Hoelang rijden jullie paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Re: Hoelang rijden jullie paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:59

Ik rijd nu 5 jaar ongeveer Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:48

vanaf mijn 10e en ik ben nu een ouwe muts van bijna 35 dus tel maar na..... Bloos

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:25

ik ben nu bijna 21, en ben op mn 8e begonnen, dus bijna 13 jaar..

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:27

Stacey schreef:
En ik mocht op een nieuwe pony rijden ergens anders. Die pony staat nu ondertussen ook op pensioen, maar is wel al bijna 8 jaar van mij.

en die lijkt veel op Bon Jovi....
zeg Stacey............je zit nu op een topic van de nieuwe eigenaar van Bon Jovi.
maarja, jij denkt wat kan jou dat schelen?

maar patty,
zal ik eens vertellen hoelang ik al paardrijd.
ik ben begonnen op mijn 7e Shetlanders te verzorgen, en ik mocht daar ook op rijden, maar dat was meer hobbelen en probeeren blijven zitten.
en 4 jaar geleden ben ik pas begoonnen met lessen op de manege.
anderhalf jaar later hebben wij Unami Dica geleast, ik weet niet of je die toen gezien hebt, ik denk het niet. Maar dat ging op een duur niet meer met mij, want wij waren allebei volhouders en als ik nog een week door had gegaan, waren er ongelukken gebeurd, dus mijn ouders vonden het zo zielig voor mij en mijn zusje, en toen zijn ze op zoek naar een grote pony gegaan. en toen kwam Bon Jovi...
die heeft de handelsstal die bij ons op de manege zat, van Manege Aqua Delta gekocht. daar heette hij Vosje. Echt een domme naam.
tja, en toen werd ik er tegroot voor en ik kon er niet meer mee verder, want ik zat er veel te gestresst op, dus ....toen moest hij verkocht worden, wat ik heel moeilijk heb gevonden.
maar toen kwam er een meisje bij ons op de manege...en ik was net met een veulentje aan het grazen, en die ging naar Bon Jovi zijn stal.
ik zag dat meisje en ik dacht:,, als die hem koopt, ben ik daar heel blij mee.''
ik kende dat meisje nog niet eens, ik zag haar alleen maar.

En RARA....wie is dat meisje?
dat ben jij, patty.
nou en de rest van mijn 'paardenleven'. weet je eigenlijk al.
groetjes + =xxx=
Steef en Hendo

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:52

Ik heb vroeger een half jaartje gereden, maar ik was zo bang en ben er mee gestopt Bloos
3 jaar geleden liep ik door het bos toen er een groep aan kwam op paarden toen begon het toch erg te kriebelen en ben weer begonnen en nooit meer opgehouden, ik ben echt super erg besmet met het virus Haha! Haha! Haha!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:06

ik ben begonnen toen ik 7 jaar was. waarom: had al vele sprorten beoefend, dus wilde ik ook het paardrijden eens meemaken.

ik ben nu 23 jaar, dus rijd nu: 17 jaar met heel veel plezier. Knipoog

Groeten.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:09

Ik rijd ook alweer 18 jaar. Bloos Op 10-jarige leeftijd ooit besmet met het paardenvirus en toen gestart met manege-lessen. Als puber er een tijdje 'tussenuit' geweest en inmiddels een eigen paard. Haha!

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:18

Ik ben begonnen op mijn 6e tot mijn 9e toen ben ik een jaartje gestopt en toen ben ik weer gaan rijden tot me 18e toen een jaartjes niets en nu rij ik weer.
Dus in totaal rij ik al 12 jaar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:58

Toen ik 3/4 was reed ik al rondjes op onze shet Tong uitsteken
Ben nu 16 dus al 12/13 jaar Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:54

Bijna 9 jaar en 4 pony's en een paard verder Tong uitsteken

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:18

4 jaar
Ik was al lang zot van paarden, al zo'n 10 jaar ofzo. Ik mocht dan eindelijk op vakantie beginnen rijden. Daar was die manege blijkbaar opgedoekt en dan ben ik thuis beginnen manegelessen te volgen.
Na een jaar had ik 2 verzorgpaarden. Door een verschrikkelijk rotte streek van de eigenaar, wilde ik niet meer met die paarden rijden en wilde ik niet meer afhankelijk zijn van andere om met een paard te rijden. Ik was al ook een niveau hoger dan de manegepaarden die er waren in de manege. Door die rootte streek mocht ik zelf een paard kopen.
Ik heb ze nu al 1jaar en 1 maand en ik geniet er nog altijd van als de eerste dag dat ik ze had (meer zelfs)

