Vraag aan friezeneigenaren :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hebrino

Re: Vraag aan friezeneigenaren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:09

het ligt ook aan de afstamming! (ik geloof dat teunis-nakomelingen eerder bruin worden) Ik ken een tweespan, de een wordt wel bruin, de ander niet. Die paarden worden straks alleen 's nachts buitengezet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:42

nou ik maak me er niet zo druk om..bruin of zwart, paard blijft hetzelfde...van de winter komt dat wel weer goed. hengsten blijven zwarter vaak.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:46

Mexx schreef:

Wanneer gaat Rixt eigenlijk naar de keuring?

dat weten we nog niet, waarschijnlijk pas laat dit jaar....maar als ze zich zo blijft misdragen gaat ze eerder zodat ze eerder afgespeend kan worden........dan heeft M het ook wat makkelijker

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:20

Panache is geen Fries hoor.. maar in de winter is ze lekker zwart Haha! en in de zomer word ze bruin. ik vind het wel grappig.. maar sommige mensen seggen : wat zonde!.. maar ik heb er geen problemen mee ik vind t heel erg mooi Haha! Bloos

Groetjes Charlotte

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:21

oja ik heb eens gehoord dat mensen zwarte paarden in de zomer opstal laten in een donkere stal Boos! dan ben je toch ook gek als je dat hgaat doen.. paard= paard Knipoog

Uponastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:05

Mijn Sjoerdje (ruin, 9 jaar) staat overdags buiten en 's avonds/'s nachts binnen. Hij blijft prachtig zwart en ik doe daar niets voor. Misschien dat het regelmatig 'douchen' (in de wei met de tuinslang) als het erg warm is van invloed is...spoelt het zweet eraf.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 00:17

Mijn twenter spoel ik af-en-toe een beetje af, gewoon voor het fijne met deze temperaturen Knipoog . Zij is tot-nu-toe niet echt bruin geworden.
Bij haar mama spuit ik altijd het zweet er goed af als ik heb gereden, zodat er zo min mogelijk steekbeesten op af komen. Daarna spuit ik haar met een vliegenmiddel in.
Zij krijgt ook een vliegendeken om, die fijn geweven is. Dit omdat ze knettergek van al die vliegende beesten wordt Ach gut . Bijkomend voordeel is, dat ze daar mooi zwart onder blijft Lachen .
Mijn ruin (een Rus) is in de winter mooi zwart. Sommige zomers blijft ´ie redelijk zwart en andere zomers wordt ´ie vrij licht Verward . Een deken krijgt ´ie niet op, want die sloopt hij in no time Lips are sealed .

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:39

Ik heb een VZ-fries en die heeft nu een deken van Divoza op. Daarbij is ook de hele buik en nek en hoofd bedekt. Maar dat is omdat ze zomereczeem heeft maar het is mooi meegenomen want ze word zo ook niet bruin.