Rijden jullie met MP3-speler?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijoe

Re: Rijden jullie met MP3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:42

ik rij bijna altijd buiten met m'n mp3 ....maar wel 1 oordopje,zodat ik akn horen wat er om me heen gebeurt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:09

Nee nooit, vind het ook maar raar..
Als ik buitenrij wil ik alle aandacht bij m'n paardje houden.
Met muziek denk ik dat je sneller ongelukken krijgt

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:10

Ik heb het een paar keer gedaan om te horen of het goed bij mijn paardje paste voor mijn kür op muziek. Verder doe ik het nooit, om verschillende redenen.. Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:11

Ik heb de radio aan op stal.
Maar op paard hoef ik geen muziek op, vind het heerlijk om alle aandacht voor mijn paarden te hebben tijdens het rijden!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:20

Heel af en toe een oordopje.
Maar dan alleen voor een kur oid.

Verder heb ik er geen behoefte aan!

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:34

Waratje, daarom heb ik m ook bij me. In een noodgeval moet ik kunnen bellen. Maar als er thuis een noodgeval is, wil ik ook bereikbaar zijn als ik bijvoorbeeld aan het buitenrijden ben, snap je?

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:42

Ik rijd altijd met mp-3 speler of de radio aan. Ik kan de aandacht volledig bij mijn paard houden, en mijn paard vind muziek ook helemaal geweldig Bloos als ik buitenrijd doe ik het niet omdat ik tractoren e.d wil horen! als ik aan het rijden ben met muziek aan dan hoor ik de muziek niet eens meer maar mijn geweten wel...tja hoe zeg je dat Verward

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:52

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vind het niet prettig.
Lijkt wanneer ik zonder muziek toch m'n paard beter aanvoel ...
Maar wanneer er op de achtergrond muziek te horen is (van de voetbalclub bijvoorbeeld) rijdt dat weer heel lekker !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:27

Moet zeggen dat ik hier nog nooit bij na had gedacht. Ik heb het dus ook nog nooit gedaan en ik ga het ook nooit doen denk ik.
Ikwil als ik op een paarsd zit mijn volledige aandacht daarbij houden.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:36

Ik fiets nog niet eens met zo'n ding op m'n kop. En een fiets is dan nog een dood ding dat je altijd volledig onder controle hebt...

Ik zou er niet aan denken om met m'n MP3-speler te gaan rijden. Sommige kinderen bij mij op stal doen het wel en dan ook nog eens wanneer er anderen in de bak zijn. Er wordt dus weinig opgelet en botsingen zijn geen weinig voorkomend tafereel.

Nee, met MP3-speler rijden zou ik nooit doen. Het grootste gevaar komt uit een klein hoekje, en ik hoor en zie dat dan liever ook meteen aankomen voordat het te laat is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:07

Ik heb 1x mn show gedaan met een Disc man (MP3 was er toen nog niet) omdat de geluidsinstallatie kapot was en ik moet kijken of alle oefeningen klopte met de muziek.
Maar verder niet

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:14

Normaal gesproken zet ik de muziek in de bak zachtjes aan, dus heb ik geen MP3 nodig.
Als ik naar buiten over de renbaan ga, dan wel. Dan hoef ik er met mijn aandacht ook niet zo heel erg bij te zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:17

lovelyhorses schreef:
Ik rijd altijd met mp-3 speler of de radio aan. Ik kan de aandacht volledig bij mijn paard houden, en mijn paard vind muziek ook helemaal geweldig Bloos

Hoe hard heb je dat ding dat wel niet staan dat je paard het kan horen?

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:02

stef schreef:
lovelyhorses schreef:
Ik rijd altijd met mp-3 speler of de radio aan. Ik kan de aandacht volledig bij mijn paard houden, en mijn paard vind muziek ook helemaal geweldig Bloos

Hoe hard heb je dat ding dat wel niet staan dat je paard het kan horen?

oohw mijn paard hoort de radio...... Als ik me MP 3 niet op heb dan zet ik de radio aan dan hoort ie het wel. Deze zet ik ook wel flink/redelijk hard..Ik bedoel als je kur op muziek moet rijden staat het ook hard en zo leert het paad dat het niet eng is....ik rijd trouwens meestal in me 1 of met 2/3 mensen in de bak die ook van muziek houden en we rijden elkaar nooit in de weg! ik weet niet ik kan me heel makkelijk afsluiten als ik bezig ben met me paard, ben ik met me paard bezig ik praat ook nooit tijdens het rijden dat vind ik iets voor in de kantine/ ik beloon me paard natuurlijk wel met stem

