Wat vragen voor biijrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: Wat vragen voor biijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:23

x_shirley_x schreef:
Je kan toch wel meer vragen dan 50,- hoor..70,- ofzo, maarja moet je zelf weten.
Wel duur zeg, ik had ook ong. zoiets, 2 binnenbakken, bossen eromheen, 1 buitenbak, weides enz, kantine..
Voor 175,- Knipoog

Dat is een veel betere prijs. Ik denk dat ik op die stal. De zekerheid heb dat mijn paard goed verzorgt en on de gaten word gehouden. Heb nu al een paar stalletjes gehad waar dat niet zo goed was. Dan betaal ik liever wat meer voor een goede service dan minder en dat ik me steeds moet afvragen of mijn paard wel te eten heeft gehad.

Ik denk dat het tussen de 30 en de 50 euro word. En dat als spaarpotje voor leuke dingentjes en de entingen wormenkuren hoefsmid en tandarts.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:29

Ik vind het zowieso niet netjes om geld te vragen. Ik zou alleen wel als eis stellen dat ze bijvoorbeeld 1 x in de maand les moet nemen van een instructeur die mij bijvoorbeeld ook les geeft en dat dan zelf moet betalen.

Jij komt blijkbaar tijd te kort en dan vind ik dat je blij meto zijn als iemand je wilt helpen en goed voor je paard zorgt. maar goed dat is mijn mening.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:08

Ik kom helemaal niks tekort. Kan mijn paard ook gerust alleen doen. Maar ik gun iemand die het ook leik vind om met mijn paard te doen en te laten wat ie wil. Ik vind dat er daar best iets tegen over mag staaan. Ze hoeven bij mij ook niet de mesten of klusjes te doen. Dan mag ik toch wel een klein bedrag per maand vragen.
Dan zoek ik geen bijrijdster maar iemand die mijn paard wil huren. En dan mag je er ineens wel geld voor vragen?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:15

@ karoliena: Bekijk het ook eens van de andere kant. Als jij op een manege een uurtje een paard wil huren betaal je ook. En nog een flink meer ook. Bovendien ben je dan vaak aan veel meer regels gebonden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:21

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening. DE bijrijdster die er bij mij komt. hoeft verder ook nioks te kopen. Alles is aanwezig. Hoeft niet mesten of klusjes te doen. Wil hij/zij springen. Dan hoeft er geen parcours gebouwd of afgebroken te worden. Super de luxe stal. Met allemaal sportpaarden. Worden op en top verzorgt en heel veel luxe. Denk dat er op een manege ook niet zoveel luxe is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:57

Ja op een manege betaal je voor de les of de huur van een paard. Ik vind dat anders. Luxe zou voor neits uit maken en daar zou ik zeker niet voor gaan betalen maar goed ieder zijn mening.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:42

Karoliena, vind je het zelf niet een beetje oneerlijk dat als eigenaar en bijrijder even veel plezier van het paard hebben, de eigenaar voor alle kosten opdraait en de bijrijder voor datzelfde plezier helemaal niets hoeft te betalen?
Want zeg nou eerlijk, het gaat de bijrijder in eerste instantie om het rijden, en niet om een wildvreemde te hulp te schieten. Toch?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:56

Kanzi schreef:
Karoliena, vind je het zelf niet een beetje oneerlijk dat als eigenaar en bijrijder even veel plezier van het paard hebben, de eigenaar voor alle kosten opdraait en de bijrijder voor datzelfde plezier helemaal niets hoeft te betalen?
Want zeg nou eerlijk, het gaat de bijrijder in eerste instantie om het rijden, en niet om een wildvreemde te hulp te schieten. Toch?

