wedstrijden met een hengst???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje

Hengst en starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 19:27

Hoi hier even de stalgenote van Illona van Jurga, die dus B is met haar arabierhengst. Bij ons in de vereniging zegt niemand er wat van en ik ben heel stil. Dus SSSSSSSHT! niet verklappen Pling
Maar een van de dames die wou starten met een dekhenst bij onze manege kwam in de trubels en mag dus niet starten.
Verder wou ik even zegen, denk heel goed na over of je je hengst castreerd of niet. Ik heb de mijne gekregen toen hij elf was, en het volgens de dierenarts niet meer nuttig was om hem te castreren. Omdat het qua karakter toch niet uitmaakte. Maar ik heb er veel problemen mee gehad voor hem om stalling te vinden met weidegang. Sinds vorige week vrijdag sta ik dus op een stal waar hij weidegang heeft. YES!! Maar het kost heeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite om dit te vinden.
Dus denk er alsjeblieft heel goed over na. En voor de een is het nou eenmaal niet essentieel dat een paard in de wei kan (komt wel vaker voor toch?). Maar mijn paardje heeft hoefkatrol en beweging is dus heel belangrijk voor hem, en dan sta je dus tamelijk banketstaaf te kijken met een hengst......
Veel liefs,
Kim en Nimm

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 20:17

waarom word er toch altijd zo benauwd gedaan over hengsten???!! Als je ze op de juiste manier behandeld is er nix aan het handje, hoor! Hengsten zijn ook paarden hoor en geen vage monsterachtige beesten }> die alles in het honderd jagen... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Gaaaap Boos! Koe

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 21:02

ja waarom altijd zo´n gedoe om een hengst

op stal staat een aangewezen hengst(kwpn) nou die is liever dan sommige merries of ruinen op stal

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 21:05

Ik weet precies hoe hengsten zijn, ik werk er mee en ik heb er regelmatig mee te maken. WAt ik hierboven zeg is enkel mijn mening en daar blijf ik bij. DAt er mensen zijn die te eigenwijs zijn om te luisteren is tot daar aan toe maar dat ze daarmee ook andere mensen en andere paarden in gevaar brengen vind ik te ver gaan!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 12:06

Ik vind het ook terecht dat je bewezen moet hebben al een heel klein beetje te kunnen rijden. Zoveel is L1 niet, maar je weet zeker dat des betreffende ruiter of amazone weet hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat.
Als ik soms zie wat voor combinaties ik in de B voor mijn neus krijg, dan wil je echt de gevolgen niet inzien van zo'n ruiter/amazone op een hengst die ook een beetje hengst is.
Ik ben er ook redelijk aan gewend om met hengsten om te gaan. Ze zijn bij ons best goed opgevoed en doen thuis alles gewoon aan het halstertje, ook langs de merries. Maar op vreemd terrein zijn ze altijd heter, en als ze dan ineens hormoon gestuurd (gestoord) worden ben je echt niet blij hoor.
En als ik op een druk terrein van mijn ruin afstort is dat al heel vervelend, maar als er een hengst over het terrein vliegt is het gewoon levensgevaarlijk.
Bij ons op stal hebben ze een hengst gehad die bijna altijd super braaf was, een echt watje. Maar op springwedstrijden hoefde er maar een merrie langs te komen en hij stond recht omhoog. (paard dus he). Ze zijn gewoon onvoorspelbaar en dat maakt het gevaarlijk.