Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:41

Ligon is door Frysk-Andaluz uit Spanje gehaald en door hun is hij zadelmak gemaakt.
Hij is toen gekocht door z'n vorige eigenaresse en van haar heb ik hem gekocht Cool

Zennie is door mijzelf gefokt(hij is nu bijna 1 jaar).
Uit een merrie die ik maar 2 jaar heb gehad,helaas.
Van haar weet ik wel het één en ander,vooral van haar eerste levensjaren,daarna is ze in een heleboel handen geweest totdat ik haar kocht.
In die tussentijd heeft ze waarschijnlijk ergens een trauma opgelopen,waardoor dat er bij mij uiteindelijk uitkwam en ik haar dus heb moeten laten gaan Huilen
Wel weet ik dat ze voor Zennie 2 veulens heeft gehad,alletwee van Elcaro.
De laatste daarvan moet nog bij de handelaar staan waar ik Shana van gekocht heb,die wilde dat veulen toen heel graag houden voor z'n vriendin.
Ik zal maar weer eens contact met ze opnemen,toch wel leuk om te zien hoe die is uitgegroeid.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:48

Harm is verwekt in de kudde in Letland (uiteraard vader onbekend dus), zijn moeder naar Nederland gekomen, bij vreselijk leuke mensen in Schelluinen komen wonen en daar is Harm geboren (vernoemd naar de handelaar....). Vijf jaar daar mogen wonen, voor de gezelligheid want echt nuttig is een ruin niet als je fokt met merries maar hij was gezellig! Ergens tussen zn derde en vierde jaar ingereden door ene Neeltje, en die heeft dat niet slecht gedaan. Ik heb hem in september 2003 daar uit de wei getrokken en zonder rare toestanden woont ie lekker de rest van zijn leven bij mij!

Nummer twee, Alfons, heeft ook niet zo'n hele lange levensloop, gefokt, als drie/vierjarige gekocht door vorige eigenaar en daar ingereden. Wegens tijdgebrek afgelopen december verkocht aan ons en als het goed is blijft ie de rest van zijn leven bij ons.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:49

Miles is gefokt in barneveld.
Nadat hij bij zijn moeder wegging ging hij naar stal nieuwmoed, op zijn 2e en 3e is hij naar de hengstekeuring geweest maar is niet goedgekeurd.
Daarna werd hij zadelmak gemaakt en verkocht naar een meisje die hem niet aankon toen hij 5 was werd hij daarom verkocht naar een ander meisje die het prima met hem kon vinden en hem vooral dressuurmatig heeft getraind, op zijn 8e verkcoht zij hem aan mij omdat ze te groot was geworden en een nieuw paard had gekregen waardoor Miles te weinig aandacht kreeg.
Nu is hij 12 en nog steeds bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:17

Timeless is gefokt in Asten-Heusden. geboren 2000. Daar tot aan haar 2 jaar gestaan, daarna de opfok in.

November 2003 uit de opfok gehaald, ze was toen dik 3
November 2003 door mijn vader gekocht.
November 2003 door mij zadelmak gemaakt.
Haha!

Dustin van het Kaleyhof, gefokt in Belgie, geboren juli 2003
Door mijn vader van fokker gekocht in september 2004
Sinds september 2004 bij van Heerbeeck in de hengstenopfok.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:23

Armani is gefokt in Amersfoort, en werd Chico genoemd.
Hij heeft 1,5 jaar met zijn moeder en een haflinger op de wei gestaan, toen werd hij verkocht aan de fam.van Westerhuisuit Harskamp. Met 3 jaar moest hij eerst nog naar de kliniek om hem te laten ruinen want het was een klophengst, daar heeft hij een week gestaan. Later ( toen was hij nog 3 ) werd hij dressuurmatig ingereden, doordat hij moeilijk was hebben ze hem toen laten inrijden, alleen western, dit heeft hij een half jaar gedaan toen werd het weer dressuur. Uiteindelijk is hij verkocht aan een meisje uit Eerbeek of Beekbergen. Die heeft hem niet lang gehad, zij heeft hem weer door verkocht of naar een handelaar of op de markt in Utrecht. Uiteindelijk is hij bij handelaar Jan Ketting gekomen en die heeft hem op de manege in Spijkenisse gezet. Daar kreeg hij door een meisje wat hem een paar maandjes geleased heeft de naam Armani. Toen is dat meisje er mee gestopt, en moest Armani in de manege lessen lopen. Toen kwam ik weer lessen en moest gelijk op Armani. Uiteindelijk ben ik hem gaan Leasen en daarna gekocht (op afraden van veel mensen, wegens zijn "moeilijke" karakter ). Nu staan we in Heenvliet en heeft hij het prima naar zijn zin.
Hij heeft al veel meegemaakt.
Groetjes Pharlap.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:46