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:25

Bijoe schreef:
ik rij bijna altijd buiten met m'n mp3 ....maar wel 1 oordopje,zodat ik akn horen wat er om me heen gebeurt

ja, zei ik ook maar 1 oordopje voor het verkeer om je heen Knipoog
en ik doe het alleen als het ergens heel saai is
ik doe het vaak alleen tijdens buitenrijden in me uppie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:34

ik vind het onverantwoord. Je hoort toch minder, hoe je het ook went of keert

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:54

[/quote] Pardon? "Ben ik niet bereikbaar" en wat dan nog?? Je bent dan met je paard bezig, hoor. Over het algemeen kunnen die telefoontjes wel een half uurtje onbeantwoord blijven, gaan ze niet stuk van.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ook altijd mijn mobiel aan als ik rijd, ik heb schoolgaande kinderen en als er iets aan de hand is wil ik toch te bereiken zijn. Maar ik word verder nooit gebeld op dat ding, bijna niemand weet mijn nummer (behalve school en mijn man dan hahaha).

En rijden met een muziekje op vind ik ook helemaal niks, je bent met je paard bezig en hebt dan toch geen afleiding nodig. Maar ja, tegenwoordig kan er niemand meer tegen als het gewoon eens stil is ergens....... Extreme duivel[/quote]
En daar ben ik het helemaal mee eens, heerlijk die rust als je door het bos rijdt.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:15

Ik heb wel de radio aangezet... Omdat ik niet zo bomproof was. Haha! Met mijn paard was niks mis, maar ik schrok van de stormgeluiden, het klappen van de staldeuren enzo. Haha! Haha!

Ik kan me altijd juist beter concentreren met muziek, dan word ik minder afgeleid door andere dingen. Maar rijden met mp3-speler heb ik niet geprobeerd. Maar ach, dit moet iedereen vooral zelf weten. In druk verkeer zou ik het niet doen, verder denk ik niet dat het gevaar hoeft op te leveren, zeker niet met 1 dopje.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:25

Er staat wel altijd de radio aan met achtergrond muziek op bij ons op stal. Als er meerdere mensen rijden is een mp3-speler ronduit asociaal je hoort ze namelijk niet. Bovendien vind ik het sowieso niet echt slim om muziek hard aan te hebben. Je moet je concenteren op het ritme en de beweging van je paard. Ik kan me goed voorstellen met snelle trancemuziek bv. dat je te hard gaat rijden en omgedraaid. Dus geen harde muziek voor mij tenzij het kurmuziek is.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:28

Ik rij nooit met zo'n ding. Heb het wel eens overwogen, maar iets zegt me dat het niet echt veilig is.
Mijn telefoon heb ik wel altijd bij me. Op mijn oude stal reed ik heel vaak in mijn eentje en van mijn vriend moest ik altijd een telefoon in mijn broek/jaszak hebben voor het geval dat.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:38

Ik rij niet met mp3 speler. Lijkt me niet zo'n veilig idee als je niks hoort.
Telefoon heb ik wel altijd mee (en aan.) Omdat ik altijd alleen buiten rij, en ik het wel een fijn idee vind als ik ben gevallen ofzo, dat ik dan kan bellen Knipoog

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:18

Als je me iemand gaat wandelen zet je toch ook geen mp3 speler op. Zo vind ik het ook met je paard. Ik moet er nie aan denken dat me paardje dat bij mij zou doen fluitent met zijn muziekje op door het bos crossen. Maarja zo denk ik er over. Als je het fijn vind is het oke ! Maar het is wel handig verkeer aan te horen komen en gelluiden waar je paard van schrikt. Met 1 oor hoor je minder als me 2 !

Spirit

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:22

Ik heb gisteren geprobeerd om met een mp3 speler te gaan rijden.
Ik moet zeggen dat het echt helemaal geweldig is Haha! Ik rij dan wel in een baan die is afgezet.. (ik zou het niet in mijn hoofd halen omdat op straat of in het bos te doen).. En ik heb hem dus ook niet hard staan maar wel beide oordopjes in!!
Ik moet ook zeggen dat ik in het begin het erg l*llig vond voor mijn paard.. Maar ik kon me echt helemaal op zijn bewegingen concentreren.. Zijn minimale middendraf is zelfs veranderd in uitgestrekte draf Knipoog Dit komt omdat ik veel meer ontspannen in het zadel zat en mij dus meer op de bewegingen van het paard kon concentreren.. en dus beter op hem in kon werken Haha!
Voor mij dus perfect! en ik ga het zeker vaker doen Haha! Haha! Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:27

Als ik rij ben ik met mijn paard bezig dus ik zal zeker niet met een mp3 speler rijden. Een radio aan is weer wat anders. Het kan wel handig zijn om een kür te oefenen zonder dat anderen er last van hebben (hoewel je paard dan niet went aan de muziek maar dat kan ook z'n voordelen hebben).

Ook als ik mijn paarden verzorg hoef ik geen keiharde muziek bij me te hebben, ik wil dan al mijn aandacht aan mijn paarden geven. Ik ben wel een echte muziekgek, dus daar ligt het niet aan.