chaps of toch gewoon laarzen :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Re: chaps of toch gewoon laarzen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:16

Ik reed altijd met rubberen laarzen. Die vind ik, zodra het wat lekkerder weer wordt, erg zweten. Daarom rij ik nu weer met lederen stalschoenen met suede chaps. Die zijn ook best warm met het zonnetje erop, maar zweten iig niet. Mijn chaps zitten net zo om mijn benen als bij de foto van Karin. (al zijn die van Karin van leer geloof ik) Ik vind het zelf fijn zitten, zit lekker stevig.
's Winters pak ik mijn rubberen laarzen weer met dikke sokken.
Niet omdat de chaps koud zijn, maar wel de schoenen.
Rubber isoleerd (zweet) meer en is dan dus warmer.
Tenminste, bij mij wel,.... Heb gelukkig geen thermo laarzen nodig !
Mijn chaps waren 30 euro nieuw. (Harry Horse)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:18

Breitling, je foto doet het niet!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:44

Afbeelding

met deze mag je trouwens ook wedstrijden rijden

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:52

ik rijd altijd met chaps, dit gewoon omdat ik geen laarzen pas! (nogal dikke kuiten, de breedste kuitmaat pas ik zelfs niet =S)
ik heb ze ooit ook een keertje tweedehands kopen, ook omdat ik nieuw niet vaak mijn maat vind.... vanmiddag ga ik als 't goed is toch weer 's nieuwe kopen (omdat ze bij mij nogal hard slijten, maar dat ligt meer aan mij... ik ben er niet zo zuinig op zeg maar (lees lekker door de modder banjeren;)))

als ik laarzen aantrek heb ik altijd het idee dat ik mijn hak optrek (tijdje geleden toch m'n kuiten in een paar laarzen (die ik had geleend) kunnen wurmen, ik doe er dan wel een half uur over om ze weer uit te krijgen Knipoog

voor mij nix anders meer!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:56

balli schreef:
ik rijd altijd met chaps, dit gewoon omdat ik geen laarzen pas! (nogal dikke kuiten, de breedste kuitmaat pas ik zelfs niet =S)
ik heb ze ooit ook een keertje tweedehands kopen, ook omdat ik nieuw niet vaak mijn maat vind.... vanmiddag ga ik als 't goed is toch weer 's nieuwe kopen (omdat ze bij mij nogal hard slijten, maar dat ligt meer aan mij... ik ben er niet zo zuinig op zeg maar (lees lekker door de modder banjeren;)))

als ik laarzen aantrek heb ik altijd het idee dat ik mijn hak optrek (tijdje geleden toch m'n kuiten in een paar laarzen (die ik had geleend) kunnen wurmen, ik doe er dan wel een half uur over om ze weer uit te krijgen Knipoog

voor mij nix anders meer!

Ik had het zelfde probleem (kuit maat 45) En heb nu op maat gemaakte petrie gaithers, met een paar leren schoenen er onder zijn het dus net laarzen (zie foto)

Liliantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:43

Ik heb leren laarzen ( equiestrian) of hoe je het oo schrijft en leren chaps (petrie) Ik moet zeggen dat het me prima bevalt op wedstrijd rij ik altijd met laarzen omdat ik dat netter vind lijken maarja dat is persoonlijke voorkeur Vingers aflikken Eerst reed ik gewoon met rubberen laarzen en geen leren chaps beviel ook wel goed maar het leer zat me beter dus. Maar waarom zouden chaps je beenligging verslechteren als ze goed zitten geen probleem toch Tong uitsteken
Meestal rij ik gewoon met chaps (springen woon op een springstal) als ik dressuur rij rij ik met mijn laarzen aan maar dat komt niet zo vaak voor Bloos bijna altijd springen (wel dressuur erbij natuurlijk is toch de basis hé) dus ik denk dat je wel gewoon chaps kan kopen zit vrijer als laarzen Haha!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 12:56

Bedankt voor alle nuttige tips Haha!
En ga nu denk ik ook wel chaps aanschaffen
Alleen moet er in de buurt van goor wel een ruitersportzaak zitten
daar kun je ze meteen meenemen als ze goed zitten, Anders moet je ze eerst weer ruilen (via internet)
Dus wie uit overijssel weet een goeie ruitersportzaak in de buurt van goor/hengelo Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:38

Ik bedoelde.....gewoon sokken met gympen als je gaat poetsen enzo en als je gaat rijden met laarzen. en als ik naar veel mensen kijk bij mij op stal als die laarzen aan hebben is hun houding 10x beter als dat ze chaps aan hebben....en dan niet meteen bij mensen bij mij op stal maar ik zie het ook nog wel eens bij H@W en zo.....dus ik blijf van mening dat laarzen beter zijn voor je houding dan chaps...en ja dat met die sokken en gympen heb ik mischien niet goed uitgelegt....nu wel dan???

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:49

doubledream schreef:
Ik bedoelde.....gewoon sokken met gympen als je gaat poetsen enzo en als je gaat rijden met laarzen. en als ik naar veel mensen kijk bij mij op stal als die laarzen aan hebben is hun houding 10x beter als dat ze chaps aan hebben....en dan niet meteen bij mensen bij mij op stal maar ik zie het ook nog wel eens bij H@W en zo.....dus ik blijf van mening dat laarzen beter zijn voor je houding dan chaps...en ja dat met die sokken en gympen heb ik mischien niet goed uitgelegt....nu wel dan???

