Wat is dit paardje waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Wat is dit paardje waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 10:53

Rytir schreef:
Misschien ben ik de enige die het opvalt maar is dit paardje niet een beetje té mager? (maar wel met bolle buik Nagelbijten / Gniffelen ). Misschien ligt het wel aan de foto's hoor maar ik zou daar heel erg mee uitkijken en goed laten keuren. Als hij in een van de belangrijkste groeiperiodes in zijn leven te weinig belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt heb je daar namelijk later ook nog erg veel last van!

Dank je wel voor de tip!
Hij komt net van de hangstenwei af, en daar heeft hij toch wat weinig brokken weten mee te krijgen, alhoewel hij niet het laagst in rang zou hebben gestaan.
Afgelopen maandag zag hij er beter uit dan op de foto's die hier staan... netjes gepoetst en minder duidelijke ribben. Ik laat hem zeker keuren Lachen
Ik wil inderdaad niet voor verrassingen komen te staan die voorkomen hadden kunnen worden.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:58

ik vind dat je van foto's geen duidelijke prijs kunt aannemen. Want foto's zeggen namelijk alleen iets over het uitelijk. Ik vind dat je ook het karakter van een dier mag kunnen terug vinden in een paardje.

Ik zou trouwens zoiezo nog even wachten met de verkoop van hem. wacht tot dat hij drie is. Ik zou hem niet laten castreren. Wel kun je dan tegen de kopers zeggen dat hij tegen meerprijs gecastreerd kan worden. Zo is iedereen blij Haha!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:15

Black_White schreef:
ik vind dat je van foto's geen duidelijke prijs kunt aannemen. Want foto's zeggen namelijk alleen iets over het uitelijk. Ik vind dat je ook het karakter van een dier mag kunnen terug vinden in een paardje.

Ik zou trouwens zoiezo nog even wachten met de verkoop van hem. wacht tot dat hij drie is. Ik zou hem niet laten castreren. Wel kun je dan tegen de kopers zeggen dat hij tegen meerprijs gecastreerd kan worden. Zo is iedereen blij Haha!

volgens mij is zij just diegene die hem evt. wil kopen, dus niet verkopen Pling

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:21

Een jong paard gedeid het beste met veel ruwvoer en weinig krachtvoer, alleen als aanvulling op vitaminen. Is recent weer onderzoek naar uitgevoerd ik dacht door Utrecht. Paard ziet er niet top uit, oud haar en weinig glans op de vacht. Hoe is hij in de beweging? Daarnaast speelt mee dat hij relatief klein is en misschien wel aardige afstamming heeft maar niet groot wordt. Niemand kan ook voorspellen of hij onder de E maat blijft, dan wel weer interessanter, maar als er net boven dan wel heel klein paard. Laat hem in elk geval klinisch keuren en op wormen checken eventueel door bloedtesten. Houd er ook rekening mee dat een jaar onderhouden ook geld kost en je dat ook kan sparen voor een direct bruikbaar paard. Castreren is niet zo duur, maar zitten ook risico's aan. Wellicht dat hij dan ook rustiger wordt en er ook beter gaat uitzien.

succes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:00

Vind het wel een normale prijs hoor..
Mijn pony was ook twee toen we hem kochten.
Maar daar hebben we toch wel wat meer voor moeten betalen Nagelbijten / Gniffelen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:08

Als je het een leuk beestje vind het het klikt zou ik het doen.Ik denk altijd zo,ik laat een paard wat ik graag wil niet staan omdat ik nog 200 euro minder wil betalen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:52

Als het een paard met papieren is, vind ik een prijs van 1000 euro een nette prijs. Ik weet niet wat het dekgeld van deze hengst is, maar bij een goede KWPN-hengst zit je snel aan bedrag tussen de 750-1500 euro. Met betrekking tot het uiterlijk van het paard: in mijn ogen ziet hij er als een volkomen normale tweejarige uit. Alle jaarlingen en twenters zijn over het algemeen aan de 'magere' kant en zijn nog totaal uit verhouding. Op de foto moet hij volgens mij nog ruien, waardoor een vacht er al snel dof uitziet. Klinisch laten keuren lijkt me wel een goed idee, is geloof ik ook niet zo duur (rond de 70 euro?). Als het klikt tussen jou en het paard, zou ik er voor gaan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:33

