Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) ga je wat proberen en ineens was hij WEL te rijden op een indoor cncours 
Ze is dan wel wat kijkerig, als ze de buurkinderen hoort is ze vol aandacht daar op, maar ze is niet vluchterig wat ze op een wedstrijd wel is. Kijk, en ik volle galop ervandoor gaan en de kar (met mij erop) van de kont af proberen te meppen is iets wat ze thuis nooit gedaan heeft en nooit zal doen. Op deze manier doorgaan (en we zijn het voor het 3de jaar aan het proberen) heeft geen zin, dat is wachten totdat het een keer echt fout gaat. Thuis is het niet af te leren of eruit te trainen, omdat ze het dan gewoonweg niet doet. Tja, en als het nou niet zo'n goede was, maar dit is gewoonweg de beste hackney van Nederland, als ze zich fatsoenlijk zou gedragen. (En dat is geen bluf, we hebben er dagelijks kopers voor en alle mededeelnemers zeggen het ook.)
dan zou ik zeker zoiets proberen(poeder hielp bij mij niet, nervo horse druppels wel, bleef kijkerig maar was goed te rijden en overal langs te sturen ipv in blinde paniek als een dolle te gaan rennen...)
En op het eerste gezicht lijkt het te werken, ze is nu op stal relaxter. Grote test komt volgende week, dan hebben we weer wedstrijd. Anoniem schreef:NerveControl hielp bij mij ook niet maar Melody reageerde wel op Easy Going , kruidenmengsel van de Paardendrogist dat ook aan wedstrijdpaarden mag worden gegeven.
En Melody is ook rustiger geworden na een behandeling van Steffi v/d Laarse. Zij had homeopatische druppels voorgeschreven, toen de flesjes op waren was Mel echt een makkelijker paard geworden.