Mijn paard is gefokt door C.Luijten (staljaim hier op bokt). Hij is geboren in nieuwe brug en heeft daar altijd gestaan. Hij is zadelmak gemaakt door de springinstructeur van de fokker en daarna doorgereden door de fokker/eigenaresse. Ze vond hem na 3 weken doorrijden toch niet helemaal klaar ervoor en toen heeft hij nog een half jaar op het land gestaan. Daarna (ongeveer 2/3 maanden voor ik hem kocht) is ze hem weer gaan rijden en sinds 27 maart 2005 is hij van mij Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:56

mijn paardje rose is gefokt door meneer j.l.m. Noordermeer in brummen
ze is bij een meisje beleerd en daarna verkocht aan ons toen heeft ze een jaar in de manegelessen gelopen en nu rijd ik op haar.
van mijn paardje mauwz weet ik het niet.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:01

Eigenlijk weet ik weinig tot niets van Novia.
November 2003 heb ik haar gekocht van iemand uit (de buurt van) Tilburg. Daniëlle heette ze.
Zij had haar, met zwaaaaaar verwaarloosde ecxzeem, drie maanden daarvoor gekocht.
Puur om haar te 'redden' van de verwaarlozing.
Ze was van een mentaal gehandicapte vrouw, die haar een onverstaanbare naam als Dreske ofzo had gegeven.
Daniëlle had op dat moment een zus die op vakantie in Spanje was, en vroeg haar een spaanse naam te bedenken.
Dat werd Nobia. Ik heb de spaanse schrijfwijze overgenomen en schrijf het met een 'v'.
Novia is nooit echt beleerd, wel bereden.
Zadel er op en achter een ander paard aan lopen.
Ze komt uit Engeland of Ierland, en is nu ongegveer 10.
Ik had graag gezien dat het leed (verwaarloosde eczeem) haar bespaard was gebleven, maar ach, het is niet anders.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:09

Nou onze paarden hebben eigenlijk weinig meegemaakt.

Onze fjord primair hebben we zelf gefokt en is dus al vanaf dag 1 bij ons op stal en is inmiddels 10 jaar en zelf ingereden.

Onze haflinger waldo kochten we toen hij ruim 1 jaar was en heeft daarvoor alleen in een weiland gestaan.Hem hebben we ook zelf beleerd en is inmiddels als ik het goed heb 15 jaar.

Onze shet Faya kochten we in oktober 2003 op de paardenmarkt in Utrecht gekocht, en was toen ruim 2 jaar.Hebben via MP.de fokster en tevens vorige eigenaresse op gespoord en blijkt dat ze bijna bij ons om de hoek woont,en ze had Faya haar moeder in bunnink staan en daar is Faya ook geboren en de man waar wij haar van kochten had haar sinds dat weekend ervoor om haar te verkopen.Inmiddels is ze ook door ons beleerd.

En onze trekpaard Emma is nu 11 maanden en we hebben haar nu 4 maanden en haar bij een boer opgehaald.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:24

mijn shet heb ik geen idee van wat ze heb gedaan. maar komt waarschijnlijk uit duitsland en is handelspony geweest, en toeft nu al 7 jaar bij mij rond.

