paard van 18 kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paard van 18 kopen of niet?

Poll eindigt op

wel kopen
70 (80%)
niet kopen
17 (19%)

Totaal aantal stemmen: 87

branco

Re: paard van 18 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 11:00

dankje wel deedejee!

ze staat in julianadorp bij stefan haaster en schimmel van ±1.65

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:06

als jij het een leuk paard vindt, als het klikt tussen jullie, zou ik het doen. Ik zelf heb ook een 17-jarige merrie, maar dat zou je niet zeggen als je haar ziet. Ze is voor mij een fantastisch leerpaard, kan lekker met haar naar buiten in mn eentje, verder is ze zo fris als een hoentje. Ik zeg altijd hoe ouder hoe gekker, want dan weten ze hoe ze er mee weg moeten komen Knipoog haha Maargoed haar laten keuren is sowieso goed. En tsjah een jong paard net zo goed een ongeluk krijgen, ziek worden e.d.

Wat ik een groot voordeel vindt van mijn oudere paardje is dat ik gerust een dagje niet kan rijden en inplaats van dat lekker kan gaan wandelen met dr of gewoon borstelen en dat ik er dan de volgende dag zonder problemen op kan stappen en lekker recreatief kan rijden. Als ik dat doe bij mn vijfjarige dan krijg ik de volgende dag een rodeo Clown

mijn advies: laten keuren, als ze gezond is en het klikt gewoon doen, dan kan ze nog jaren mee, heb jij een leuk recreatief leerpaardje en een maatje(voor het leven Lachen )

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:24

Ik zou het ook zeker doen!! Je hebt een lief paard waar je ontzettend veel van kan leren. En wat hier al eerder gezegt is zo'n paardje kan echt nog wel 10 jaar mee! Ik hoop dat ze door de keuring heen komt. HOu je ons op de hoogte? Tong uitsteken

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:29

Ga in ieder geval na dat de info die je hebt gekregen van dit paard klopt!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:35

Als het paard gezond is, zeker doen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:57

Nee zou het dus echt niet bij hem kopen, ik ben daar ook wel geweest om een paardje te kijken. Hij liegt over alles. Zogenaamd was het paardje 12 bleek het 18 te zijn (hhorde ik van een dame die daar op stal werkte, maar zij mocht dat eigenlijk niet zeggen van stefan dus of ik me mond maar tegen stefan wilde houden daarover). En laat het in godsnaam niet door zijn eigen da keuren (wat hij je wel voor zal stellen). Het ene moment zegt meneer Van Haaster het een en het andere moment het ander. Hij werkt met rare contracten waarin de dingen maar half of niet vermeldt staan en dan kom jij met een correct fnrs koopcontract aan en dan gaat ie daar niet mee akkoord. Mocht je het hoe en wat precies willen weten, pb me. Maar ik raad het iedereen af.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 13:00

esther28 ik zal je een pb sturen

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 13:04

en ik hou jullie zeker op de hoogte!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:06

Als je een paardje van die leeftijd koopt, is het misschien inderdaad beter om het bij een particulier te kopen die zelf een goede band met het paard heeft, als je het bij een handelaar koopt, is het paard misschien wel 23 i.p.v 18 jaar? Moeilijk hoor.. ik zou er zeker voor op passen er niet teveel geld aan uit te geven.
Is dat op dat grote weiland, bij station Zuid?

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:14

Mocht je het paard toch kopen, is idd Slootdorp een prima kliniek. Succes!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:59

Ja slootdorp is goed Haha!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:23

als je nog meer info wilt over deze stal pb dan maar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:58

Aaaaaaaaaah Stefan.... Bloos Ik heb over Stefan eigenlijk alleen maar negatieve berichten gehoord.
Die schimmel staat nu volgens mij aan de overkant van onze poort, bij die grote boerderij die te koop staat.
Dat is nog btw nog in Den Helder. Ik kan echt al zijn paarden zien als ik aan het rijden ben, het is zegmaar de over-overbuurman.

