Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pmarena schreef:Anouar15 schreef:bij mij ging het wel om een wintec, dus als de boom daarvan kapot was kon daar zo een andere in.
*zit met gekromde tenen te lezen*
Leer nou even aan iedereen dat bij een Wintec de BOOM niet te verwisselen is
De boom van een zadel is het hele harde deel bovenin het zadel , dus van de ronding om de schouders en over de schoft , via het hele zitvlak tot achteraan het puntje van de lepel van je zadel , dat is helemaal de boom.
De kussens aan de onderkant van het zadel zitten over de hele lengte onder de boom.
Elke boom heeft een bepaalde ronding van voren naar achteren , een bepaalde lengte van de zitting en een bepaalde breedte bij de schouders van het paard , dit voorste deel is het enige dat die gekleurde kamerbeugels van Wintec smaller of wijder maken , de rest van de boom zit helemaal in het zadel
Zo even frustratie eruit , iedereen heeft het altijd over die verwisselbare boom bij een Wintec : best irritant , klopt gewoon niet
Afijn ontopic : Ik heb dus ook wel een paar keer een zadel via de post verstuurd. Gewoon grote doos pakken en zadel zwevend verpakken.
Dus rondom helemaal in piepschuim-schuimpjes of plastic...zodat het zadel niks te voorduren krijgt.
Wil een boom breken onderweg dan moet er wel HEEL wat gebeuren zeg , dan kan het pakket er zelf toch ook niet meer goed uitzien ??
tinkert_tje schreef:ik heb mijn zadel van iemand overgenomen aan de andere kant van nederland
dus laten versturen
ze had hem keurig verpakt in een giga doos met een deken om het zadel gewikkeld
keurig aangekomen zonder beschadigingen
ik zou het zo weer doen
maar heb voorlopig geen ander zadel nodig![]()
)