Dubbele teugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Re: Dubbele teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 10:36

Ik snap het helemaal...

Ik kan het topic niet meer vinden waarop allemaal commentaar kwam omdat die persoon met dubbele teugel reed.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:37

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:45

intresant topic.
toen ik een jaar of 12 was reed ik ook met dubbele teugels, daarna eigenlijk nooit meer gedaan.
zou dit de nieuwe mode worden? hihi Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:24

Ik heb het eens uitgeprobeerd een tijdje terug en vond het heel fijn.
Gewoon, voor mijn eigen gevoel, ik kan er beter mee omgaan en ik behoud druk. Het is rijtechnisch moeilijk uit te leggen maar ik vond het erg fijn rijden. Nu rijd ik weer met enkel maar misschien binnenkort tocvh weer met dubbel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:26

Met dubbele teugel rijden kan je neit harder trekken. Wel is het soms zo dat mensen sneller meer druk op de teugel nemen omdat ze een vollere hand hebben. maar het is inderdaad ter voorbereiding op het S&T rijden.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:19

ik rij altijd met dubbele teugels Clown ik kan ook eigenlijk niet meer zonder, toen ik met de pony`s reed, reed ik ook altijd met dubbele teugels, de reden toen weet ik niet meer, mn vader is instructeur en die zei dat ik daarmee moest gaan rijden, nu rij ik er altijd mee, heb een paar paardjes die heel losjes in de mond zijn, dus dat je geen druk voelt zeg maar, met die 2 teugels heb ik t idee dat ik ze beter naar mn hand toe kan rijden. t is misschien ook beetje gewenning ik weet het niet, maar als ik met 1 teugel rijd dan heb ik iedere boogjes in mn teugels. je hebt ipv druk op je ringvinger, meer druk op je pink. Naar mijn idee kan ik ze beter gesloten houden, maar geloof niet dat je meer krachten hebt ofzoiets, sterker dan je paard worden werkt toch nooit Clown