Zijn bandages slecht voor paardenbenen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Zijn bandages slecht voor paardenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:41

Wit staat netter en thuis gebruiken die mensen gewoon groen of blauw of zwart... als er maar gebandageerd wordt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:05

Ik denk/hoop dat die mensen op wedstrijden dan weten hoe ze bandages omleggen.
Waarom bandages we slecht zijn is omdat ze te vaak vak aangelegd worden voor inderdaad setjes.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:18

Ja, maar waarom zou je als je toch met bandages rijdt bij een groen dekje bijv. rode bandages doen, dan doe je er toch gelijk groene bandages bij..
Als jij kleding aan doet zorg je toch ook dat het bij elkaar staat..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:21

Omdat dat hip is?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:35

Hoezo hip... Ik zie al jaren dat mensen met een setje rijden, alleen toen had je nog niet al die nieuwe kleurtjes.. Maar dan was het gewoon zwart, wit of een andere kleur..
Het zijn die kleurtjes die hip zijn, niet de setjes...

Ik denk ook door bokt dat je veel mensen met setjes enz. ziet en is het bij jou in de omgeving misschien niet zo!
Maar hier in de omgeving is het bijv. de normaalste zaak dat mensen met bandages op wedstrijd losrijden al vanaf de B..

En natuurlijk worden veel mensen beinvloed en weten het nut van bandages niet en ook niet hoe ze ze moeten omdoen..

Ik rijd zelf wel 's met bandages als ik weet dat ik echt aan de moeilijkere oefeningen ga werken, omdat mijn pony snel last heeft van wondjes enz. aan de benen, vooral achter..
Daarom doe ik ook vaak alleen peesjes voor en achter bandages, pijpkousen gaan bij mij altijd op de een of andere manier schuiven Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:42

Bij ons reden hier mensen eerst nooit met bandages sinds de komst van al die setjes wel daarom denk ik dat het hip is Verward
Ik heb het nu niet over mensen die wedstrijden starten en die er echt nut van inzien, maar puur om de mensen die een "hip" kleurtje willen en dat compleet willen.

Zo reden eergisteren 2 meiden langs met hun ponytjes knalkleurige dekjes en bandages tot onderaan de hoef.... hoe vaak zie je het wel niet verkeerd zitten nu? Je beschadigd met het verkeerd aanleggen meer dan dat het goed doet.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:54

Mireille1970 schreef:
ikke schreef:
Wat iedereen om z'n paardebenen knoopt moet ie vooral helemaal zelf weten, maar als diverse dierfysio's en dierenartsen vanuit hun vak zeggen dat het een totaal nutteloze zaak is, dan vraag ik me wel af waar iemand meer wijsheid vandaan denkt te halen.
Concreet: indien goed aangebracht (bijna nooit) kan het weinig kwaad, maar nut heeft het zeker niet.

4. En iemand riep hier "we vergeten dat het een paard is en dus wel wat kan hebben" . Onzin. Er is geen zwakker dier dan een paard. Van buikpijn gaan ze zomaar dood. Overgeven kunnen ze niet want dan stikken ze. Als ze iets breken is het einde oefening en als ze een pees maar lelijk genoeg beschadigen ook. Etc etc etc
.

Het hoeft niet altijd einde oefening te zijn! En als het nou zo slecht is waarom rijden Marlies,coby, anky enzo dan ook met bandages? Ik ben van mening dat bandages zeker NIET slecht zijn. Als ze maar goed om het been van het paard zitten en niet dat je in galop zit en je paard valt. en kunnen we mischien een keer ophouden over de hele discussie bandages goed/slecht

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:58

Bandages zijn goed mits ze op de goeie manier worden aangelegd heel simpel.
Bandages zijn slecht als ze niet op de goeie manier worden aangelegd.

Is toch niet zo moeilijk Haha!