Heb begrepen dat de paarden bij midland niet altijd naar buiten kunnen en dat vind ik toch wel een nadeel met een jong paard, buiten het feit dat de binnenbak vaak bezet is door lessen
Foei Pamie! Jij zou toch moeten weten dat de Utrechtse Manege en Midland niet hetzelfde zijn
Ikzelf vind inderdaad *het* grote nadeel van de UM dat de paarden niet lekker naar buiten kunnen. Zeker voor de mensen die overdag moeten werken, is het in de winter nog weleens een probleem om binnen te kunnen rijden. En helaas is onze buitebak nou ook weer niet van een dusdanige kwaliteit dat deze altijd begaanbaar is.
De Heidehoek in Eemnes (klinkt ver maar is enkele minuten van afslag Soest/Baarn-Noord dus vanaf Utrecht ben je er zo), vanaf 305 euro per maand. Agterberg binnen- en buitenbak, Agterberg longeercirkels (2). stap- én trainingsmolen, weidegang (zomers), stuk of 7 paddocks, springtuin, hele mooie uitrijmogelijkheden en goede sfeer. Er wordt overigens gemest. www.deheidehoek.nl is een ietwat verouderde site, alles is inmiddels bestraat en de trainingsmolen staat er ook nog niet bij. Je kan het beste een keer langs gaan, we zitten alleen volgens mij bijna vol.
Ik sta al ruim 2 jaar super tevreden bij Huub Peek, stal griftenstein (www.griftenstein.nl) Er is helaas geen binnenbak maar de plannen liggen er. Er is net een nieuwe stal gebouwd en die wordt ongeveer binnen een maand in gebruik genomen. Er zijn twee buitenbakken, waarvan 1 met agterberg bodem, wat betekent dat je echt onder iedere weersomstandigheid kan rijden en 1 wel gedragneerd maar met heftige regenval wat blubberig. Verder is er sinds kort een dressuur/springweide. Er zijn 2 paddocks (zand) en binnenkort ook 2 weide paddocks en een longeercirkel. De stal ligt vlak bij de Utrechtse weg (iets voor hessing) In de zomerseizoen kun je er voor kiezen om je paard 24 uur buiten te laten lopen of een dagdeel op de weide (voor het laatste betaal je iets extra omdat het voor je wordt gedaan) in de winter zou je je paardje zelf buiten moeten zetten in 1 van de paddocks. De prijzen voor paard zijn ong 240 (bind me er niet op vast) en voor pony's 195. Als je wat maar info wilt kun jij mij pben of even op de site kijken! Succes ermee!
Is Zoelen in beetje te doen voor je? Grote binnenbak (20x60), buitenbak (20x40), binnenkort een tweede. Trainingsmolen in aanbouw en zeer nette en verzorgde stallen + weidegang. Ook worden er alleen maar privé-lessen gegeven dus er is altijd wel ruimte in de bak om te rijden. Als je meer wilt weten, moet je maar even een Pb sturen.
Ik sta ook erg tevreden bij stal Griftenstein in de Bilt. Het ligt dicht tegen Utrecht aan makkelijk te bereiken ZAT weidegang de hele zomer door en lekkere ruime boxen en goede rijbodems en paddock's
Voor wat meer foto's over deze stal en de bewoners kan je ook terecht op www.bendevanpeek.tk
Daar is het niet het ligthelemaal tegen Utrecht aan. Daarnaast vind ik het een beetje onbeleefd om zo te suggerreren dat het nie veel soeps is, terwijl ze vast ook tevreden klanten hebben.
Ik meen te bespeuren dat de TS lekker bij Rhijnauwen gaat staan, prima keuze ! Fijne stal met fijne mensen vind ik, voor mij is weidegang heel belangrijk dus ik heb voor mijn huidige stal gekozen maar ik kan helemaal snappen waarom je daar heen gaat. Heel veel plezeir !
beetje offtopic: Iedere stal heeft zo z'n voor- en z'n nadelen. Wat de een juist prettig vindt, vindt de ander weer vreselijk. Zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden en stallen idem dito. Als iedereen maar tevreden is waar hij/zij staat, toch?
Ik zeg niet dat t niet veel soeps is maar dat ik er niet zou willen staan. IK VIND het een rotzooi, geen fijne stallen, geen goede bodem etc. MIJN mening. Maar het is een andere stal, dus dat scheelt alweer, zo, toch?
jammer Gail dat je de stal dan zo onder de aandacht brengt als het alleen om jouw mening gaat, zoals kikker al zegt hebben alle stallen voor- en nadelen jij hebt duidelijk een minder positieve ervaring bij een stal, maar om dat op deze wijze te melden vind ik jammer en dit was volledig off-topic, tamtam heeft een stal gevonden dus dit topic kan op slot!