is dit nou zo duur voor pension?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Re: is dit nou zo duur voor pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:11

Op zich vind ik je niet onredelijk. Op 1 punt na. Ik vind niet dat je een paard alleen kan laten staan terwijl de rest naar stal gaat. Eeen paard is nu eenmaal een kuddedier. Dan moet je er minimaal 2 buiten laten staan.

Turbokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:30

Ik denk dat je een keuze moet maken. Of je wil pensionklanten die gebruik mogen maken van de faciliteiten of je wil dat niet. Wij hebben thuis ook een pension en heb sinds kort zelf ook een paardje. Het is hartstikke gezellig om eens met een ander te rijden en ook wel eens lekker om gewoon helemaal alleen te rijden. Maar als jij 2 pension klanten hebt dan heb je het grootste gedeelte van de dag alles voor jou alleen. Ik begrijp je probleem wbt privacy dan ook niet helemaal. Wij hebben 15 paarden staan en zelfs dan heb ik de mogelijkheid om lekker alleen te rijden. Dus als jij 2 pensionpaardjes zou hebben heb jij echt je privacy wel hoor!! Anders zou je 2 jaarlingen kunnen laten stallen. Mensen met jaarlingen komen lang niet zoveel en maken ook geen gebruik van de faciliteiten.

Verder denk ik dat je prijs heel reeel is. Netjes.

Heel veel succes!!!

donna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:38

jacky2 schreef:
ook al begrijp ik je privacyredenen wel !

eerlijk gezegd snap ik de privacyredenen niet echt. Als je een paard in je wei erbij wil, dan zit daar ook een persoon aanvast. Als je nu gewoon kijkt of het een beetje klikt, dan maakt het toch niet uit als je die dagelijks tegenkomt en dan kun je toch gewoon fatsoenlijk overleggen wanneer een bak wel of niet gebruikt kan worden.
lowara schreef:
en samen tegelijk in de bak rijden is niet te doen voor mij, dat haat ik

is het dan zo'n kleine bak??
Ik hoop dat je dit niet zo zegt tegen de potentiele toekomstige "huurders", want dat komt in ieder geval niet zo vriendelijk over (ondanks de 8,9)

Samengevat zou ik gewoon kijken of er mensen tussen zitten waar je iets van hebt : ja, die zou ik wel elke dag willen tegenkomen.
En anders een paard dat met pensioen gaat ofzo, een veulen of jong paard telkens in zn eentje lijkt me niet echt een leuk begin.. (voor een paard dat met pensioen gaat ook niet, nouja...)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:45

Ik zou mijn paard ook niet bij je willen stallen. Mijn paard wordt al gek als ze 5 min. later dan de rest naar binnen gaat. Laat staan als ze de hele nacht alleen buiten zou moeten blijven...

Verder vind ik het vreemd dat je je rijbak niet wilt delen. Wij staan op stal met 18 paarden en toch rijd ik heel vaak alleen. Als je vaste tijden afspreekt dat ze de bak wel mogen gebruiken heb je nog 23 uur om alleen te rijden. (snap dat je 's nachts niet gaat rijden) Op een manege hier in de buurt mogen de pensionklanten ook alleen op vaste tijden rijden. Staan toch ook genoeg pensionklanten.

Anders zou ik de advertentie anders maken en het alleen verhuren aan mensen met jaarlingen en tweejarigen. Die komen niet rijden. Dan wel in groepjes, zodat er ook niets alleen buiten hoeft te blijven.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:48

Ik vind het op zich niet duur 400 euro per jaar voor weidegang. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een echte pension stal.

Het zou mijn keuze absoluut niet zijn maar voor mensen die hun paard het hele jaar op het land willen hebben is het zeker niet te duur.

Ik vind trouwens ook niet dat je een paard alleen kunt laten staan en de rest binnenzetten. Een schuilplaats vind ik ook wel een vereiste voor de winter. Verder denk ik idd dat je je beter op jaarlingen en paarden die niet in training staan kunt richten want met de eisen die jij stelt is iets anders gewoon bijna onmogelijk of je moet pure recreatieruiters treffen die alleen maar buiten willen rijden.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 12-05-05 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:00

Om eerlijk te zijn vind ik de prijs van 200 euro te veel en oke het is in de 6 maanden dat is ook wel weer zo. Maar jullie hebben best weinig te bieden,..

