Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Aqua8horse schreef:Ja Cassidy, daar heb je gelijk in. Maar ik merk aan de paarden die ik rijd dat het een positief effect heeft op ze, in die zin dat ze vertrouwen krijgen. In die zin heb ik het idee, dat het voor de paarden die ik rijd wel een ontspannen effect heeft. Vertrouwen geeft in mijn beleving altijd onspanning. Zo ervaar ik ook bij de dagelijkse dingen in mijn leven.
Jippie schreef:Nog een vraag over de folder:
Je schijnt gebruik te maken van de BRL techniek tijdens het longeren, [Basing, reading, Leading]Deze techniek is bekend uit de psychologie m.n. hypnotherapie [staat ook in de folder]. Begrijp ik hieruit dat jij je paarden via de longeerlijn hypnotiseert waardoor ze gewilliger/ontspannender worden. Moet je hiervoor bovennatuurlijk begaafd zijn of kan iedereen ditleren, zo ja HOE?
Hoe ben je met deze techniek in aanraking gekomen? Heb jij deze zelf mogen ervaren als mens? Hoe heb jij de vertaalslag naar toepassing bij paarden gemaakt?