Nee je kiest er toch zelf voor om een paard te kopen dan moet je hem ook zelf onderhouden. Ik kreeg bij mijn laatste verzorgpaarden nog net niet betaald. Ik reed toen gemiddeld twee paarden per dag. Ik vind het juist fijn als iemand lol heeft met mn paardjes en an ga ik daar geen geld voor vragen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:29

Ik vind dat toch een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Als je kijkt naar wat je geeft en wat je krijgt mag dat best in balans zijn.
Ik zie het laten rijden van een bijrijder ook niet als 'werk' maar als beloning voor het uitmesten etc.
Bij een luxe pensionstal waar je niets hoeft te doen krijgt de bijrijder meer dan ze 'geeft', en dan kan je de balans er in brengen door een financiële vergoeding. Zeker als de bijrijder kan beschikken over een goed paard, een kast vol spullen en een berg aan faciliteiten en uitrijmogelijkheden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:44

Ik heb onder tussen iemand gevonden. En heb het met haar besproken wat ze er aan uit kan en wil geven. Zij gaat hem bijrijden voor 2 dagen voor 25 euro. Vind zelf dat ze erg mazzel heeft. Zo veel voorzieningen en een leuk prijsje toch?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:51

ik heb ook een bijrijdster voor mijn appaloosa merrie.

en zij komt 3 x p/w en betaald de helft van de stalling 90 euro + de helft van de smid!

en dat vindt zij heel normaal!!!!!!!

zij heeft niet het geld om zelf een paard te kopen en te onderhouden en ze weet wat het kost!!!!om een eigen paard te hebben.

wij hebben allebei een kind,en geen tijd om 7 dagen in de week [wel in nood] uren bij haar te zijn.

en dit is voor allebei de perfecte oplossing.

zij had een adv staan om een bijrijdpaard te vinden ,en daar heb ik op gereageerd en samen zijn we hier op uit gekomen.

ik vindt het onzin dat jij een paard koopt en alle kosten van stalling en dierenarts betaald en dan een ander op jouw paard laat rijden jouw spullen slijt en er niets voor betaald!
ga maar eens op een manege kijken hoelang de les ! duurd.en wat dat kost!
dan heb je als bijrijder een paard voor `jezelf`en de kosten worden gedeeld,
wij vinden dit DE oplossing,mijn bijrijdster wil geen eigen paard en ik eigen baas zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:58

Ja maar jij wilt dan toch zelf dat zij jouw paard rijd en jouw spullen gebruikt??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:31

Ik zou zo'n 75 euro per maand vragen Ja

En tegen de mensen die niet bereid zijn te betalen: ga lekker op een manege rijden en ga je pas mengen in deze discussie op het moment dat je eigen paarden hebt Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:39

Quellian schreef:
En tegen de mensen die niet bereid zijn te betalen: ga lekker op een manege rijden en ga je pas mengen in deze discussie op het moment dat je eigen paarden hebt Knipoog

Rij niet op een manege en heb eigen paarden dus ik mag me mengen in deze discussie. Joepie.

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:52

Ik ben al enige tijd bijrijdster en betaal 50 euro per maand, maar mag dan wel zoveel komen als ik wil. In de praktijk komt het erop neer dat ik maar drie x per week kan. De overige tijden rijdt zij hem. Ik bedoel maar vindt het niet meer dan reeel. Je helpt de eigenaar de kosten te drukken, plus het feit dat je zelf helemaal niets hoeft te doen, (dat hoef ik dus ook niet). Bij de manege betaal je toch ook om te rijden. En je hebt nog de luxe een eigen vast paardje te hebben, vind ik ook heel belangrijk. Vindt het een goed bedrag hoor tussen de 30 en 50 euro. Een vriend van mij is nu ook bijrijder in het westen en betaalt 50 euro voor 1x per week te rijden. Dus ik bedoel maar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:06

karoliena schreef:
Quellian schreef:

Rij niet op een manege en heb eigen paarden dus ik mag me mengen in deze discussie. Joepie.

Prima. Maar op mijn paarden kom je ook niet zonder bijdrage Knipoog (komt sowiezo niemand op, dus dat scheelt dan weer).

Mijn ervaring is dat het helaas te vaak onverantwoordelijke mensen zijn die er niets voor betalen. En dat is niet om mensen over 1 kam te scheren, dat is mijn ervaring. Alleen daarom al vroeg ik een bijdrage.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:08

Ik heb die ervaring juist andersom. Omdat ze er voor betalen worden veel mensen onvoorzichtig met je spullen en nemen het niet nauw met je regels.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:14

karoliena schreef:
Ik heb die ervaring juist andersom. Omdat ze er voor betalen worden veel mensen onvoorzichtig met je spullen en nemen het niet nauw met je regels.