Aangezien de paarden s'nachts alleen staan op het land. Je geen onbeperkt hooi mag pakken om te voeren. En nog eens bij moet betallen als je dat wel wilt. Je

Ik sta op een land waar ik 80 euro in de maand betaal. dat is in 6 maanden 480. Maar ik mag er wel onbepkt kuil en bix pakken om te voeren.
Ik mag gebruik maken van de longeerbak en de rij bak. Betaal er wel 5 euro per keer voor. MAar zo veel rij ik niet in de bak,

Mijn paard staat nu met 2 merries en ze hebben 4 hectar grond tot hun beschikking wat midden in het bos ligt. En ze staan nooit alleen.

De prijs valt inprenciepe wel mee als ik het zo bekijk hoor. Maar de mogelijkheden die de mensen daar hebben is Nihil

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:01

Ik geloof dat ik ook niet bij je zou komen staan. Niet omdat je te veel geld vraagt - integendeel zelfs - maar omdat ik het niet prettig vind dat er voor jouw eigen paarden andere regels gelden dan voor de 'pension'-paarden. Daardoor zou ik me gewoon minder welkom voelen. Dat bedoel je hoogstwaarschijnlijk niet, maar zo zou het op mij over komen.
Dan zou ik liever kiezen voor een echt pension, waar alle paarden gelijk zijn. En misschien is dat ook de keuze geweest van de mensen die zijn komen kijken.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:18

ik zou mijn paard ook niet alleen willen laten staan s'nachts
en van die bak niet mogen gebruiken vind ik ook erg raar
mijn merrie is nog niet helamaal verkeersmak en dan zou ik alleen over de weg moeten om naar een bak te moeten komen??
nee dan kies ik voor iets duurder en meer faciliteiten en voor mijn eigen veiligheid
al vind ik je prijs wel redelijk hoor maar als ik jou was zou ik er maar goed overnadenken of je wel wil verhuren??

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:01

Om eerlijk te zijn, sorry als ik nu bozen mensen over me heen krijg, ik vin het een beetje egoistisch (of hoe je dat ook schrijft) dat je zo veel regels heb alleen maar voor je zelf. Zodat JIJ geen last heb, zodat JIJ kan rijden, zodat JIJ de mensen niet tegen kom. Sorry nee ik zou niet bij ou willen staan. voor geen goud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:08

De prijs zou mijn probleem niet zijn, maar ik zou me daar totaal niet welkom voelen. Je mag je paard er neerzetten en betalen, maar verder willen we je het liefst niet zien Haha!
Nee dank je...
Bovendien vind ik het absurd om dan 1 paard 's nachts alleen in het land te laten staan terwijl de rest op stal gaat. Dat is vragen om problemen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:09

Shirley, ik denk dat je nu wel erg hard tegenover de TS staat. Het is tenslotte nog HAAR wei, erf en bak. Dat ze daar eisen aan stelt die voor mensen niet kunnen is logisch, maar het blijft hun eigen keus. Hoewel ik zelf vindt dat, wil je klanten hebben, je een beetje open moet stellen, dit aardig overdreven is. Je hebt privacy genoeg en duidelijk afspraken zijn zo gemaakt... En dat er 1 paard achter moet blijven kan zowiezo niet. Allemaal naar binnen of allemaal op stal...

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:15

Hermesdeux schreef:
Shirley, ik denk dat je nu wel erg hard tegenover de TS staat. Het is tenslotte nog HAAR wei, erf en bak. Dat ze daar eisen aan stelt die voor mensen niet kunnen is logisch, maar het blijft hun eigen keus. Hoewel ik zelf vindt dat, wil je klanten hebben, je een beetje open moet stellen, dit aardig overdreven is. Je hebt privacy genoeg en duidelijk afspraken zijn zo gemaakt... En dat er 1 paard achter moet blijven kan zowiezo niet. Allemaal naar binnen of allemaal op stal...

Het is niet mijn bedoeling om hard naar de TS te zijn. Maar zo komt het bij mij over. En ze zal heus wel goed bedoelen. Maar je zou je toch een beetje aan moeten passen als je andere mensen op je land wil hebben. Zo is het voor haar niet prettige en voor de gene die bij haar op het land komt te staan lijkt mij.

Dat je elkaar tegen komt is nihil. Maar ze zou er wel rekening mee moeten houden dat de persoon nog steeds eigenaar is van het paard. En dan maakt het niet uit tot hoe laat die gene naar ze paard wilt.
Want er zijn ook mensen die tot een uur of 6 werken BV en dan pas laat naar hun paard toe gaan. Zo iemand ben ik ook. Dus dan wil ik wel de vrijheid hebben om daar te zijn. begrijp je.