en mn pony benneton: ook niet veel idee van,
maar is geboren op een stal waar ze de hengsten op zomaar elke merrie zetten en voor de kost nog lesjes gaven daar. zijn vader heet boris en stond toen te koop later. zijn moeder had last van haar benen en toen wij langs kwamen liep daar nog een veulen bij.
hij is toen verkocht met 4,5 maand aan mensen.
hij is daar gekocht uit medelijden door een vrouw, hij was zwaar ondervoed en was toen 6 maanden. en hij zat ook nog is onder de wormen.
hij is bij die vrouw gebleven tot zijn 3e jaar, maar ik ken hem al vanaf 6 maanden uit en mocht hem verzorgen toen hij 2,5 jaar was.
en toen hij 3 werd heeft ze hem aan mij gegeven.
en nu is hij bijna 7 en nog steeds bij mij.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:48

Mijn KWPN'er is gefokt door PJM van den Bogaard in Aarle Rixtel.
Ik weet niet hoe oud ze was toen de kennis van de vorige eigenaar haar kocht, die heeft haar een tijdje gehad, daarna heeft De vorige eiganaar haar gekocht, zij noemde haar altijd Cheveaux. Zij heeft haar ongeveer 3 jaar gehad geloof ik. Ze heeft er wat wedstrijden mee gereden in de B maar verder weinig.
Toen heb ik haar vorig jaar juli gekocht en heet ze weer Purante zoals op haar papier, want een cheveaux (of hoe je 't ook schrijft) is ze toch wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 11-05-05 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:48

gambit is met 5,5 jaar naar nederland gekomen,hij is ergens in Letland geboren.
hij is geimporteerd door Peter van Helden en was nog niet koud een uur van de vrachtwagen en ik heb hem gekocht,zonder er ooit opgezeten te hebben(ik moet haast wel een hele makkelijke klant zijn geweest).sindsdien is hij van mij,van die 5,5 jaar weet ik verder niets.

maestro komt bij Special horses vandaan dus hij komt uit spanje en was toen 4 jaar,en is gekocht door een vriendin,die kreeg hem niet ingereden,zo heeft ze hem naar iemand gebracht die hem zou inrijden,na 7 maanden kon hij helemaal niets,dus weer naar rotterdam gehaald,daar heb ik hem ingereden,en werd verliefd,toen het niet bleek te klikken tussen die vriendin en maestro heb ik hem gekocht,en nu is hij mee verhuist naar belgie,en hij gaat niet meer weg.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:45

Ik heb een maand geleden een jaarling merrie gekocht. Ze is geboren op de stal waar ze stond voordat ik haar kocht, dus zo veel is er niet gebeurt in haar leven voordat ik haar kocht, dat gebeurde pas nádat ik haar kocht. Bloos
Ze stond in de opfok, maar die zijn gestopt, dus staat ze nu weer ergens anders, dan is ze in 1 maand tijd 3 x van huis gewisseld Clown

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:55

Mijn paard komt uit Hengelo vandaan ( het kleine dorpje) Hij is gefokt door de Fam. Ebbers van Stoeterij de Hazenhut.

Hij is daar op z'n derde beleerd en is sindsdien altijd verzorgd door een meisje daar. Zij heeft hem ook ingereden en heeft voor hem gezorgd tot ik hem kocht. Hij was toen ruim 7 jaar. Hij is toen hij net 7 was gecastreerd. Nu is hij 8 en is ie 2,5 maanden van mij Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:01

Hebben jullie weleens contact gezocht met de fokker?? Verward

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:05

Woestein is gefokt door de fam. makkinga uit oudehaske en toen hij 11 maanden oud was heb ik hem gekocht..
Alles wat hij daarna heeft meegemaakt was ik bij dus bij Haha!
Ik heb trouwens nog steeds wel eens contact met de fokers (met name hun dochter) en die vinden het heel erg leuk dat ik nog steeds na 5 jaar zo stapelgek op het beesie ben!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:18

Angeliek schreef:
Hebben jullie weleens contact gezocht met de fokker?? Verward

Ik ben idd bij de fokker van Isabella geweest, hij had nog een halfzuster van haar staan en wat nakomelingen van die halfzuster. Haar moeder kregen ze 4 jaar nadat Isa is geboren niet meer drachtig en ze is helaas "voor de dood" weggegaan.

