Amethyst schreef:Ik ga met RK mee, doe mij maar de gulden middenweg![]()
Wat ikke zegt, daar zit wel wat in trouwens
ok
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amethyst schreef:Ik ga met RK mee, doe mij maar de gulden middenweg![]()
Wat ikke zegt, daar zit wel wat in trouwens
runningkawa schreef:tussen in rug
Een korte is moeilijker in de lengte buiging, een lang paard moeilijker te sluiten.
Dus doe mij maar wat tussen in
Belli schreef:Ik hou van een gewone rug, maar als ik moet kiezen kort, een dressuurpaard moet compact zijn. Kijk ook maar naar de toppers, zie je daar een lange slungel voorbijkomen
amper!
xxx
ikke schreef:fresco schreef:
Whahha, leuk verzonnen verhalen....![]()
Pak eens een zweep (dan begrijp je het misschien) een lange dr. zweep kan je makkelijker buigen als een korte springzweep.
Een kort paard zal dus moeilijker buigen in de zijwaartse buiging.
MAAR: ik hou ook niet van lange paarden!
Vertel mij dan eerst maar eens waar een paard buigt in de lengtebuiging, praten we daarna verder.....
Venetia schreef:Belli schreef:Ik hou van een gewone rug, maar als ik moet kiezen kort, een dressuurpaard moet compact zijn. Kijk ook maar naar de toppers, zie je daar een lange slungel voorbijkomen
amper!
xxx
Volgens mij zie jij dan andere toppers dan ik!
Misschien lijken de ruggen van de toppers kort, omdat ze zo bij elkaar lopen.
Maar Salinero, Rusty, Farbenfroh, Bonfire en Weltall hebben toch echt een langere rug! Ze staan goed in het rechthoeksmodel.
Dat zijn voor mij de toppers van de laatste jaren.
De kortere ruggen mogen aansluiten na de langer gelijnde paarden in de GP. Ga maar kijken bij het aankomende NK in de stallen. De winnaars zijn overwegend paarden met lange lijnen. Nee, en niet dat idioot lange paard dat uit verhouding is nee, maar ze neigen wel vaak naar een langere rug.
Voor een amateur echter is een korte rug wel vaak makkelijker en sneller. Maar dat is een heel ander verhaal.
!
Belli schreef:Je begrijpt me ook verkeerd, die toppers hebben geen lange rug, die zijn lang gelijnd dat wel, maar ik heb het over een idioot lang paard!
ikke schreef:Vertel, waarom zou dat zo zijn.

Venetia schreef:Volgens mij zie jij dan andere toppers dan ik!
Misschien lijken de ruggen van de toppers kort, omdat ze zo bij elkaar lopen.
Maar Salinero, Rusty, Farbenfroh, Bonfire en Weltall hebben toch echt een langere rug! Ze staan goed in het rechthoeksmodel.
Dat zijn voor mij de toppers van de laatste jaren.
De kortere ruggen mogen aansluiten na de langer gelijnde paarden in de GP. Ga maar kijken bij het aankomende NK in de stallen. De winnaars zijn overwegend paarden met lange lijnen. Nee, en niet dat idioot lange paard dat uit verhouding is nee, maar ze neigen wel vaak naar een langere rug.
Voor een amateur echter is een korte rug wel vaak makkelijker en sneller. Maar dat is een heel ander verhaal.