En wat ik al zij sorry als ik mensen in het harnas jaagt. is niet mijn bedoeling. het is een bepaalt gevoel wat ik er bij krijg.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:31

@shirley, het was ook niet mijn bedoeling om je daar hard op terug te pakken Knipoog. Wat ik wel vindt, wij hebben thuis een pensionpaard en wij hebben verder geen moeite met het gebruik van facaliteiten. Het is verhuren of verhuren en als je er niet tegen kan, dan moet je er niet aan beginnen. Er zullen altijd mensen op je erf komen...

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:38

gelullig maar. hhi. En ik bedoel het echt niet verkeert. Maar de TS zal toch een beslissing moeten maken denk ik. wel of geen andere paarden op het land.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:54

Ik vind het ook niet egt fijn als mijn paard alleen buiten zou moeten staan je prijs vind ik heel redelijk, maar concentreer je idd op jaarlingen ofzo. Mijn paard staat voor dezelfde prijs ook op stal en dan kan ik ook nog gebruik maken van de baken weidegang, moet wel zelf voeren en mesten maar goe Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:14

Ik denk dat je meer mensen zal trekken als je bijv. afspreekt dat ze in de bak kunnen rijden als jij hem niet nodig hebt! Je zou bijv. een schrift bij de bak kunnen leggen met de tijden wanneer er lessen zijn op die dag en wanneer jij van plan bent te gaan rijden!
Je hebt zo'n 12 uur op een dag en de meeste personen rijden ongeveer een half uurtje/3 kwartier ik denk dat de kans dan klein is dat je met z'n 2en in de bak rijdt!
Ik sta op een grote manege met ongeveer 60 paarden ofzo en ik rijd heel vaak alleen (we hebben dan wel 3 bakken, maar dat is 20 paarden per bak) maar niet iedereen rijdt elke dag en ook niet precies hetzelfde tijdstip..
Misschien zal het 's voorkomen dat je toevallig in gaat stappen en zij al klaar is dan zit je misschien 10 min met die persoon in de bak!

Verder is het alleen buiten blijven natuurlijk ook een groot probleem! Ik heb het zelf ook gehad op een stal waar ik stond en de eerste nacht hoorden ze voetjes over het erf en was me pony dus uitgebroken en naar de stallen toegelopen..

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:21

Het is niet de prijs, die is hartstikke goedkoop. Ik denk dat het meer de 'vraag; naar zulk type 'stalling/weidegang'is.

je moet net mensen treffen die echt niet al te veel eisen stellen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:29

lowara schreef:
nope, kijk, heeel af en toe mag de bak best gebruikt worden, maar het is niet de bedoeling dat anderen erin gaan rijden. ik geef veel lessen op onregelmatige tijden, en rij zelf ook wanneer ik zin heb, en wil mij dus niet aan tijden gaan vastzetten ( en samen tegelijk in de bak rijden is niet te doen voor mij, dat haat ik)

dit zou voor mij al sowieso de doorslag geven. Niet persoonlijk bedoeld, helemaal niet, maar als ik niet van de bak gebruik kan maken omdat de eigenaar daar niet in wil rijden samen met 1 ander persoon, zou ik me daar niet op mijn gemak voelen.

Verder zou het alleen staan 's nachts, gebrek aan een schuilstal en een plek voor mijn spullen mij ook tegenhouden, als ik zoiets zou zoeken, zelfs voor een paard als Trammelant die met pensioen is. Die heeft ook geen schuilstal, maar kan bij slecht weer wel echt op stal gezet worden, en daar staan altijd maatjes bij.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:47

lowara schreef:
3: s'nachts staan onze paarden op stal, dus 1 paard alleen moet alleen kunnen staan voor een paar uur

Alles klinkt te mooi om waar te kunnen zijn Knipoog , maar .... alleen is maar alleen, dan zou 1 basisbehoefte ontbreken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:20

we hebben plek voor 2 paarden, dus ze hoeven niet alleen te staan.
verder hebben we een zadelkamer, dus spullen kunnen prima opgeborgen worden.
wij richten ons ook niet speciaal op rijpaarden, alles is welkom behalve hengsten. en er zijn zat faciliteiten in de buurt.
maar goed, schijnbaar is alleen weiland verhuren niet aantrekkelijk voor mensen, dus als die 2 geintreseerden het niet doen, laten we de wei maar mooi zoals hij is. dan moet de pony maar 6 maanden alleen staan.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:27

