de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

star7

Re: de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:06

bedankt alina voor het telnr ik ga morgen gelijk bellen.
ik heb nog meer informatie opgevraagd en het schijnt dat ik toch in mn recht staat.
ik heb ook een mailtje gestuurd naar de paardenkrant .

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:31

Ik zou trachten uit te zoeken, wat er verkeerd gelopen is. Is dit paardje nu minder waard omdat z"n papieren niet kloppen ???
Als je van hem houdt, doe er alles aan om zijn papieren in orde te krijgen. Heeft U een bewijs van betaling of faktuur ??? Is het paardje nergens niet als vermist of zo aangegeven. Normaal zal KWPN U helpen, ik wil U ook helpen, U kan ook het stamboek bellen. Dat het niet klopt is normaal, maar wat is de reden ???? Als U hem goed vindt, en ja de verzorging zijn extra kosten, eventueel kan U ook een advokaat onder de arm nemen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:14

Wat vervelend allemaal zeg Ach gut
En dat de verkoper gewoon de telefoon ophangt Verward naar mijn mening heb je dan echt wat te verbergen, anders doe je niet zo onbeschoft.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Sterkte iig.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 17:30

hallo

ik wil gewoon weten hoe het zit het klopt gewoon allemaal niet.
en zoals die mensen reageren sta me helemaal niet aan .
welk paard is het van dat paspoort?
wat voor paard heb ik nu?
en natuurlijk geef ik om mijn paard,maar zo mag een handelstal niet te werk gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:41

En is het niet mogelijk dat per ongeluk de chipnummers bij een collectieve chipactie verwisseld zijn? Dus dat meerdere paarden in 1 keer gechipt zijn en dat per ongeluk toen de nr's door elkaar gehaald zijn?

Ik zou toch met die dressuurstal gaan praten, desnoods er langs gaan.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:05

hallo germie
ja daar zat ik ook aan te denken,maar als dat zo was had de dressuurstal dat wel gezegd toen ik ze erover opbelde,dus dat is het ook niet

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:19

Maar het is toch simpel, als het niet het paard is dat in het paspoort staat, is het simpel inladen en retour! Is toch hetzelfde dat je een broek koopt van een bepaald merk en je komt erachter dat het een ander merk is, dan breng je die toch ook terug.
Je staat echt 100 % in je recht hoor, als je dat paard terugbrengt. Sterker nog, tot een half jaar zijn ze verplicht em terug te nemen. Maar wat een rare lui dan van die stal, je zou haast denken dat ze iets te verbergen hadden.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:52

CCCCorine schreef:
Ik ben van mening dat de verkoper verantwoordelijk is voor de castratie met de eventuele bijkomende complicaties. Koper heeft immers het paard als ruin gekocht en niet als hengst. De hele castratie en het omzetten van hengst naar ruin in de papieren had dus keurig door de verkoper geregeld moeten worden.

Je hebt helemaal gelijk maar niet 2 maand na de operatie..... dan had ze het dier op voorhand moeten weigeren....

en @ TS: peerd laten keuren de volgende keer, daar heb je een topic over gestart.... idem over de nazorg na het ruinen...
Je krijgt nu een welles /nietes en vooral na 2 maand is het gewoon je eigen schuld...
Dat in het paspoort niet vermeld staat dat het paard geruind is, ook eigen schuld dikke bult, ga ervan uit dat je kunt lezen en dus had het vermeld moeten staan...
Bij mij is nog nooit iemand aan de deur geweest die mij verteld heeft hoe de wegenverkerswet in elkaar steekt en toch weet ik dat ik een rijbewijs nodig heb om een auto te mogen besturen...
En nog noit een agent aan de deur gehad die verteld heeft dat je de ruiten bij de buren niet in mag gooien... en toch doe ik dat niet......
Het is niet van "wat ik niet weet bestaat niet..." maar van wat hoor ik te weten, wat zou ik horen te weten en wat ha ik kunnen weten.....
en jij schiet gewoon te kort.....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:02

maar mag ze de koop niet alleen al ontbinden op basis van bedrog?
dacht dat namelijk zelf wel.

