Merrie of ruin als sport(dressuur)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Re: Merrie of ruin als sport(dressuur)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:04

Saskia9 schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens !!

ik wilde het liefst een merrie..
wat heb ik nu?
een ruin dus..

Inderdaad Haha! Ik had een merrie, en nu ik voor een nieuw paard ging kijken had ik een sterke voorkeur voor een merrie; vooral omdat mijn vorige paardje zo geweldig was! Nu heb ik sinds kort een ruin in de wei lopen, ik werd verliefd op hem en dat hij een ruin is heb ik hem allang weer vergeven Knipoog

Dus gewoon dat ene paardje zoeken waar je verliefd op wordt, zonder je druk te maken om het merrie of ruin-zijn.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:29

De ene merrie is idd de andere niet, de mijne is heel constant van de hengstigheid heeft ze weinig last. Merrie van een vriendin bijvoorbeeld is iedere dag weer benieuwd zijn hoe d'r stemming die dag zal zijn...
Dus ja. Voordeel van een merrie is als ze niet meer de sport in kan je er nog een veulen bij kan fokken.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:47

ikke schreef:
Splinter schreef:
Tja en de merrie die je nu rijd, kan inderdaad extreme buien hebben en die buien zal je bij een ruin nooit zien! (dat houdt niet in dat een ruin geen andere buien kan hebben Clown )

Veel succes met je keuze!

Bij deze nodig ik je uit om eens bij de NVVR te komen kijken Haha! Kun je enkele "buiige" ruinen ontmoeten.

graag zelfs Haha! Ik heb jaren een nogal buiige ruin gereden, was echt dolle pret Knipoog

Nu rij ik trouwens een merrie Cool Zo zie je maar weer.....

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:54

ik hoor (bijna) iedereen zeggen, bij een ruin heb je geen last van hengstig zijn.

euhhh jah er is niet echt een naam voor ik noem het merrieég (hoe schrijf je dat) Want mij ruin (11 jaar) is dus op zijn manier hengstig dan word het een hengst!! (is overigens niet lang hengst geweest dus daar ligt het niet aan)

Karakter is toch echt het belangrijkst.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:57

Je moet gewoon bij een aantal paarden gaan kijken die voldoen aan je eisenlijstje. Als je een leuk paard gevonden hebt maakt het niet zo veel uit wat het nou is.

Zelf ben ik echt een merrie-mens. Ik kan met merries het beste overweg. Mijn ervaring is dat een ruin over de gehele linie vrij gelijkmatig presteert terwijl een merrie de ene keer slechter kan presteren maar ze kan ook heel diep voor je gaan.

Mijn eigen merrie heeft alleen last van haar hengstigheid in die zin dat ze nogal tegen je been kan gaan aanhangen. Ik geef dan been en dan staat ze helemaal te genieten zo van "oe, knijp nog eens" Viespeuk Haha!