Laat ik het er in het kort op houden dat ik slechte ervaringen heb met bijrijders in het algemeen en dat ik dat dus ook heb afgezworen. Maar daar gaat het topic niet over Clown

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:21

Ik vind ook dat als jij geen tijd hebt dat iemand anders dan je paardje kan doen zonder iets te betalen.
Je kan er misschien een kleine bijdrage voor vragen maar neit meer dan 20 euro!!

Ik zou geen 70 euro gaan betalen omdat het zo een luxe stal is.
Ik kan ook heel veel plezier hebben van paardrijden zonder een luxe grote binnenbak en weet ik veel wat er allemaal bijzit.

Je zou blij moeten zijn als iemand je helpt met je paard!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:17

Ik heb duidelijk een andere mening. Hier in de omgeving betaal je al 14 euro voor een uurtje les op een hersendode manegeknol in een groepsles. Dan vindt ik een privé paard waarmee je alle vrijheid hebt wel iets meer waard en dat kun je dan voor nog minder doen ook!

Als ik mijn paarden niet meer heb (duurt nog ff, zijn nu 3 en 7), dan zoek ik ook een bijrijdpaard voor 2/3 dagen per week en zou daar zó 150 euro voor over hebben op een nette stal Ja

Zo maak je elkaar blij, toch? Lachen

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 01:37

Ik denk dat iedereen met een andere motivatie wil bijrijden/huren of daar juist iemand voor zoekt. Ik huur zelf een haflinger, en in de advertentie stond al dat ik hem mocht beschouwen als eigen paard. In ruil daarvoor betaal ik een bedrag dat gelijk is aan de stallingskosten. De eigenaresse zorgt voor voer, betaalt de veearts, de hoefsmid en andere onvoorziene dingen.
Persoonlijk vind ik dit een perfecte deal. Ze bemoeit zich er totaal niet mee, maar blijft wel betrokken.
Dat hij niet op een superdeluze stal staat vind ik zelf juist wel prettig. Er is een buitenbak, binnenbak, en 1x per maand draai ik staldienst, wat inhoudt dat je alle boxen uitmest en de paarden buitenzet (alleen niet in het weiseizoen). Voeren doen we zelf, en bij klussen wordt er van ons verwacht dat we ook wel even helpen. En dat zijn niet altijd de kleinste klussen! Zo zijn we op dit moment de buitenbak van een nieuwe bodem aan het voorzien. Dus schep, kruiwagen, en sjouwen maar. Da's toch heerlijk allemaal?! Ik kan er juist vreselijk van genieten om met een paar mensen in de modder te baggeren met de paardjes allemaal vlakbij, of in het mangelveld het onkruid weg te halen.
nee hoor, geef mij maar een plaatsje waar het niet zo luxe is!
m.a.w; om voor de luxe waarvoor jij kiest een ander meer te laten betalen is in mijn ogen niet zo correct.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:52

Er is al een bedrag afgesproken. 25 euro. Dat is toch heel netjes? Super de luxe geen klusjes te hoeven doen. En 2 dagen een eigen paardje.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:59

Ik vind dit echt zo'n raar systeem in Nederland: gaan betalen om met iemand anders z'n paard te gaan rijden! Lips are sealed Geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt, is dat een normale zaak bij jullie?
Ik vind mijn situatie logischer: ik rijd paarden voor anderen, dus ik word daarvoor betaald. Tenslotte help ik hun uit de nood, maar ik moet er wel mijn tijd insteken. Bovendien waren de eigenaars vragende partij...
Ik snap niets van jullie systeem Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:07

Ja Memuska de tijden zijn heir erg veranderd. Ik snap het ook neit hoor.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:30

Loesjuh schreef:
Ja inderdaad, dat doe ik ook. Maar het gaat mij puur om de zekerheid, niet om het geld. Vandaar dat ik zo'n laag bedrag vraag.

Juist, en die zekerheid was voor mij ook de reden om er geld voor te vragen. Het is maar een klein bedrag, maar de bijrijder heeft wel verantwoordelijkheidsgevoel en zal niet zomaar een keer overslaan als ze geen zin heeft ofzo.
En als ik op vakantie ben, of zelf verhinderd ben of wat dan ook, dan mag zij ook rijden zo vaak ze wil en daar hoeft ze niet extra voor te betalen. Dat zie ik dan weer als een dienst van haar naar mij toe.