Wie van jullie is bijrijder of heeft een bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Wie van jullie is bijrijder of heeft een bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:17

Ik ben een bijrijder en heb een bijrijder voor mijn eigen paard.
Als bijrijder hoe ik niet te betalen de eigenaren zorgen voor alles ik hoef alleen maar te rijden en het tuig te onderhouden. Zij zijn blij als het paard gereden wordt. Voor mijn eigen paard heb ik een bijrijdster omdat ik het fijn vindt als mijn paard niet moeilijk doet als er iemand anders op stapt. Zij betaalt niets, ik wil zelf een paard dus zijn de kosten voor mij in principe. Bovendien moet ze ook een aardig stukje reizen ervoor.
in jouw geval ik het niet raar om een bijrijder om een bijdrage te vragen. Bij ons in de buurt zijn er naar mijn idee meer paarden om bij te rijden dan goede bijrijders. ik weet niet hoe dat bij jullie is?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:09

ik ben zelf eerst bijrijdster geweest maar vaak was dat gratis maar dan mocht ik heel weinig rijden Boos!

Maar nu heb ik zelf een paardje en dus ook een bijrijdster maar uit ervaring weet ik wel dat je er geluk mee moet hebben want de meeste bijrijdster kunnen echt niet met paarden om gaan Boos! maar de mijne betaald nu 50 per maand voor 3 dagen rijden. En als ik haar wat beter ken en het klikt mag ze buitenrijden en wedstrijden rijden. en ze hoeven van mij geen ruiterbewijs te hebben want die heb ik zelf ook niet! Bloos

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:03

Ik rijd sinds een maand of 2 een 6-jarig Voltaire zoon voor een onderhand goede vriendin. Ze is zwanger en kan daarom zelf niet rijden, als ze bevallen is en na een aantal maanden weer mag rijden zal ze nog niet weer 100% tijd hebben dus ik kan altijd af en toe blijven rijden op Shamrock. Maar zeker nog een aantal maal per week tot oktober ongeveer. Ik betaal hier niets voor (haar paard/pony staan aan huis) en krijg hier ook niets voor. En daar heb ik geen probleem mee. Ik vind het prima zo Lachen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:31

Ik ben bijrijdster en betaal ook gewoon 75 euries in de maand..

Owjja moet het nog even storten Blond Beetje vergeten, echt een beetje dummie van mij

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:38

Ik heb ook een bijrijdster, ze betaald met 70 euro in de maand mee aan stalkosten (225,-) en verder is ze vrij om te gaan en te staan met het paard wat ze wil, wel zou ik nog graag een contractje op willen stellen met name voor de aansprakelijkheid, verantwoordelijkheid (vallen, ongelukken etc.) Het enige wat ik graag wil is dat ze les neemt met mijn paard omdat we dan samen verder kunnen groeien met hetzelfde paard. Het zou jammer zijn dat er straks een van de twee niet goed meer met het paard (laat staan met elkaar) overweg kan omdat het rijden teveel botst!

Ik ben erg blij dat ik haar heb, zou niet meer zonder willen!!!

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:47

Ik heb mijn paard samen met iemand dus ik ben geen bijrijder en zij ook niet ze is gewoon van ons samen en we hebben de dagen goed verdeeld en zij regelt het voer en alles (nieuw kopen) en ik regel de hoefsmid, tandarts en dat soort dingen en dan krijg ik weer geld van haar. En als een van ons een keer niet kan dan kan de ander meestal wel. En op woendag hebben we een bijrijder en dat gaat fantastisch hij lest met haar en hoeft van ons niet mee te betalen hij betaald gewoon zijn eigen leskaart en verder niet.

Ik vind dit ideaal ik zou het nooit redden om alleen een paardje te hebben dus vind ik dit de ideale oplossing!
Haha!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:57

ik ben zelf ook een bijrijder, en ik hoef er niks voor te betalen..

ik mag hem gewoon doen wanneer ik wil, en mag ook gewoon alles met hem doen [heb wel al 8 jaar een ruiterbewijs] en ik ken die fjord al ongeveer 10 jaar [en eigenaresse ook] dus misschien dat het daardoor anders is.. heb in 4 jaar echt nog niet 1x problemen gehad dus daar ben ik wel blij mee Haha!

ik denk wel, dat als je als bijrijder zijnde geld moet betalen voor je bijrijdpaard, dat je dan ook wel mag verwachten dat het paard een stukje van jou is, je betaald er immers voor..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:01