Troeta schreef:
Dan is niet de prijs het probleem, maar jouw regels Lachen

Ja, van die regels krijg ik ook een beetje de kriebels, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik op een stal sta waar alles een beetje makkelijker is.
Als ik het allemaal zo lees, zou ik het niet doen. Ik zou toch op zoek gaan naar een plaats waar wat meer mogelijkheden zijn!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:35

maar voor die mogelijkheden betaal je meer Knipoog
de eigenaar mag best komen hoor, geen probleem, maar iedereen schijnt te denken dat omdat wij een bak hebben, wij die er dan gewoon klakkeloos bijdoen.
dus als ik geen bak had gehad was het geen probleem geweest?
er zijn zoveel rijmogelijkheden hier aanwezig, dus voor trainende mensen , ja, je moet even lopen, maar dan heb je wel een bak.

Citaat:
Om eerlijk te zijn vind ik de prijs van 200 euro te veel en oke het is in de 6 maanden dat is ook wel weer zo. Maar jullie hebben best weinig te bieden,..

Aangezien de paarden s'nachts alleen staan op het land. Je geen onbeperkt hooi mag pakken om te voeren. En nog eens bij moet betallen als je dat wel wilt. Je

Ik sta op een land waar ik 80 euro in de maand betaal. dat is in 6 maanden 480. Maar ik mag er wel onbepkt kuil en bix pakken om te voeren.
Ik mag gebruik maken van de longeerbak en de rij bak. Betaal er wel 5 euro per keer voor. MAar zo veel rij ik niet in de bak,

Mijn paard staat nu met 2 merries en ze hebben 4 hectar grond tot hun beschikking wat midden in het bos ligt. En ze staan nooit alleen.

De prijs valt inprenciepe wel mee als ik het zo bekijk hoor. Maar de mogelijkheden die de mensen daar hebben is Nihil

dit is dus appels met peren vergelijken.
jij betaalt meer dan het dubbele per half jaar. en zit hetzelfde dus te vergelijken dat je wel onbeperkt hooi hebt en een bak.
wij hebben een bak in de buurt die gewoon beschikbaar is inclusief hindernis amteriaal en een crosswal, en ze mogen hooi pakken of dat wij het voeren.
maar in de winter betalen ze gewoon wat bij voor het hooi.
wij moeten het ook kopen voor 3 euro de baal.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:41

lowara schreef:
maar voor die mogelijkheden betaal je meer Knipoog
de eigenaar mag best komen hoor, geen probleem, maar iedereen schijnt te denken dat omdat wij een bak hebben, wij die er dan gewoon klakkeloos bijdoen.
dus als ik geen bak had gehad was het geen probleem geweest?
er zijn zoveel rijmogelijkheden hier aanwezig, dus voor trainende mensen , ja, je moet even lopen, maar dan heb je wel een bak.

De zin alleen al: de eigenaar mag best komen. Maar liever niet eigenlijk. Zo komt het bij mij over. niet echt vriendelijk vind je niet.

DAn kan je net zo goed niet het weiland verhuren toch.

En het is niet alleen vanwege die bak. Ook al had je die bak niet gehad. ZOu ik er nog niet willen staan. Alleen al vanwege de raare regels die je op stelt. Sorry maar ik begrijp het niet helemaal.

Wat wil je nou eigenlijk?? Als je een weide maatje wilt voor ene pony koop er daan zelf eentje bij. Dan heb je ook geen vreemde mensen op je erf. probleem opgelost

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:48

Regels zijn er om duidelijkheid te scheppen. Kun je je er niet in vinden, dan is het einde verhaal. Op eigen terrein bepaal je zelf de regels, dan hebben anderen zich aan te passen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:56

sas00 schreef:
Verder schrikt het mensen misschien af hoe jij op je privacy gesteld bent Knipoog
Anders weet ik het ook niet.

Absoluut, tenminste mij wel. Het komt over als dat je eigenlijk gewoon het liefste géén mensen ziet, want die zijn altijd teveel en tot last. Maar ja, bij paarden horen nou eenmaal eigenaren!

Opfok tja, daar moet je wel goed over nadenken want dan heb je dus inderdaad wel paarden en geen mensen, maar je moet vind ik wel een boel paardenverstand hebben om dat goed te begeleiden.