schoft af.
Ik heb zelf (nog) geen lami-cell dekjes maar die ga ik in de toekomst wel kopen.
Op dit moment doet de lami-cell site het (bij mij) niet, maar het is www.rglamicell.com dus als je eens wil kijken; ze hebben heel veel verschillende...
Wat ik ook goede dekjes vind zijn die van S&K maar sinds ik met bontje rij schuift dat klote dekje heel de tijd naar achter dus dat is niet aan te raden...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:10

Polypad. Die zijn heel dik en verschuiven niet. Echt super.

showdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:22

Stuebben!!!!!
Niet te dik (de enige echte functie die zo'n dekje heeft is natuurlijk zweet opnemen en er dus voor zorgen dat je zadel niet vies wordt), ook nog mooi model, absorbeert goed, droogt snel, makkelijk wasbaar en blijft goed in model. Schuift (ondanks dat ze "los" onder het zadel liggen) nooit, dit inderdaad in tegenstelling to de Anky pads die er bij mij ook altijd na 2 rondjes onderuit schuiven......
Te dikke dekjes komen m.i. de pasvorm van je zadel niet ten goede....

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:43

Ik ben het met VValar eens.
Sowieso vind ik dekjes waar de singel door kan makkelijker dan die losse dingen. Al is het maar voor de zekerheid dat ze niet verschuiven.

Zonder dekje zou ik niet snel doen trouwens. Het lijkt mij voor het paard fijner dat het zweet opgenomen wordt, ook voor het leer van het zadel is het beter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:28

peanutbutter schreef:
Polypad. Die zijn heel dik en verschuiven niet. Echt super.

Uit een onderzoek naar de drukverdeling en schokopvang is gebleken dat PolyPads idd de beste dekjes zijn.

Als je zadel echt goed past kun je prima zonder dekje rijden. Dekjes zijn in principe tenslotte alleen maar uitgevonden om het zadelleer voor zweet te beschermen.
Iets waar de setjesfreaks dankbaar gebruik van maken Clown