Niet om je persoonlijk aan te vallen hoor Lachen maar denk hier dan eens over na. Stel, het is waar, chaps zijn niet goed voor je beenhouding, waarom zijn gladlederen chaps sinds 1 april toegestaan op wedstrijden?

Ik heb voor 1 april altijd gereden met laarzen en erna rijd ik nu met chaps met jodhpurs. Mijn houding is niet veranderd hoor. Knipoog Sterker nog, ik kan veel fijner rijden met chaps dan met laarzen omdat mijn chaps veel beter aansluiten dan mijn goedkope standaardmaat lederen rijlaarzen. Ik heb een veel beter contact met m'n paard waardoor ik minder hard moet werken om haar goed te laten lopen.

Naar mijn idee maakt het niet uit of je nu met chaps rijdt of met laarzen rijdt. Als je houding beroerd is, dan blijft ie beroerd.
Wel kan er een verschil zitten in de steun die je rond je enkel hebt. Ik kan me tenminste een keer herinneren dat ik enkele jaren terug op een warme zomerdag met chaps ging rijden (ik reed altijd met laarzen). Nou, voor m'n gevoel fladderden m'n benen alle kanten op, het reed voor geen meter. Ik vind nu dat ik een stuk beter rijd Bloos dus nu heb ik er geen problemen meer mee. Waarschijnlijk komt het ook doordat ik eerst met veel te lange beugels reed. Een goede uitgangshouding is essentieel dus.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:07

ok....ik Lips are sealed Lips are sealed zeg niks meer....maar blijf wel bij mijn standpunt....iedereen moet het voor zichzelf uit maken...

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:19

doubledream schreef:
ok....ik Lips are sealed Lips are sealed zeg niks meer....maar blijf wel bij mijn standpunt....iedereen moet het voor zichzelf uit maken...

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Hey, it's a free country. Knipoog Je mag zeggen wat je wilt hoor, ik zal je niet tegenhouden. Meningen zijn er om te verschillen en dat moet men gewoon respecteren. Ik respecteer je mening dat jij laarzen beter vind dan chaps. Wilde je alleen er even van een andere kant naar laten kijken.

porscherider schreef:
[...]
Naar mijn idee maakt het niet uit of je nu met chaps rijdt of met laarzen rijdt. Als je houding beroerd is, dan blijft ie beroerd. [...]

Wat ik hiermee bedoel, het maakt in principe niet uit waarmee je rijdt, het gaat erom hoe je op een paard zit. Als je netjes zit, dan blijf je met laarzen, met chaps of met blote voeten Tong uitsteken netjes zitten. Het geldt voor in principe alles: de basis moet goed zijn. En de goede basis ontbreekt nog wel eens.
Maar ik kan me jouw standpunt best voorstellen. Als jij om je heen ziet dat mensen die met chaps rijden, veel minder netjes zitten dan zou ik ook voor laarzen kiezen.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:19

Ik heb leren laarzen en gewone chaps met gymschoenen deronder. Ik vind persoonlijk de laarzen veel beter zitten, alleen als ik het bos inga doe ik mijn chaps aan gewoon om mijn laarzen te beschermen Bloos Maar ook die vind ik lekker zitten hoor. Wat meer bewegingsvrijheid. Enne, over dat in de beugels blijven hangen met gymschoenen weet ik zo net nog niet. Mijn ervaring is dat ik eerder mijn voeten uit de beugels heb met mijn gympen dan met mijn laarzen. Ik heb trouwens leren laarzen gekocht omdat de rubberen mij altijd afzakten, en dat was niet te doen. Was je op concours aan het losrijden, kun je halverwege stoppen om je laarzen op te trekken Verdrietig Maarja, gelukkig is dat probleem door de leren laarzen grotendeels opgelost!!!

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:42

Tja het is maar net wat je zoekt. Ik persoonlijk vind chaps alleen leuk voor een rondje stappen in de wei. Met dressuur en buitenritten heb ik veel liever rijlaarzen! Waarom? Dat zit veel steviger bij mijn enkel en ik blijf dan ook veel netter zitten. Mijn enkels zijn nogal zwak en door de laarzen heb ik veel meer grip en kan ik veel langer draven etc. en het staat natuurlijk netter maar dat maakt je vast niets uit.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:55

in mijn pennyjaren reed ik altijd met rubberen rijlaarzen!
later heb ik rubberen jodphurs mer minichaps aangeschaft!
ik vond het wel lekker zitten, maar de schoenen zaten veel te los, toen heb ik leren rijlaarzen (derby's) gekocht en de andere verkocht!
leren rijlaarzen zitten in verhouding veel steviger, zo als choices al zei: je hebt veel meer grip, en het zit steviger bij je enkel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:28

haffiefreak schreef:
Dus wie uit overijssel weet een goeie ruitersportzaak in de buurt van goor/hengelo Haha!

* Ruiterslot in Bornerbroek
* Horse People in Delden
* Walter in Enschede
* Klumper in Almelo
* Goedhard in Wierden

Bij verschillende filialen van de Welkoop verkopen ze ook chaps, o.a. die in Notter (aan de weg van Rijssen naar Wierden).

De mijne komen van Klumper, maar bij onze Welkoop verkopen ze ook leren chaps, ongeveer hetzelfde model.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:07

Breitling schreef:
Afbeelding

met deze mag je trouwens ook wedstrijden rijden

Die chaps vind ik prachtig, die wil ik ook aan gaan schaffen Lachen !