Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

balli schreef:ik rijd altijd met chaps, dit gewoon omdat ik geen laarzen pas! (nogal dikke kuiten, de breedste kuitmaat pas ik zelfs niet =S)
ik heb ze ooit ook een keertje tweedehands kopen, ook omdat ik nieuw niet vaak mijn maat vind.... vanmiddag ga ik als 't goed is toch weer 's nieuwe kopen (omdat ze bij mij nogal hard slijten, maar dat ligt meer aan mij... ik ben er niet zo zuinig op zeg maar (lees lekker door de modder banjeren;)))
als ik laarzen aantrek heb ik altijd het idee dat ik mijn hak optrek (tijdje geleden toch m'n kuiten in een paar laarzen (die ik had geleend) kunnen wurmen, ik doe er dan wel een half uur over om ze weer uit te krijgen
voor mij nix anders meer!
Eerst reed ik gewoon met rubberen laarzen en geen leren chaps beviel ook wel goed maar het leer zat me beter dus. Maar waarom zouden chaps je beenligging verslechteren als ze goed zitten geen probleem toch
bijna altijd springen (wel dressuur erbij natuurlijk is toch de basis hé) dus ik denk dat je wel gewoon chaps kan kopen zit vrijer als laarzen

doubledream schreef:Ik bedoelde.....gewoon sokken met gympen als je gaat poetsen enzo en als je gaat rijden met laarzen. en als ik naar veel mensen kijk bij mij op stal als die laarzen aan hebben is hun houding 10x beter als dat ze chaps aan hebben....en dan niet meteen bij mensen bij mij op stal maar ik zie het ook nog wel eens bij H@W en zo.....dus ik blijf van mening dat laarzen beter zijn voor je houding dan chaps...en ja dat met die sokken en gympen heb ik mischien niet goed uitgelegt....nu wel dan???
maar denk hier dan eens over na. Stel, het is waar, chaps zijn niet goed voor je beenhouding, waarom zijn gladlederen chaps sinds 1 april toegestaan op wedstrijden?
Sterker nog, ik kan veel fijner rijden met chaps dan met laarzen omdat mijn chaps veel beter aansluiten dan mijn goedkope standaardmaat lederen rijlaarzen. Ik heb een veel beter contact met m'n paard waardoor ik minder hard moet werken om haar goed te laten lopen.
dus nu heb ik er geen problemen meer mee. Waarschijnlijk komt het ook doordat ik eerst met veel te lange beugels reed. Een goede uitgangshouding is essentieel dus.
zeg niks meer....maar blijf wel bij mijn standpunt....iedereen moet het voor zichzelf uit maken...
doubledream schreef:ok....ik![]()
zeg niks meer....maar blijf wel bij mijn standpunt....iedereen moet het voor zichzelf uit maken...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je mag zeggen wat je wilt hoor, ik zal je niet tegenhouden. Meningen zijn er om te verschillen en dat moet men gewoon respecteren. Ik respecteer je mening dat jij laarzen beter vind dan chaps. Wilde je alleen er even van een andere kant naar laten kijken.porscherider schreef:[...]
Naar mijn idee maakt het niet uit of je nu met chaps rijdt of met laarzen rijdt. Als je houding beroerd is, dan blijft ie beroerd. [...]
netjes zitten. Het geldt voor in principe alles: de basis moet goed zijn. En de goede basis ontbreekt nog wel eens.
Maar ook die vind ik lekker zitten hoor. Wat meer bewegingsvrijheid. Enne, over dat in de beugels blijven hangen met gymschoenen weet ik zo net nog niet. Mijn ervaring is dat ik eerder mijn voeten uit de beugels heb met mijn gympen dan met mijn laarzen. Ik heb trouwens leren laarzen gekocht omdat de rubberen mij altijd afzakten, en dat was niet te doen. Was je op concours aan het losrijden, kun je halverwege stoppen om je laarzen op te trekken
Maarja, gelukkig is dat probleem door de leren laarzen grotendeels opgelost!!! haffiefreak schreef:Dus wie uit overijssel weet een goeie ruitersportzaak in de buurt van goor/hengelo
Breitling schreef:
met deze mag je trouwens ook wedstrijden rijden
!