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:19

ik rijd in september 9 jaar paard eigenlijk al best lang maar als ik sommige mensen hier zie daar kan ik nu niet tegen op Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:36

in Oktober rijd ik 8 jaar... waarvan ong. 3,5 op de manege en daarna eigen pony's gehad en nu mn paard. Haha!

de reden dat ik begon... k was toen 7 en zou t niet meer weten denk gwn omdat het me leuk leek Knipoog Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:41

Ik rijd nu 11 jaar paard. Vroeger was ik al enorm penny, las altijd de ponyclub keek altijd my little pony enz. Toen ik 6 werd ben ik meteen begonnen en ben nog steed niet afgekickt van de paarden! Wel vaak ERAFgekickt maarja, dat hoort bij ons paardenleventje he?! Knipoog

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:05

Ik rij nu alweer 7 jaar. Ben begonnen omdat ik besmet was met het paardenvirus door mn nicht. Eerst 4 jaar lang 1 keer in de week op een manege gelest, toen een paardje van een kennis gaan bijrijden, en vervolgens een eigen paard gekregen. Heb nu een soort pauze van 2 maanden, morgen weer eerste les. Ben erg benieuwd wat dat gaat worden!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:07

ik rij alweer 8 jaar, tijd gaat snel Nagelbijten / Gniffelen denk nog steeds dat ik 6 jaar rij Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:09

Ik rij nu 3 jaar, maar heb het gevoel dat het veel langer is Nagelbijten / Gniffelen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:18

ik rij nu 19 jaar ben op mijn 7e begonnen en tot op heden blijft het geweldig dus het eind is ook nog lang niet in zicht

groetjes bren

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:33

ik rij alweer bijna 12 jaar paard. ben op mijn 10de verjaardag begonnen. kadotje van me ouders.. eigenlijk wou me opa de lessen gaan betalen maar die is een jaar daarvoor overleden dus waren mijn ouders zo aardig om het toch maar te doen. dus eigenlijk heb ik het aan mijn opa te danken als die het niet had willen doen had ik toen niet op les gezeten:D

ik ben eigenlijk al heel lang paarden gek. me toen nog beste vriendin. waar ik mee opgegroeid ben als baby. zat al op les en ben toen 1 kee rmee geweest. en heb ff op haar pony uitgestapt. toen was ik heelemaal gek van die beeste:). ik heb ruim 9 jaar op de manege gereden en had toen me eigen verzorg pony en ben toen maar gestopt bij die manege omdat het ook geen goede manege was eigenlijk. was er eigenlijk alleen nog voor de paardjes zodat die nog ene beetje leven hadden met het rijden.

daarna 2.5 jaar fido verzorgd. toen hierheen verhuisd naar hengelo. en heb daar aantal maanden een arabiertje verzorgd. van 18 jaar. toen wat loosse flodders gehad. omdat het gewoon niet werkte.. en nu heb ik sinds paar maanden weer een verzorg pony. een b pony. van 1.21m welsh mountain en is echt een top pony.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:39

ik ben op mijn 4e begonnen met rijden (ik was illegaal) maarja
ik had daarvoor al op paarden enzo gezeten!! vond hettoen al helemaal geweldig!
en ik ben inmiddels bijna 18!! dus nu al bijna 14 jaar!! Haha!:D

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:15

5.5 jaar

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:07

Ik ben op mijn 6 beginnen zeuren en mocht eindelijk gaan paardrijden toen ik 9, bijna 10 was. Intussen zijn we 12,5 jaar verder - mijn moeder hoopte dat ik er een keertje zou afdonderen en het zou opgeven, fout gedacht dus!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:23

Toen ik negen jaar was, was ik altijd zo lief om met mn broertje van vier jaar te gaan wandelen. Alleen gingen we dan altijd naar de pony's. Toen kwam ik een keer de eigenaars tegen en toen ben ik daar begonnen met rijden. Het eerst jaar 1 x in de week en vanaf toen tot mn 16de reed ik elke ag en vaak meerdere paarden. Daar heb ik ook voor het eerst een paardje beleerd en betuig. Daarna heb ik steeds verschillende paarden gereden van verschillende mensen tot mn 18de. Toen ben ik gestopt vanwege een ongeluk. Ik huur samen met een vriendin nog af een toe een paard en dan gaan we een lekkere lange buitenrit maken.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 19:53

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:08

vanaf m'n 5de op onze shetlander Lachen
en op mijn 10de ben ik serieus gaan lessen
met mijn c en e pony.
Toen ik 18 was ben ik gaan westernrijden en
dat doe ik nu al 9 jaar Lachen