Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Catmax schreef:karoliena schreef:Poeh wat doen sommige mensen veel zeg. Bij mij komt echt alleen de hoefsmid en 1 x per maand krab ik uit en teer ik.
1x per maand uitkrabben? Is het met een bepaalde reden dat dit maar 1x per maand is?

Pellie schreef:wat ik aan zijn hoeven doe? natuurlijk bekappen, dit zelf bijhouden, dus er voor zorgen dat er geen scheurtjes oid in de wand komen, losse stukjes van straal snijden, etc.
en als het weer té droog is dan insmeren met hoofcare.
Mist schreef:helemaal NIETS alleen zorgen dat je een goede hoefsmid hebt, of ze nu beslagen zijn of niet, dat is iets wat voor 95% de gezondheid van je paard bepaalt.
Citaat:de straal had een of andere hoefsmit helemaal weggesneden en de steunsels laten zitten :S en dat heeft dan gestudeerd....
karoliena schreef:Nu is hij heel braaf met beentjes en uitkrabben maar goed in heb dus twee jaar lang alleen maar 1 x per maand uitgekrabt en de hoefsmid controleerd altijd de voetjes voor me en waren altijd in super conditie dius waarom zou ik vaker uitkrabben
capopjekop schreef:karoliena schreef:Nu is hij heel braaf met beentjes en uitkrabben maar goed in heb dus twee jaar lang alleen maar 1 x per maand uitgekrabt en de hoefsmid controleerd altijd de voetjes voor me en waren altijd in super conditie dius waarom zou ik vaker uitkrabben
Bij mij zelfde verhaal, alleen deed ik het meestal ook na het rijden. Nooit niks gehad.Totdat je net die ene keer niet uitkrabt en er een steentje inzit. Dan zit je met een pony die een hoefontsteking heeft door jou stomme fout. Nou ik heb mijn lesje geleert, nadat ik mijn meid zo moeilijk van a naar b zag strompelen
)