En ik denk niet dat je stom bent hoor, maar kan het niet zijn dat je het chip nummer met het levensnummer hebt verwisseld?

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:31

hoi,

Naar mijn weten is dit paard klin. en rontg. gekeurd.
En ehm star we kunnen ook gewoon effe langsgaan en de buren na gaan doen hihi.

gr

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:36

Je hebt helemaal gelijk maar niet 2 maand na de operatie..... dan had ze het dier op voorhand moeten weigeren....

en @ TS: peerd laten keuren de volgende keer, daar heb je een topic over gestart.... idem over de nazorg na het ruinen...
Je krijgt nu een welles /nietes en vooral na 2 maand is het gewoon je eigen schuld...
Dat in het paspoort niet vermeld staat dat het paard geruind is, ook eigen schuld dikke bult, ga ervan uit dat je kunt lezen en dus had het vermeld moeten staan...
Bij mij is nog nooit iemand aan de deur geweest die mij verteld heeft hoe de wegenverkerswet in elkaar steekt en toch weet ik dat ik een rijbewijs nodig heb om een auto te mogen besturen...
En nog noit een agent aan de deur gehad die verteld heeft dat je de ruiten bij de buren niet in mag gooien... en toch doe ik dat niet......
Het is niet van "wat ik niet weet bestaat niet..." maar van wat hoor ik te weten, wat zou ik horen te weten en wat ha ik kunnen weten.....
en jij schiet gewoon te kort.....[/quote]

Het dier op voorhand weigeren????
Het paard is ongeveer een week na cast.. gekomen het was toen dik maar dat is normaal althans bij de ene wel andere niet dus niet een reden geweest om daardoor stappen te nemen.

En die voorbeelden die je geeft sorry hoor maar ik geloof niet dat jij perfect bent, Je doet jezelf wel zo voorkomen staat een beetje raar vind je niet.

gr

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:45

jarno schreef:
hoi,

Naar mijn weten is dit paard klin. en rontg. gekeurd.
En ehm star we kunnen ook gewoon effe langsgaan en de buren na gaan doen hihi.

gr

Als je daar een keuringsraport van is dan moet het chipnummer kloppen met die van het paard en het paspoort, want ook die identitweitscontrole hoort bij een normale keuring.....

Een soot garantie/teruggave recht is er zeer zeker wel, echter is dit geen verborgengebrek... men wist dat het dier geruind was een week voor aflevering.....

@Jarno: TS vraagt advies en die kijgt ze, als ze dan al een topic start over de nazorg van een castratiewond (2 maand geleden) dan had ze het paard moeten weigeren en niet eerder aannemen dan dat de wond genezen is/was....
En perfect ben ik niet.... maar dit vind ik inderdaad wel wat sullig, als ze nu een week nadien komt maar na 2 maand........ dat vind ik verzuim van de kant van TS.
Idem voor de papieren, als het paard gekeurd is dan is ook het chipnummer gecontroleerd.... wat er dan in de tussentijd gebeurd is.... maar ergens moeten de originele papieren dus zijn, en die krijg je niet door een topic te starten op bokt....
En volgens de I&R regeling duplicaat paspoorten is het eigen verzuim van TS als er geen of het verkeerde paspoort geleverd is... en kan ze dit voor de rechter gaan uitvechten...

