heeft jou paard lange of korte manen, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Re: heeft jou paard lange of korte manen, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:10

Mijn haf heeft lange manen. Persoonlijk vind ik lange manen alleen leuk staan bij koudbloedjes. (Fjorden niet trouwens)

Het kan ook wel leuk staan bij ander soort paardjes maar dan alleen als het wel een flinke bos is.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:11

ik vind die lange manen ook onverzorgd uitzien alhoewel ik vroeger dol was op lange manen maar nu ik er een andere kijk op heb Haha! vind ik korte manen veel mooier en indd frisser uitzien toen mijn paard op stal kwam (van de wei geplukt) had hij ook lange manen die heb ik meteen de dag erna getrokken hij heeft ze nu op handbreedte geknipt en ik wil ze dus eigenlijk helemaal afknippen maar ben aan het twijfelen ik zou het gaaf vinden als hij dat *fjordenkapsel* heeft Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:17

Lange manen Lachen. Het zijn shetlanders die naar de keuring moeten. Dat mag niet met korte geknipte of getrokken manen.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:24

Ik vind lange manen alleen bij bepaalde rassen leuk staan toch heeft mijn grove nrps'er lange manen sinds 2 jaar! Ik heb MS en kan ze dus niet meer zelf trekken en knippen wil ik niet! Gelukkig is het binnen 6 maanden al een hele flinke bos geworden en bedekt het de hele hals! Het groeit als kool! Iemand anders zou natuurlijk kunnen trekken, maar dat laat ze niet zo makkelijk toe! En achteraf staat het haar super!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:28

Lange, ik heb een Arabier Clown Toen ik dr nog verzorgde en ze nog niet in mijn bezit was, moest ik al altijd stiekem staart bijknippen, elke week een klein beetje zodat het niet opviel, omdat de vorige eigenaresse nog steeds het principe "van de manen en staart van een Arab blijf je af" hanteerde. Nu ze thuis staat zijn haar manen ook al een heel eind gegroeid, maar volgens mij zou ze afschuwelijk zijn met lange manen Haha!

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:30

Lang dat vind ik veel mooier bij haar ze heeft al bijna geen voorpluk Verdrietig dus nu heeft ze al best lange manen mijn vriendin trekt ze 1 x in de zoveel tijd maar dan heel weinig en alleen de dode puntjes ik vind het zeker van de zomer belangrijk als ze op het land loopt dat de een beetje bescherming (niet gek veel natuurlijk) heeft voor de vleigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:30

Korte
Lekker stoer sport kapsel

Met lange krijgen veel paarden maar een sukkel uiterlijk Haha!

(maar goed dat smaken verschillen hè)

Bij sommige rassen vind ik lang dan wel horen,maar niet bij mijn kwpn-ertjes

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:36

Gipsy heeft lange manen...is een tinker!

verder hou ik op zich wel van net getoiletteerde paarden, met korte manen, maar t ligt echt aan t paard, de en staat dit beter de andere dat!

bolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:38

Mijn paarden (KWPNers) hebben korte manen omdat ik dit mooier en verzorgder vind uitzien. Lange manen vind ik mooi als ze extreem lang en dik zijn maar dan niet bij KWPNers. Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:49

Lange manen, erg lang zelfs Haha!
Ik heb een haflinger en het staat haar wel chique Lachen

overigens wil ik ze er eigenlijk wel af, maar dat doe ik wel als ik M rijd ofzo Haha!

ghehe Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:08

ikke ook lange manen bij mijn haf. En mijn shetlander zijn ze niog niet zo heel lang. Mijn moeder wou of een ijslander of een haflinger, want die hadden 'al dat haar' (mijn moeder die alles eng vind wat op vier hoeven loopt en niet van ons is)
Dus toen hadden we een haflinger met lang haar Haha!
Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:20

Kort. Vlot en fris.

Lange manen vind ik alleen mooi als ze goed verzorgd en dik zijn, meestal zijn het van die slierten die steeds dunner worden naar het uiteinde toe en in het ergste geval nog met gespleten/verkleurde punten ook. Niks aan

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:27

Bij westernpaarden vind ik lange manen mooier Lachen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:36

lang zeker lang!!!!
kort staat zo zielig en onvezorgd! Vooral een korte voorpluk vindt ik zo lelijk,.

