Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piggeljay schreef:de verzekering kan je eigenlijk niets maken, maar het geld van het ziekenhuis of dokter moet toch ergens vandaan komen?
als ze het niet halen kunnen bij de verzekerde dan gaan ze kijken waar het ongeval gebeurt is en hoe wat en waarom het gebeurt is.
kunnen ze dan iets vinden waarin de eigenaar van de acomodatie in gebreken is gebleven dan zullen ze je daarop pakken en het eerste dat ze dan vinden is geen helm verplichting.
het is net als de arbeidsinspectie bij een bedrijf, als jij zegt bij die machine alleen werken met veiligheids kleding en een van jou medewerkers vind die veiligheidsbril maar lastig of doet zijn overall uit en gaat met een open overhemd bij de machine staan, blijf jij als werkgever verantwoordelijk als er een ongeval gebeurt met die man of vrouw, want jij heb niet ingegrepen toen hij zonder die kleding bij de machine stond ook al heb je dat niet gezien.

shadow0 schreef:Ah, nee, geen helm voor op de fiets... het is al zo'n gesjouw met al die dingen, die gejat kunnen worden en die je steeds in de gaten moet houden... Voor iets wat ontspanning is, is het al erg genoeg, maar mijn fiets gebruik ik als vervoermiddel - en dat wordt knap lastig als je daar een helm bij moet hebben. En duur bovendien, terwijl ze volgens mij niet de bescherming geven die handig is in stadse ongelukken. Maar misschien dat het dan wel een extra motivatie is om een rijbewijs te gaan halen?
Edit: in Amerika / Australie wordt de fiets eigenlijk niet als vervoermiddel gebruikt, die situatie is dus iets anders.

) PeppySan schreef:Ik blijf het een rare zaak vinden dat je niet verantwoordelijk bent voor je eigen doen en laten (als meerderjarige bedoel ik hè)
Zijn er gevallen bekend waarbij de verzekering idd de houder van de accomodatie aansprakelijk heeft gesteld?
??
flettie schreef:Monday schreef:
@ Flettie: je ziekenhuiskosten worden hoe dan ook niet betaald door je WA-verzekering hoor. Misschien dat een specifieke ongevallenverzekering (zo eentje die uitkeert bij blijvende invaliditeit moeilijk gaat doen, maar de ziekenhuisrekening wordt gewoon betaald hoor.
Daarom staat WA ook tussen haakjesIk denk dat een ziektekostenverzekering (ziekenfonds/particulier) ook niet (snel... let op weer haakjes
) zal uitbetalen als jij een ongeluk krijgt met je paard en je hebt zonder cap gereden. Daarmee heb je een risico genomen die menig verzekering niet of niet compleet zal dekken.
) 

Dit omdat mijn paard nogsteeds niet de meest betrouwbare is en ik niet wil dat er ongelukken gebeuren. PeppySan schreef:Het verplichten van zo een ding verpest voor menig ruiter het plezier in het paardrijden.
WendyK schreef:Ik kom niet meer bij van het lachen, wat een zielige uitspraak. Je moet gaan dammen joh, weet je zeker dat je nooit een cap zal moeten dragen.