Natuurlijk Bekappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Natuurlijk Bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:09

@ my dominique: Ook voor jou paard zou het beter zijn als de reguliere smit iedere week zou komen (als de ijzers eraf zijn). Dat staat eigenlijk los van het natuurlijk bekappen. Hoe vaker de hoef onderhouden wordt, hoe beter hij groeit en hoe steviger hij wordt. De reden dat de hoefsmeden zo om de 8 weken komen, is alleen door het feit dat mensen er geen geld voor hebben om hem vaker te laten komen, en omdat ijzers nou eenmaal ook om de 8 weken vervangen moeten worden.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:54

Heey, je kan je paard toch ook zaonder ijzers laten lopen en 'gewoon' laten bekappen :J ?!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:29

Loenz schreef:
Heey, je kan je paard toch ook zaonder ijzers laten lopen en 'gewoon' laten bekappen :J ?!

Tuurlijk kan dat, maar of het goed is is wat anders.
De hoefsmid bekapt dan namelijk alsof er een ijzer onder moet, en doet dat dan vervolgens niet, waardoor de hoef er niet beter van wordt..
Ik weet niet wat er zo 'tegen' natuurlijk bekappen is, misschien is het de naam ofzo, maar het is gewoon bekappen, alleen dan speciaal voor paarden die zonder ijzers lopen.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:12

angela88 schreef:
Leuk dat je de overstap wilt gaan maken naar hoefijzerloos. Ik hoop dat het ook voor jou paard de oplossing is!

Dit is een adres voor noord-holland:
**omgeving Noordholland**
Marjan en Lynn Apple, Noordholland
http://www.naturalhorses.com/hoof.htm#barefoot

bedankt angela Ja
jammer dat de site in het engels is maar ik ben blij dat ik nu iemand heb die ook in noord holland komt Lachen
ik zal wel eens bellen maar voorlopig heeft het geen zin aangezien hij net weer op ijzers staat Knipoog en de hoeven zijn kort dus ze kunnen er toch niets aan doen maar als hij weer moet zal ik ze zeker bellen Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:15

die site van Lynn Apple is toch ook in het Nederlands, je kan ergens de taal kiezen. Ik spreek/lees geen woord Engels en heb toch hun site gelezen, heb zelfs een poosje met ze gemaild, dus het moet er ook in het ned. zijn

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:40

raar want ik krijg hem niet in het nederlands :S
misschien kun je me de link geven dat de site in het nederlands komt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:46

geen mij dan eerstde Engelse link even, ik heb geen tijd om dat allemaal op te zoeken en hij staat niet bij de favorieten ofzo bij mij