Ook de fokker van mijn vorige merrie Janneke heb ik opgezocht, helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden op een paar foto's na van haar moeder. Deze man bracht al zijn veulens naar de Zuidlaardermarkt.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:27

Mijn pony is gefokt door fam losekoot ergens in een gek plekje Tong uitsteken.Daarna weet ik wel dat ze 2jaar op de drafbaan heeft gelopen en ook van een andere eigenaar is geweest.Daarna is ze als gezelschapspaardje bij ons op de manege gekomen en benik na een jaar gaan verzorgen (4 jaar lang) en 1 juli vorig jaar heb ik haar gekocht.In de tijd dat ze van de manege was heeft ze ook Zafira en velvet terwereld gezet.Velvet is inmiddels aan een vriendin verkocht en zafira staat in de opfok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:36

Jep, de fokker van Times komt weleens langs. Zijn oudere mensen (achter in de 60) en vinden het geweldig om te komen.

Ze hebben eigenlijk alle dieren uit de moeder van Times gevolgd.
Ze vinden het geweldig als ik bel om te vertellen hoe het met Tim gaat!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:45

Mijn paard Bonanza is geboren bij Gestüt Gut Lamerdriesch in Duitsland. Daar heeft hij tot ongeveer 2,5 jaar in een kudde gelopen. Toen is hij naar Nederland gekomen en op 3-jarige leeftijd zadelmak gemaakt/getraind door Wendy van Osch (western). Zij was toen trainer op de stal waar ik les had. Toen ik op zoek ging naar een eigen paard kreeg ik Bonanza aangeboden. Op 3,5 jarige leeftijd heb ik hem gekregen van mijn ouders.

Geboorteplek van Bonanza: http://www.gut-lamerdriesch.de/hengst2.htm (Tivio Jess Flit Bar is de vader)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:52

mijn paard is gefokt door de heer ernst bruhn uit duitsland, toen als jong paard, ik geloof 2.5 jarige of 3 jarige voor de helft gekocht door de heer voskens (www.voskens.nl) en naar Nederland gehaald, en die heeft haar in november 2003 zadelmak gemaakt, in januari 2004 hebben mijn ouders haar gekocht als 3.5 jarige, en de vorige eigenaar zie ik nog erg vaak, komt geregeld langs als ik wedstrijd heb, en thuis als ik aan het trainen ben, die blijft het nog steeds een geweldig dier vinden, en verkoop ik haar is hij de eerste die het te horen moet krijgen. Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:06

Ik ga dadelijk even de fokker bellen... Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:18

Jajajajajaaa, ik heb de fokker gebeld...!!!
Hij vond het erg leuk dat ik belde, en komt binnenkort kijken met zijn vrouw.
En neemt dan waarschijnlijk ook foto's mee hoe hij was als baby-paard
Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:41

[paard] is gefokt door mw. "X" en vervolgens verkocht naar de eigenaar waar ik haar van gekocht heb (volgen jullie t nog Haha!)

Februari vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een paardje en via via kwam ik bij [paard] terecht!
Ze was toendertijd twee jaar en heb haar zelf zadelmak gemaakt en ingereden.

Ik heb contact gehad met haar fokker, heb ook foto's gekregen, echt gaaf!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:43

David is bij een New Forestfokker geboren, daar ingeschreven in het veulenstamboek. Daarna is hij naar een collega-tweespanrijder verhuist en is daar een aantal jaar schouwhengst geweest.
Op 5-jarige leeftijd zijn we bij hem wezen kijken, hij kon toen niets anders als lief zijn, meelopen en stilstaan.

Sem is gefokt in Lunteren. Ingeschreven in het NRPS stamboek. En in de winter van 2003-2004 (hij was toen 2) naar de hengstenkeuring gebracht. Daar is hij er in de 1e of 2e bezichtiging uitgehaald. Is gecastereerd en een kennis van ons had hem al gekocht. Als wij het niets zouden vinden, zou hij hem toch wel kwijt raken.
Hij kon toen ook niet meer dan meelopen en luisteren.

Bo is het zusje van Sem. Bij dezelfde fokker geboren, daarna in het land gezet en deze moest begin dit jaar de deur uit, er was geen ruimte meer voor haar. Aangezien zij dezelfde gangen en het karakter van haar broer heeft, is ze bij ons gekomen, om over een jaar een 2-span met haar broer te vormen.