Krijg me hafje nie meer van de wei af en nu?...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Re: Krijg me hafje nie meer van de wei af en nu?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:03

Jemig wat een toestand zeg! Wat Hilke zegt is wel een hele goede! Geduld is een schone zaak zeggen we maar! Heel erg veel succes!

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:50

ik ga het vanavond nog een keer proberen ik heb van dat root witte afzet lind en van weet ik veel hoeveel meter en ga haar een hoek in drijven als ze er niet weer over heen springt wil dat niet lukken heb ik het weekend wat te doen haha
ga ik van het weekend gewoon heel de dag achter haar aan lopen
elke dag als ik op de wei komt zie ik haar buik groeien zo modder vet word ze
echt vreselijk Huilen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:33

quinoa schreef:

Hee hoi, hier heb ik wel een oplossing voor. Jaag het paard van je weg d.m.v. een touw naar 'm zwaaien, als hij bij je wil komen weer weg jagen tot een paar keer toe. Paarden hebben de rare eigenschap dat ze dan juist bij je willen komen. Als hij naar je toe komt als hij een paar keer is weggejaagd kijk jij naar de grond en je rug een beetje naar 'm toe gedraaid. Dit moet zo lukken. Als het is gelukt beloon 'm dan goed.

groetjes.

is dat niet een soort Monty Roberts methode?
heb een tijdje terug ook op tv gezien dat een paard dat met geen mogelijkheid de trailer in te krijgen was.
dus toen deed hij alsof het paard de trailer niet in mocht en toen wilde het paard opeens wel.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:49

De eerste paar keren iemand meenemen, en wat ik me afvraag, wat is er zielig aan s'nachts op stal?
Als jij zorgt dat er elke keer wat leuks/ lekkers te halen valt op stal, wedden dat hij staat te trappelen om mee te gaan naar stal?
Die van mij staan altijd te popelen!
Degene die dag en nacht buiten blijven nu, zouden ook graag meewillen.
Als ik paarden ga halen komen ze ook direct naar me toe, omdat ze gewoon graag meegaan.
Ik denk ook dat je er een soort ritme in moet maken, paarden blijven toch gewoonte dieren.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:47

Quarterh0rse schreef:
probeer ook als het je wel een keer lukt om hem eruit te halen hem er gelijk weer in te zetten, dus bv een rondje lopen op het erf of poetsen bv en dan de wei weer in. (neem aan dat je hem er normaal alleen uit haalt om te rijden?) Als je dat een aantal keer doet zal ie weten dat ie niet alleen om te werken uit de wei word gehaald maar ook voor andere dingen dus wat meer afwisseling heeft.
Kan uit je verhaal niet aan opmaken waar je hem de wei allemaal voor uit haalt Lachen

Dit werkte bij mijn haf prima Haha!
Zij heeft ook een periode gehad dat ik haar de wei niet uitkreeg en ik nam haar ook idd alleen de wei uit om te rijden of te poetsen. Toen kreeg ik van iemand ook deze tip en nam haar gewoon af en toe mee naar stal daar kreeg ze wat eten en ging ze weer terug. Binnen een paar dagen kreeg ik haar weer gewoon de wei uit en heb het probleem nooit meer gehad Haha!

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 05:29

ik heb gister eindelijk mijn paard uit de wei gekregen met 8 mensen en een groot stuk afzetlind is het gelukt
nu heb ik op advies een halster omgelaten het zit wel strak dus ze kan niet vast komen te zitten
hebben jullie ervaring met en halster om in de wei

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:19

Anneke schreef:
De eerste paar keren iemand meenemen, en wat ik me afvraag, wat is er zielig aan s'nachts op stal?
Als jij zorgt dat er elke keer wat leuks/ lekkers te halen valt op stal, wedden dat hij staat te trappelen om mee te gaan naar stal?
Die van mij staan altijd te popelen!
Degene die dag en nacht buiten blijven nu, zouden ook graag meewillen.
Als ik paarden ga halen komen ze ook direct naar me toe, omdat ze gewoon graag meegaan.
Ik denk ook dat je er een soort ritme in moet maken, paarden blijven toch gewoonte dieren.

Nogmaals ik heb nix tegen paarden die snachts op stal staan(ind e winter staat rebel ook snachts op stal) en voor andere paarden is het ook echt niet zielig maar ik vind t voor mijn haflinger wel zielig omdat hij zich wel lekkerder voelt buiten dan op stal!!..en iedereen heeft daar bij zijn eiegn mening en ik kan echt wel zien wanneer mijn hafje zich het gelukkigst voelt toch?!...

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:21

Nou erg bedankt voor alle reacties maar ik heb de oplossing deze keer, kilnkt zo simpel is het ook... ik neem voortaan grote wortels mee!! en tja het helpt ook nog eens!!!....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:40

Whahaha, dat het met zoiets simpels wil lukken, geweldig!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 14:49

Sterre_Nanza schreef:
Whahaha, dat het met zoiets simpels wil lukken, geweldig!

Tja en dat ik daar nie eerder aan dacht haha!!...ach ja die haflingers ook!!