En wordt TS er wijzer van als een ieder als reactie geeft: "ah wat sielugh"
of "wat sneu.. "

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:05

Hoi,

Al die tijd dus vanaf de aankoop van het paard is de dierenarts erbij geweest.
En niemand verwacht dat een dier zo een grote ontsteking heeft (of kan jij door een paard heenkijken)
En er zijn mensen die niet snel opgeven! jij blijkbaar wel jij zou na zoiets dus je paard alweer terug brengen (zielig)

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:27

nou alane
jij snap het allemaal niet jij denk dat iedereen heilig is!!
het paard is gekeurd!!!!!
als je een bmw koopt hoor je toch die bmw te krijgen en niet een golf!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:53

Ik val je niet aan, dus lees dit bericht niet als negative kritiek, maar gewoon als vragen die er spelen.
Vind zo af en toe dat zinnen nogal scherp worden geformuleerd, maar helaas kunnen we geen intonaties lezen, dus kan het wel eens verkeerd over komen. Dus lees dit niet als verwijt, ok?

tja, maar als de dierenart er van het begin bij was, dan heeft hij het paard toch al gescaned voordat hij het ging behandelen ( dit als nieuwe klant/ paard zijnde ? Dus ik begrijp niet, wanneer je paard koopt controleer je toch ofdat paard en papieren bij elkaar horen. Makkelijk op deze manier, een waardeloos paard verkopen en papieren van een overleden paard meegeven. Tja, eerlijk gezegt vind ik dit beginner-koper fouten en het laat maar weer zien dat je toch echt even een kenner mee moet nemen als je een paard gaat kopen of iig goed geinformeerd moet zijn.
Ik begrijp ookniet dat als je het paard al twee maanden had en hij een week voordat hij naar jou is gekomen gecastreerd is, dan betekend dat dat je paard al 9 weken met een ontsteking rondloopt? Wat voor een dierenarts heb jij dan dat dat in deze 9 weken nog niet verholpen heeft kunnen worden?

Wij weten ook niet wat er tussen jou en de verkoper heeft afgespeelt, hij is niet hier om zijn woordje te doen.

In feite heeft hij een gezond paard aan jou afgeleverd en de ontstekingen zijn bij jou begonnen ( al is dat niet zo, hij kwam zonder zichtbare onstekingen ).
Ik zie namelijk niet in waarom je hem daar laat castreren, je zegt, je wou al dat gedoe niet, maar na een week heeft hij nogsteeds een open wond, nog steeds hormonen in zijn lijf en nog steeds hengstenkuren, dus snap niet dat je niet langer hebt gewacht voordat je hem nam, of hem zelf hebt laten castreren. De castratie zelf duurd een klein uurtje, dus aan de tijd kan het niet liggen...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:11

hoi,

Bij mijn paard heeft de dierenarts ook de chip niet nagekeken.
En die was ook nieuw.
En 9 weken met iets lopen ja maar ik neem aan dat jouw dierenarts ook niet gelijk bij 1e bezoek het mes erin zet. en ook eerst met medicatie het probeert op te lossen.

En gezond nee dat was hij niet het was dik en bleef dik normaal gaat het wel slinken maar in dit geval niet.
Dus het was al niet goed en niet mooi afgewerkt toen het paard kwam en de dierenarts ernaar keek.

gr

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:30

jarno schreef:
Hoi,

Al die tijd dus vanaf de aankoop van het paard is de dierenarts erbij geweest.
En niemand verwacht dat een dier zo een grote ontsteking heeft (of kan jij door een paard heenkijken)
En er zijn mensen die niet snel opgeven! jij blijkbaar wel jij zou na zoiets dus je paard alweer terug brengen (zielig)

Als je nu eerst eens uit de gordijnen komt en een leest wat ik schrijf en geschreven heb....
En dan ook eens leest wat TS schrijft....

Ik had het paard niet geaccepteerd met een wond... of als hengst of geruind en genezen....
Een paard met een grote ontsteking is niet vrolijk en opgewekt.... en als na 8 of 9 weken dokteren de wonsd nog niet genezen is en er nog steeds een ontsteking zit zou je je af moeten vragen of je niet eens een andere DA naar moet laten kijken, en of de stalhygiene wel voldoende is...

En dit noem je doorzetten????

@Star7: Als ik een BMW betaalt heb wil ook een BMW maar ik neem dan ook geen VW mee naa huis met gebreken ga e zelf 2 maand mee aan het sleutelen en pobeer hem dan retour afzender tedoen.....

