Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quinoa schreef:
Hee hoi, hier heb ik wel een oplossing voor. Jaag het paard van je weg d.m.v. een touw naar 'm zwaaien, als hij bij je wil komen weer weg jagen tot een paar keer toe. Paarden hebben de rare eigenschap dat ze dan juist bij je willen komen. Als hij naar je toe komt als hij een paar keer is weggejaagd kijk jij naar de grond en je rug een beetje naar 'm toe gedraaid. Dit moet zo lukken. Als het is gelukt beloon 'm dan goed.
groetjes.
Quarterh0rse schreef:probeer ook als het je wel een keer lukt om hem eruit te halen hem er gelijk weer in te zetten, dus bv een rondje lopen op het erf of poetsen bv en dan de wei weer in. (neem aan dat je hem er normaal alleen uit haalt om te rijden?) Als je dat een aantal keer doet zal ie weten dat ie niet alleen om te werken uit de wei word gehaald maar ook voor andere dingen dus wat meer afwisseling heeft.
Kan uit je verhaal niet aan opmaken waar je hem de wei allemaal voor uit haalt

Anneke schreef:De eerste paar keren iemand meenemen, en wat ik me afvraag, wat is er zielig aan s'nachts op stal?
Als jij zorgt dat er elke keer wat leuks/ lekkers te halen valt op stal, wedden dat hij staat te trappelen om mee te gaan naar stal?
Die van mij staan altijd te popelen!
Degene die dag en nacht buiten blijven nu, zouden ook graag meewillen.
Als ik paarden ga halen komen ze ook direct naar me toe, omdat ze gewoon graag meegaan.
Ik denk ook dat je er een soort ritme in moet maken, paarden blijven toch gewoonte dieren.
Sterre_Nanza schreef:Whahaha, dat het met zoiets simpels wil lukken, geweldig!