De Stefan-uitspraak Clown : Dat doet ie anders nooit... Hoe vaak iedereen dat al niet van hem gehoord heeft Clown

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:46

Ik wilde het advies Slootdorp ookal geven, mijn vroegere dierenarts uit Hippolytushoef is er ook bij aangesloten, een fijne DA, en eerlijk.
Ik zou ook kopen, als het zo goed voelt dan is leeftijd niet meer belangrijk. Mijn paard is toevallig 6, maar was totaal verliefd op hem, als hij 16 was geweest had ik hem ook gekocht, puur omdat hij het paardje is wat bij mij past.
Dus go for it!!!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:52

wel doen! als ze gekeurd mag worden, loop je weinig risico als ze goedgekeurd wordt! en ze kan nog jaren mee als je haar goed vwerzorgd en als ze Z gelopen heeft kun je ernog veel van leren!! Ik zou het echt wel doen als je het paard leuk vindt en 18 jaar is echt niet TE oud ofzo en dat je haar mag laten keuren zegt ook al wat! Succes!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:55

Anders kun je ook bij de KNHS navragen wat het paard eventueel gelopen heeft op wedstrijden. Krijg je een beetje een beeld van wat hij echt gedaan heeft. Verder iemand meenemen die er verstand van heeft (twee zien meer dan een). En als hij gezond en het voelt goed gewoon doen! Het zal niet de eerste zijn die tot zijn 27e vrolijk er vandoor gaat in galop op buitenritjes.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:00

Ik zou het wel doen.
Ik heb nu bijna 2 jaar geleden een bijna 18-jarige merrie gekocht en die is echt nog superit. En ik leer ook ontzettend veel van haar omdat ze veel ervaring heeft (z-dressuur en m-springen) en dat lijkt mij eerlijk gezegd toch wel heel erg belangrijk.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:54

Inderdaad, afgezien van de negatieve berichten over de verkoper, kan ik het je van harte aanbevelen.
Ik kocht in oktober mijn toen 18-jarige paard. Had ZZ-licht gelopen, maar was achteraf gezien behoorlijk verwaarloosd. Niks meer mee gedaan een aantal maanden en behoorlijk mager.
Als je hem nu ziet: een heel stuk voller en behoorlijk wat spieren gekweekt.
Hij leert mij paardrijden Haha! en met mijn bijrijdster draait hij zijn hand niet meer om voor een lekkere rengalop in het bos.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:01

Hmmm.. klinkt dus allemaal niet echt positief over de huidige eigenaar. Ik ken de goede man niet, en dus ook het paardje niet. Ik word nu wel erg nieuwsgierig, is het langs de Langevliet, vlak bij de Doggershoek?
Toch, als het zo goed klikt je zin doordrukken hoor, en Slootdorp bellen voor een keuring. Je kunt altijd nog nee zeggen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:30

Idd en ik zou idd bij de KNHS het wedstrijd verleden navragen, als dat klopt dan zou ik haar laten keuren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:19

Ik zou het ook gewoon doen als je het een leuk paard vindt en hij goed door de keuring heen komt Lachen
Ik heb een aantal maanden geleden een 20 jaar oud paard gekocht, heb er tot nu toe absoluut geen spijt van gehad. Hij is rustig, lief en je kan uren met hem frutten, dat vind hij heerlijk. Ook kan ik hem rustig een aantal dagen niet rijden, het is gewoon opstappen en wegrijden. En ik leer ook super veel van hem, hij is 2 x Z-dressuur geweest, dus als ik een hulp verkeerd geef merk ik dat meteen Haha!
Veel succes!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:38

Het probleem is vaak dat de info niet klopt. Z gelopen? 18 jaar?braaf?
Als die info juist is en hij komt door de keuring geen probleem zo niet niet doen

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:43

braaf is ze in elk geval wel, ik heb ermee in de bak in het bos en op het strand gereden en ze was alle keren echt super lief. ga alleen ook nog een keer kijken of ze ook alleen mee naar buiten wil.
Heb net DA in slootdorp gebeld en een keuring kost ±125,- maar ze komen niet naar de stal toe ik moet daarheen dus dan moet ik met de verkoper nog bespreken of ik haar mee mag nemen en wanneer. ik laat het nog weten....

maar ik koop er ook echt alleen als ze door de keuring komt.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:00

Wij mochten toen de pony samen met hen meenenem naar slootdorp. Wel was hij erg nieuwsgierig, maar de da toen heeft ons apart de uitslag gegeven had de verkoper even nog niets mee te maken.
Laatst bijgewerkt door gamble op 18-05-05 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

branco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:06

oh dat is opzich wel goed van de da!
en het is een nieuwsgierig type inderdaad hahaha...