Denk dat dat duidelijk is en niet perse slofteugel zijn schuld moet zijn
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Angeliek schreef:Je kunt vanaf een foto niet makkelijk zien of de slof strak zit of niet, en of het paard zich helemaal loslaat of niet.
Je kunt pas echt oordelen als je het IRL ziet. Een foto is een moment-opname.
:P:P 
Elisa2 schreef:Hee Vonneke,dat is het vaak met de slof, tot de M red je het makkelijk..nu de rest nog..Ik ben van mening dat een goede ruiter geen slofteugel nodig heeft..als je goed voorwaarts neerwaarts rijdt heb je geen slofteugel nodig..en een harde mond? Als je goed van achter naar voor rijdt hoef je helemaal niet aan die mond te zitten,krijg je vanzelf aanleuning..ik ben van mening dat teveel mensen van voor naar achter werken..enja dan wordt het lastig en krijgen paarden een moeilijke mond etc.

Elisa2 schreef:Hee Vonneke,dat is het vaak met de slof, tot de M red je het makkelijk..nu de rest nog..Ik ben van mening dat een goede ruiter geen slofteugel nodig heeft..als je goed voorwaarts neerwaarts rijdt heb je geen slofteugel nodig..en een harde mond? Als je goed van achter naar voor rijdt hoef je helemaal niet aan die mond te zitten,krijg je vanzelf aanleuning..ik ben van mening dat teveel mensen van voor naar achter werken..enja dan wordt het lastig en krijgen paarden een moeilijke mond etc.
)
Renske20 schreef:Elisa2 schreef:Hee [naam],dat is het vaak met de slof, tot de M red je het makkelijk..nu de rest nog..Ik ben van mening dat een goede ruiter geen slofteugel nodig heeft..als je goed voorwaarts neerwaarts rijdt heb je geen slofteugel nodig..en een harde mond? Als je goed van achter naar voor rijdt hoef je helemaal niet aan die mond te zitten,krijg je vanzelf aanleuning..ik ben van mening dat teveel mensen van voor naar achter werken..enja dan wordt het lastig en krijgen paarden een moeilijke mond etc.
ik heb geregeld met slof gereden(zelfs op advies van mn instructeur) en reed in het Z1 gewoon op een trensje, paard is prima te rijden(helaas door een val afgekeurd anders reden we nu nog in het Z)
en aan [naam]'s vandaag behaalde resultaat te zien doet ze zeker niets verkeerd met tim

Elisa2 schreef:voorwaarts neerwaarts rijden hoor bij de basisbegrippen van dressuur rijden..als dat niet jouw manier van rijden is: waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig??? Ik zie in mezelf niet de nieuwe Anky maar ik rijdt wel volgens het skala der ausbilding..oftewel de basis van de dressuur.