Ik vind het ook niet normaal om te moeten betalen als bijrijder. Als je een bijrijder zoekt doe je dat met een rede. Dan hoor je juist blij te zijn dat iemand je wilt helpen. Jij wilt zelf een paard dus moet je hem ook zelf onderhouden. Als je zegt van ik wil dat je 1 x in de maand les neemt van mijn instructeur en dat meot dan zelf betaald worden daar kan ik nog inkomen maar betalen om te mogen verzorgen en rijden nee dat snap ik echt niet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:07

ik betaal 70 in de maand.
mag vanalles met de pony, start m ook op wedstrijden.

de andere die ik rijd betaal ik neits voor, heb wel mn iegen spullen : zadel etc. maar dat komt omdat ik deze emrrie een jaar mag lenen om mee te nemen naar Deurne.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:23

Ik ben ook een bijrijder. De mensen hadden wij tenslotte zelf aangesproken om hun paarden te verzorgen/ rijden en alles er om heen, dus ook stal uitmesten en als hun op vakantie zijn echt alles doen.
Ik hoef niks te betalen. De eigenaren van mijn verzorgpaarden zeggen zelf ook jij helpt ons uit de nood dus waarom een vergoeding vragen? En daar vind ik wel dat ze gelijk in hebben. Ik krijg niks betaald, maar krijg af en toe wel een kleinigheidje als dank.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:44

ik ben een bijrijder/verzorger..

ik kom bij mijn paard 2/3 keer in de week.
Eigenlijk wilde de eigenaresse dat ik 15 euro per maand mee betaalde, maar ik heb gezegd dat het dan overgaat.
het klinkt misschien raar, maar ik heb ten eerste geen zin om geld voor een paard te betalen (wel voor spullen voor het paard, les, en eigen kleding, is al duur genoeg) en ten tweede zou ik het ook niet kunnen betalen (ook al is het 15 euro), want ben een studente van 18 jaar (75 euro studiefinanciering en 30 euro salaris) en van dat geld moet ik al mijn kleding, cadeaus etc etc betalen..

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:25

Ik ben zelf een verzorger/bijrijder...
Ik betaal er niets voor en ik krijg er ook niets voor betaald (ik gebruik overigens wel mijn eigen harnachement).

Eigenlijk ook wel logisch; Hij wil graag dat zijn paard bereden wordt en ik wil graag dat paard berijden. Dus beiden schieten we hiermee op.
Ik vind het wel logisch dat ik de lessen zelf moet betalen.
Als die man wil dat ik er wedstrijden mee wil rijden dan vind ik het weer logisch dat hij het betaald, omdat dit voor mij niet persé hoeft.

Dit is hoe ik er over denk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:32

mijn moeder is mijn bijrijder/verzorger,

2 keer in de week rijdt ze met hem buiten,samen met een vriendin van haar die rijdt ook op een verzorgpaard,

ik ben 2 weekenden in de week niet thuis,
dan doet mijn moeder ook de stal,
dit alleen in het seizoen dat de paarden snachts binnen staan,

nu staan ze dag en nacht buiten en hebben we het lekker makkelijk:D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:03

Bombarie schreef:
. Zo iemand maakt wel gratis gebruik van alle spullen, paard, bak, alles, een vergoeding lijkt me dan wel op zijn plaats.

waarom ? is toch jouw 'probleem' dat je niet meer kan rijden/verzorgen die dagen ? waarom moet iemand anders voor jouw probleem betalen ?

let wel; ik heb ook altijd betaald hoor voor bijrijden, soms zelfs ECHT grote bedragen, maar ik doe het niet meer....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:07

annieboef schreef:
Ik denk dat het wel enigszins zo is dat ALS je betaald, je ook "waar voor je geld" wilt (jaaaaa, tussen haakjes) .

Inderdaaad dus serieuzer bent, als je betaald kom je ook niet zomaar niet opdagen etc.

ik vind dit de meest grote onzin die er is !!!!

JUIST als je betaald zou je kunnen zeggen: "ik kom vandaag niet, ben ziek/zwak/misselijk, en ik betaal ervoor, dus ze kunnen er niets van zeggen" bijvoorbeeld.............

Nou Manon, ik zou maar geld aan mij gaan vragen, dan word ik vast serieuzer Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:11

Bombarie schreef:
, en een paard houden is ontzettend duur, vooral als je gaat studeren en het zelf moet betalen. Ik vind het vrij logisch dat iemand iets meebetaalt, ik werk er toch ook keihard voor!? )

maar dit is geheel JOUW probleem........als je het niet kunt betalen moet je geen paard onderhouden......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:16

Ik heb een bijrijder en die betaald niks. In ruil verwacht ik dat ze mijn paard verzorgt, stal bijhoudt etc....