Hobby schreef:
Als het een paard met papieren is, vind ik een prijs van 1000 euro een nette prijs. Ik weet niet wat het dekgeld van deze hengst is, maar bij een goede KWPN-hengst zit je snel aan bedrag tussen de 750-1500 euro. Met betrekking tot het uiterlijk van het paard: in mijn ogen ziet hij er als een volkomen normale tweejarige uit. Alle jaarlingen en twenters zijn over het algemeen aan de 'magere' kant en zijn nog totaal uit verhouding. Op de foto moet hij volgens mij nog ruien, waardoor een vacht er al snel dof uitziet. Klinisch laten keuren lijkt me wel een goed idee, is geloof ik ook niet zo duur (rond de 70 euro?). Als het klikt tussen jou en het paard, zou ik er voor gaan!

De vader was een arabische hengst met volgens mij een niet al te hoog dekgeld.
Het klikt, dus ik heb het gedaan.

Toen ik was kijken heb ik ook foto's gemaakt, maar die kan ik even niet plaatsen door computerproblemen. Het oude haar was er toen uit, er zat een mooi glanzend velletje onder.
Nu nog laten castreren Lachen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:46

Heel veel plezier met je nieuwe paardje! Is hij heel erg 'hengst' of valt het mee? Zomers zien paarden er altijd veel beter uit dan in het voorjaar met de rui. Ben erg benieuwd naar de foto's!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 10:02

Hobby schreef:
Heel veel plezier met je nieuwe paardje! Is hij heel erg 'hengst' of valt het mee? Zomers zien paarden er altijd veel beter uit dan in het voorjaar met de rui. Ben erg benieuwd naar de foto's!

Dank je wel! Valt heel erg mee met dat hengst zijn hoor Lachen

Volgens mij heeft ie het zelf nog niet door, bij de oude eigenaars staat ie gewoon naast de merries in de wei, gescheiden door een stroomdraadje. Geen gekke dingen, verder Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:03

ik vind 1000 euro een nette prijs hoor. als het beestje netjes is opgevoed en verder gezond is?
je krijgt er later wel een leuk rijpaard van, en die zijn niet gratis Knipoog
en jaarlingen zijn naarlingen, dus 2 jarigen zien er vaak ook nog niet echt tiptop uit, dus om daar nou precies naar te kijken?
vaak trekt de boel goed bij later.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:36

Hij is zich lekker aan het uitsloven op de foto's! Ik vind hem er goed uitzien, nog erg jeugdig, maar dat hoort ook bij zo'n jong paardje. Heb jij geluk dat hij nog niet doorheeft dat ie hengst is. Gezien zijn bouw zou ik dan zo lang mogelijk wachten met castreren, als dat op je stal tenminste kan/mag. Hoe langer ze hengst zijn, hoe mooier de bouw vaak wordt. Vind hem erg leuk!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:37

Evenaar schreef:
Ja ik denk ook rond de E800,- Het feit dat hij hengst is maakt hem iets minder waard.... En hij is 2 dus kan je er voorlopig niet mee rijden (wel heel veel andere leuke dingen, maar dat doet er hierbij niet toe Knipoog).

idd ong

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:50

Hobby schreef:
Hij is zich lekker aan het uitsloven op de foto's! Ik vind hem er goed uitzien, nog erg jeugdig, maar dat hoort ook bij zo'n jong paardje. Heb jij geluk dat hij nog niet doorheeft dat ie hengst is. Gezien zijn bouw zou ik dan zo lang mogelijk wachten met castreren, als dat op je stal tenminste kan/mag. Hoe langer ze hengst zijn, hoe mooier de bouw vaak wordt. Vind hem erg leuk!

Zondag komt ie, en hij wordt zo snel mogelijk gecasteerd omdat de staleigenaar geen hengsten wil. Iedereen zegt natuurlijk dat zijn paard niks uitvreet Knipoog
De foto's van afgelopen maandag, toen we waren kijken staan in een topic op ITP
viewtopic.php?f=53&t=414719&hilit=