En ja ik vergelijk wel de aftekeningen van het paard en hetgeen er op papier staat, en ja ik laat wel het chipnummer controleren of paard en paspoort bij elkaar horen.... En dat hoort een DA ook te doen en al helemaal als je een aankoopkeuring laat doen, en ook als de DA voor de eerste keer komt en medicatie voorschrijft/toedient of het nu AB is of een enting....

www.nl-paardenpaspoort.nl
vind je alles over de I&R-regeling paardachtigen......

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:16

alane je word wel erg vervelend als ik het zeggen mag.
Die taal van je is niet nodig wij gebruiken die taal ook niet graag normale antwoorden anders liever niet en ga maar ergens anders spuien.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:18

Even over dat contoleren van die chip bij een dierenarts.
Ik ben laatst in een bekende kliniek geweest met goede veeartsen, ik kwam daar voor het eerst, maar ze hebben hem niet gescand om te kijken of zijn chipnummer klopt. En ik heb er echt niet over nagedacht dat ze dat moeten controleren.
Dus dat gebeurt denk ik wel vaker.
Groetjes pharlap.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:20

ja idd.
In het vervolg maar op letten denk ik.
Maar goed van fouten leer je weer toch
We zijn in ieder geval niet de enigste en ik denk dat onze dierenarts ook niet de slechtste is .

gr

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:43

jarno schreef:
alane je word wel erg vervelend als ik het zeggen mag.
Die taal van je is niet nodig wij gebruiken die taal ook niet graag normale antwoorden anders liever niet en ga maar ergens anders spuien.

Omdat zij niet de mening deeld met jullie?! Hou toch op zeg! Ik vind ook dat als je de sores van t castreren niet wil, je moet wachten tot alles genezen is!
Maar ik geloof dat het hier er om ging of t paard kon worden teruggebracht?! Niet op basis van de ontstoken wond (daar krijg jij dan de problemen mee), maar wel op basis van het foutieve paard/papier. Zou toch maar eens langsgaan bij die mensen.
Een kennis van mij had een ruin gekocht. Dacht ze. Hij bleef maar van die hengstenkuren houden. Na onderzoek bleek dat t een klophengst was. (een bal was gecastreerd, de ander zat dus nog in z'n buik) Na heel wat gezeur en idd een advocaat is t paard op risico (en kosten) van de verkoper gecastreerd, en toen ie weer HELEMAAL GOED was, is ie weer terug gekomen bij die kennis van mij. Als er dus iets mis was gegaan, was de koop alsnog niet doorgegaan, ondanks dat er een aantal maanden tussen zat!
Er zijn ook speciale "paardenadvocaten". Die hebben haar dus erg goed geholpen! ff zoeken op t internet!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:13

Het mag allemaal wel iets vriendelijker hier. Juist door verschillende meningen kan de ts misschien een oplossing vinden.
Zelf had ik het paard gelijk retour afzender gedaan nadat ik erachter was gekomen dat er gerommeld is met de chip. Laten zij dan maar uitzoeken hoe het in elkaar zit.

Wat betreft castreren vind ik dat de verartwoordelijkheid bij de koper ligt in dit geval. Omdat er een lange tijd tussen het castreren en de klachten zit zijn deze misschien wel een gevolg van de castratie maar ook van verkeerde zorg erna.

Een goede "paardenadvocaat" zal je idd verder kunnen helpen daar hebben wij ook erge goede ervaringen mee.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:56

Bel nu gewoon even die Jurofoon! Binnen 10 minuten weet je exact hoe het in elkaar steekt en wat je kan, mag en moet doen! Succes!

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 13:20

hallo

ik heb de jurofoon gebelt en ik sta met alles in mijn recht.

dus alane je weet het toch allemaal niet zo goed!!!
en hij is vandaag geopereerd en de castratie was erg slordig gedaan!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:24

fijn om te horen!! (niet dat het slordig gedaan was,maar dat je in je recht staat!!) OK dan!