Heeft je stem effect tijdens een training?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe belangrijk denk jij dat de invloed van je stem heeft op een training.

1. 0%
1 (1%)
2. tot 25%
4 (7%)
3. 25 tot 50%
7 (12%)
4. 50 tot 75 %
17 (31%)
5. 75 tot 100 %
25 (46%)

Totaal aantal stemmen: 54

Melanie15

Re: Heeft je stem effect tijdens een training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:00

Ik heb 50-75% ingevuld. Zo ervaar ik het, gebruik mn stem eigenlijk haast niet, maar als ik hem gebruik heeft hij wel veel effect

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:11

Aqua8horse schreef:
Ja Cassidy, daar heb je gelijk in. Maar ik merk aan de paarden die ik rijd dat het een positief effect heeft op ze, in die zin dat ze vertrouwen krijgen. In die zin heb ik het idee, dat het voor de paarden die ik rijd wel een ontspannen effect heeft. Vertrouwen geeft in mijn beleving altijd onspanning. Zo ervaar ik ook bij de dagelijkse dingen in mijn leven.

Wie geef jij ontspanning als je aan het kletsen bent: je paard of jezelf? Ik heb de indruk van jezelf. En doordat jij ontspant, ontspant je paard ook. Probeer eens je mond te houden, en zie wat het effect dan is.

Vertrouwen met je paard bouw je in mijn ogen al op als je er naast staat. Dan begint niet pas in het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:15

Deze vraag stelde ik eerder in een ander topic dat door jou zelf in het leven werd geroepen: viewtopic.php?f=8&t=414793&hilit=
Deze vraag sluit hier naadloos op aan, dus kun je hier mooi even helderheid over geven:
Jippie schreef:
Nog een vraag over de folder:

Je schijnt gebruik te maken van de BRL techniek tijdens het longeren, [Basing, reading, Leading]Deze techniek is bekend uit de psychologie m.n. hypnotherapie [staat ook in de folder]. Begrijp ik hieruit dat jij je paarden via de longeerlijn hypnotiseert waardoor ze gewilliger/ontspannender worden. Moet je hiervoor bovennatuurlijk begaafd zijn of kan iedereen ditleren, zo ja HOE?
Hoe ben je met deze techniek in aanraking gekomen? Heb jij deze zelf mogen ervaren als mens? Hoe heb jij de vertaalslag naar toepassing bij paarden gemaakt?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:24

Ik vind praten héél nuttig. Groot communicatiemiddel. Zowel met commando's als met beloning of het aanscherpen van een hulp.

Het is een groot onderdeel van Anky's rijlessen. PRATEN. Zeg iedere keer ho als je halthoudt zodat je alleen maar terug hoeft te gaan zitten en zachtjes ho hoeft te zeggen en hij stilstaat terwijl jij kunt blijven rijden naar voren zonder de voorkant aan te raken.

Ook bij het vele westernrijden dat ik heb gezien was het een essentieel onderdeel.

Daarbij vergroot het het vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:07

Ik vind praten ook erg nuttig, vooral bij paarden die de hulpen nog niet begrijpen of ter ondersteuning.

maar om daar een neiuw topic over te openen en dezelfde vraag van jippie in het andere topic niet te beantwoorden vind ik ronduit onbeschoft!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:09

Jaaah maar jullie maken het haar ook zoooo moeilijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:11

Nee, ze maakt het haarzelf moeilijk

Als je zegt zo goed te zijn, dan kun je ok alle vragen met gemak beantwoorden.
Dan moet je er niet laf tussenuit piepen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:13

Ik bedoelde het sarcastisch Haha!
Als ze er tussen uit piept laat ze niet echt zien dat ze er verstand van heeft Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:24

Misschien heeft ze ook gewoon geen idee waar ze het over heeft. Blijkt haar techniek alleen voor haar toepasbaar...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:26

Naar mijn mening bestaat er GEEN methode. Voor ieder paard is een andere meethode noodzakelijk en voor iedere ruiter en combinatie leer je weer je eigen methode ontwikkelen...

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:32

ik gebruik ook veel stem comando`s

en hij regeerd daar goed op.
als ik klik gaat die draven als ik zoentjes geef galoperen.
easy gaat die rustiger. vanuit de galop als ik zeg ga maar draven gaat die draven, als ik draaf en ik zeg stappen gaat die stappen.
als ik ho zeg staan die meteen stil in alle gangen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:25

Dit is meer een dubbelpost dan een nieuw topic dus gaat hier een slotje op.