Haha, zou fijn zijn als het weer on-topic kon
(lecy, ik vind je gedachtengang geweldig!!!
)
Cassidy ik kan me voorstellen dat je nogal gefrustreerd raakt van alle commentaar in dat topic over westernbitten. Eigenlijk zeg je daar precies waar ik bij springen met s&t mijn twijfels over had, dat een bepaald bit erg te maken heeft met de manier waarop het gebruikt word. Als je met een correctional gaat springen (ik noem maar wat) waarbij je dus veel teugelcontact hebt vind ik het een erg scherp bit, maar daar word het idd niet voor gebruikt. Als je geen teugelcontact hebt met dat bit komt de port dus ook niet omhoog en niet in het gehemelte. Niks aan de hand dus.
Dat had ik met springen met s&t een beetje. Als je in de dressuur er mee rijd geef je geen grote ophoudingen, trek je niet aan de teugels e.d, maar geef je hele kleine hulpen (als het goed is natuurlijk). En dat zie je met springen meestal niet. Nee idd, je moet zo'n heet paard in zo'n parcours wel onder controle houden, maar dat is niet waar die combi voor gemaakt is. Vandaar dat ik mijn twijfels had. Vooral omdat de trens die dun is tegen de mondhoeken zit, en als je daar een goede ruk aan geeft omdat het paard niet helemaal goed aan komt op de hindernis... Dan werkt het wel scherp. Is ook de bedoeling, weet ik wel. Maar toch. Daarom had ik mijn twijfels, en wilde graag weten wat anderen daar van vinden. Inmiddels dus weer het een en ander geleerd en mijn mening bijgesteld
dat het best wel mee valt.
Even over dat off-topic gaan met andere optomingen met springen...
Ik stel duidelijk het onderwerp 'springen met stang en trens'. Op het moment dat we gaan praten over 'springen met andere optomingen' hebben we het dus over een ander onderwerp en gaan we off-topic. Even simpel gezegd.
Natuurlijk heeft het er mee te maken, maar het ging mij specifiek over springen met stang en trens. Dat er veel scherpere combi's enzo gebruikt worden weet ik ook wel, daar ging het niet om.
Hopelijk zijn we daar nu een beetje uit, heb ik nu goed duidelijk gemaakt wat ik bedoelde, en is het onderwerp duidelijk waar ik het graag over wil hebben.
Dusss, als er nog mensen zijn die een mening hebben over 'springen met stang en trens' (en dus ook alleen dat
) hoor ik het graag!