Lange manen zijn sierlijk, gracieus en dansen in de wind:D

Maar niet bij alle paarden is het natuurlijk mooi, sommige hebben echt lelijke manen, piekerig enzo.. dan zou ik het ook kort houden.
Maar nou hou ik natuurlijk ook wel van rassen die ook makkelijk lange en mooie manen hebben, zoals, connemaras, andas, quarters hebben meestal toch ook wel mooie manen.
Flower heeft mooie dikke manen, wel met een andere kleur op t eind maar dat komt omdat ze bruin geboren is en haar manen nooit geknipt ofzo zijn. Ze heeft alleen zown armzalig voorplukje Boos!
Afbeelding
Afbeelding

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:37

Hele korte manen, ze heeft nu nl. erg last van zomerexceem, maar meestal waren ze normaal tot lang

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:42

Korte manen, daar komt zijn hals beter door uit (lijkt nog breder Knipoog ) en als z'n manen lang zouden zijn dan lijkt ie op een kneus Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:50

De Haf heeft lange manen, de NRPS-er korte manen.

Ik vind lange manen alleen leuk bij Haffies, Friezen, Shetten e.d. Bij de rest vind ik het ronduit onverzorgd staan.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:54

Toydoll schreef:
lang zeker lang!!!!
kort staat zo zielig en onvezorgd! Vooral een korte voorpluk vindt ik zo lelijk,.

Lange manen zijn sierlijk, gracieus en dansen in de wind:D

Maar niet bij alle paarden is het natuurlijk mooi, sommige hebben echt lelijke manen, piekerig enzo.. dan zou ik het ook kort houden.
Maar nou hou ik natuurlijk ook wel van rassen die ook makkelijk lange en mooie manen hebben, zoals, connemaras, andas, quarters hebben meestal toch ook wel mooie manen.
Flower heeft mooie dikke manen, wel met een andere kleur op t eind maar dat komt omdat ze bruin geboren is en haar manen nooit geknipt ofzo zijn. Ze heeft alleen zown armzalig voorplukje Boos!
Afbeelding
Afbeelding

wauw, wat een leuk paardje heb jij Vingers aflikken
schimmels vind ik echt geweldig, ook een mooi koppie en mooie lange manen! Tong uitsteken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:56

Lang!
Mijn tinker heeft zomereczeem, en heb ik gekocht zonder manen.
Iedere centimeter haar is dus meer dan welkom! Haha!
We zijn nu anderhalf jaar verder, en het begint wat te worden!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:29

Mijn paard heeft lange manen, omdat ik korte manen bij een Fries niet mooi vind Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:31

lange manen, maar het is een haf en dan vind ik korte manen eigenlijk ook niet mooi (net als bij friezen en tinkers).
Afbeelding

bij andere rassen zie ik ze liever kort, halflange slierterige manen vind ik geen porum.. als een paard echt dunne manen heeft, dan maar kort.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:39

Lange manen omdat het bij zijn ras past (PRE oftewel Andalusier). Bij warmbloedjes zouden ze er gelijk afgaan bij mij Lachen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:10

mijn paardje (draver) heeft lange manen, helaas wel iets dun maar gelukkig wordt het al wat dikker (gewoon niet te veel aan doen). draver met korte manen vind ik niet mooi!
Ik vind het per ras verschillen: shets haffies friezen etc lange manen
kwpn etc korte manen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:16

Nu vrij lang, en ik laat het nog langer groeien. Ookal hoort het niet echt bij het ras. (welsh NWR) Ze had toen ik haar kreeg kort manen, toen heb ik ze een tijdje lang laten groeien, maar ik had een keer heel erg ruzie met haar manen en toen had ik ze heel kort geknipt Bloos! Had ik later heel erg spijt van, want ze heeft een beetje stugge manen en dat ging dus half rechtop staan:
Afbeelding
Toen heb ik het weer lang laten groeien en nu, een jaar later is het zo:
Afbeelding
Ze heeft een beetje slag Lachen Ik vind bij bijna alle paarden lang mooier... Behalve als ze echt hele dunne sprietmaantjes hebben...
En het wappert nog mooi in de wind ook Haha!
Afbeelding

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:20

Rechtopstaand Lachen
fjord Haha! dat hoort gewoon bij een fjord Lachen