Misty4 schreef:Dit vind ik wel heel erg bot... Ik zou mijn paard nooit naar de slager kunnen brengen laat staan opeten... >;)
En waarom zou een paard slecht af zijn bij de slager?
Ik vind het humaner dan laten inslapen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misty4 schreef:Dit vind ik wel heel erg bot... Ik zou mijn paard nooit naar de slager kunnen brengen laat staan opeten... >;)
wendytjeG schreef:Misty4 schreef:Dit vind ik wel heel erg bot... Ik zou mijn paard nooit naar de slager kunnen brengen laat staan opeten... >;)
En waarom zou een paard slecht af zijn bij de slager?
Ik vind het humaner dan laten inslapen
Misty4 schreef:
Ik (maar das dan ook mijn mening) vind het een bizar idee dat mijn paard jaren voor me heeft gelopen en ik heb het leuk met haar gehad dat ze dan opgegeten wordt ik zou dat echt neit kunnen... En ik zeg niet dat een paard slecht af is bij de slager maar het zou mijn keus niet zijn...
wendytjeG schreef:Misty4 schreef:
Ik (maar das dan ook mijn mening) vind het een bizar idee dat mijn paard jaren voor me heeft gelopen en ik heb het leuk met haar gehad dat ze dan opgegeten wordt ik zou dat echt neit kunnen... En ik zeg niet dat een paard slecht af is bij de slager maar het zou mijn keus niet zijn...
Tsja, ik zie het echt anders. Uiteindelijk dient het paard de mens. Natuurlijk doe je als baas je best om het een zo goed mogelijk leven te geven, en als het ziek wordt, dit op te lossen of te zorgen dat het op een zo vriendelijk mogelijke manier uit zijn lijden verlost wordt.
Verbranden is redelijk zinloos, en nog milieuvervuilend ook. Bij de slacht heeft er tenminste nog iemand wat aan, en bezorg je niet ineens overlast.
, ik vind paardenvlees ook niet lekker! Heb het wel eens gegeten maar vind het echt niet te pruimen...
Misty4 schreef:
Ach ja ieder zijn eigen mening, ik vind paardenvlees ook niet lekker! Heb het wel eens gegeten maar vind het echt niet te pruimen...
wendytjeG schreef:Misty4 schreef:
Ach ja ieder zijn eigen mening, ik vind paardenvlees ook niet lekker! Heb het wel eens gegeten maar vind het echt niet te pruimen...
Ik eet het ook niet, maar ik ken mensen die er zowat een moord voor doen
laulau85 schreef:
Een moord voor doen?? wel heel toepasselijk in zon topic.....
Hermesdeux schreef:De pol is wanneer hij dood is wat er gaat gebeuren, niet als die afgemaakt moet worden. Dan kun je kiezen tussen slager of iets. Maar als je paard al dood is... wat is dan de keuze? Tja, mijne is de Rendac de laatste rit denk ik dan...
SANEX schreef:Mijn keuze staat er ook niet bij, naar de noodslager of destructie na een spuitje.
Cremeren kan wel, in België geloof ik, maar met een paard van formaat moet deze eerst in stukkies gehakt worden, anders past het niet in de oven. Daarbij ben je klauwen vol geld kwijt voor een crematie.
Begraven, zou wat wezen zeg als we alle dode paarden mochten en gingen begraven... dan heb je gauw een grond vol.
Dus voor mij geen emotioneel gedoe, als het beestje dood is, is het niet meer dan een levenloos lichaam, mijn herrinnering en band met een paard stopt daar.
En idd wanneer je een (ziek, geestgestoord etc ) paard naar de slacht brengt altijd de benen terug vragen, daar doen ze niks mee en jij weet iig dat ze je paard zeker hebben geslacht, en niet doorverkocht
maar ik wil hier eigelijk helemaal niet over nadenken nog..wil nog JAREN van me beest genieten!
doubledream schreef:
idd....maar hoe zit dat dan met die benen? wat doe je daar dan mee? ik zou ook zeker willen weten dat het beestje dood is...het lijkt mij nogal al smerig de bebloede benen. maar enfin ik zou mijn paard naar de slacht brengen of op laten halen en verbranden. het is een ziel loos beest. cremeren/begraven (kan niet) en als het wel kon..je laat je beest toch niet rotten...maar ik wil hier eigelijk helemaal niet over nadenken nog..wil nog JAREN van me beest genieten!