Neus verbrand --> Nueskapje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Neus verbrand --> Nueskapje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:13

je kan ook gewoon sunblock op de neus smeren.. Paarden met een witte neus hebben daar echt last van.. gelukkig voor mijn paard heeft ie een negerneusje Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:18

Jah, sunblock werkt wel aardig.. Ik ben ook blij dat die van mij een bruin neusje heeft

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:09

Ik smeer er gewoon factor 30 op,en smeer het niet helemaal uit,zodat er een dikke laag opzit!

Benjamin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:18

ik smeer factor 60 en dat help nog niet egt heel goed.... maar de huid van mijn verzorgpaardje is ook wel heeeeeeel erg roze. Bloos ook een lapje aan het halster heb ik geprobeerd en dat sloopt hij er steeds af Clown , je kan ook groene leem op zijn neus smeren dat wordt hard en werkt opzich wel goed alleen moet het gras dan niet nat zijn want dan is het er al snel weer af

ik had ook een topic geopend over dit onderwerp bij medisch en daar reageerde iemand op en die zij dat zij paarden altijd het voedingssuplement D-tox van de paardendrogist voorschrijft, miss het proberen waard???? Pling

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:30

Ik heb vorig jaar gewoon zelf een lapje gemaakt. In een 3 hoekig vormpje en dan met touwtjes aan het halster bevestigd. Ik had hem eerst vierkant maar dat zoog elke keer met inademen in de neusgaten dus heb er maar gauw een punt aangemaakt. Werkte goed! Heb het alleen even gebruikt tot de huid weer hersteld was.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:45

mijn paard wordt helemaal gek als ik zonnebrandspul op zn neussmeer als de neus al verbrand is!! Zonnecreme werkt volgens mij superscherp in!!
Ik heb gewoon een lapje van een stevige stof aan een oud halster genaaid(in 1 min klaar!) en dat doe ik aan bij haar asl ze op de wei gaat! Werkt heel erg goed!

Je moet wel uitkijken dat het niet te lang is want dan "ademt ze het in" , het zit voor de neusgaten en ademt dan nogal moeilijk...
Het lapje aan het halster van mijn paard is onderhand al hard en stijf geworden dus heeft de mijne er geen last meer van Haha!