Wel of niet röntgenlogisch laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanaf welke vraagprijs röntgenlogisch laten keuren?

vanaf 2000 euro
8 (25%)
vanaf 3000 euro
8 (25%)
vanaf 4000 euro
12 (37%)
vanaf 5000 euro en hoger
4 (12%)

Totaal aantal stemmen: 32

rockey

Re: Wel of niet röntgenlogisch laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:16

vonneke schreef:
Al krijg ik er een voor niets aangeboden dan nog liet ik hem rontgenen. Ik zou het altijd doen, in welke prijsklasse het paard ook valt.

Behandeling aan een of ander gebrek is bij eentje van 1000 euro net zo duur als bij eentje van 100.000 euro!!!

zo denk ik er ook over Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:29

rockey schreef:
[naam] schreef:
Al krijg ik er een voor niets aangeboden dan nog liet ik hem rontgenen. Ik zou het altijd doen, in welke prijsklasse het paard ook valt.

Behandeling aan een of ander gebrek is bij eentje van 1000 euro net zo duur als bij eentje van 100.000 euro!!!

zo denk ik er ook over Ja

\wat zitten we weer heerlijk op 1 lijn Haha!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:07

Ik heb in een ander topic de vraagprijs gezien, nou daar liet ik hem niet voor keuren als je nog wat van die vraagprijs af krijgt.

Hou dat geld lekker in je zak mits hij gezond loopt, laat hart en longen luisteren en klaar.

En uitgebreid ziektekosten verzekeren komt er hier bij mij al nooit bij, je betaalt je scheel en uiteindelijk keren die verzekeringen toch zelden iets uit.
Gewoon dood en ongeval , evt. wobbeler bij jong paard en klaar.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:08

Cassidy schreef:
marije86 schreef:
ik heb al zovaka meegemaakt dat mensen daarom een paard laten staan ik vind gewoon met SOMMIGE keuringen vinden ze altijd wel wat soms ook niet en tis gewoon zonde al der wel wat naar voren kot en je neemt hem en vervolgens word die der nooit kreupel aan

Als er wel wat naar voren komt, je hem alsnog koopt en hij er nooit kreupel op gaat lopen is dat toch alleen maar meegenomen?

zo bedoelde ik het ook niet,ze vroeg immers wat wijzelijk was en toen gaf ik me mening.
vind het altijd een beetje jammer als mensen om de meest kleine dingen of de meest vergezochte dingen laten staan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:47

Ik heb die van mij niet rontgologisch laten keuren. Op 1 foto na, omdat we daar over twijfelde. Voor de verzekering hoefde ie niet op de foto (net op de grens), en ik hecht toch meer waarde aan t toestand van het paard op dit moment, dan hoe ie in de toekomst KAN gaan worden. Stel dat ie een bemerking had, en ik m ook gewoon gekocht had. Elke x ben je daar dan mee bezig als er wat is. Loopt ie niet goed, denk je gelijk daar aan. Wil mezelf niet gek maken de hele tijd. (want zo ben ik) Ik heb m in de verzekering staan, dus dat is gedekt. Tuurlijk dekt t niet je emotionele schade, maar dit is voor mij voldoende. Misschien als ie ooit omhoog gaat in de verzekering. Dan zal ik m waarschijnlijk alsnog moeten laten keuren, maar das voor latere zorg.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:36

Franske schreef:
Ik heb in een ander topic de vraagprijs gezien, nou daar liet ik hem niet voor keuren als je nog wat van die vraagprijs af krijgt.

Hou dat geld lekker in je zak mits hij gezond loopt, laat hart en longen luisteren en klaar.

En uitgebreid ziektekosten verzekeren komt er hier bij mij al nooit bij, je betaalt je scheel en uiteindelijk keren die verzekeringen toch zelden iets uit.

precies!!

ik heb 2 paarden laten keuren incl foto's, goed verzekerd en nu zijn ze beide afgekeurd en maar bij 1 van de 2 is er gedeeltelijk uitbetaald, en daar betaal je dan jarenlang verzekeringspremie's voor Scheve mond

en sowieso, je hebt dan 2 100% gezonde paarden..... denk je, de een was na 14 mnd afgekeurd de ander na 5 jaar....

mijn jonge merrietje is dus ook niet gekeurd toen ik haar kocht, ze is +/- de prijsklasse van jouw paard, maar ze was pas 1 ajar en 4 mnd toen ik ze kocht, keuren heeft pas zin vanaf 1,5-2 jaar en naja ze bewoog erg makkelijk en soepel(inmiddels bijna 2 en gaat nogsteeds super Knipoog ) staat goed op de benen, dan ga ik ze dus niet laten keuren...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 13:37

Franske schreef:

Ik vind het juist wel prettig om een vangnet te hebben mocht het paard iets schelen. Denk alleen al aan koliek: met mijn vorige merrie hebben we een paar jaar geleden binnen 2 maanden wel een x of 8 de dierenarts moeten laten komen, voordat deze 'fijne' dierenarts ons door wou sturen naar Utrecht, daar bleek er een wortel van een kies helemaal ontstoken te zijn en moest deze chirugisch verwijderd worden. Daarbij heeft het paard 2x een week of 2/3 in Utrect moeten staan (eerst voor koliek en later voor de operatie) Je wilt niet weten hoe hoog de uiteindelijke rekening was!! Dan ben je blij als je maar 20 % hoeft te betalen omdat je verzekerd bent!

Ik weet wel dat nederlanders er bekent om staan dat wij te veel verzekeren, maar ik wil toch graag die zekerheid hebben en niet bij een eventueel bezoek aan de dierenarts eerst naar mijn saldo te moeten kijken.

En tja... wat de keuring betreft, ik ben er redelijk van overtuigd dat ik die 500 extra maar beter kan betalen zodat ik dan zeker weet dat dit paardje gezond is. Ik weet wel dat er mensen zijn die het paard helemaal hebben laten keuren en een paar jaar later toch met een afgekeurd paard zitten, maar andersom hoor ik veel vaker!

Een vriendin van me heeft een merrie staan van 5 jaar oud; die heeft ze als 3 jarige alleen klinisch laten keuren. Na een jaar (waarbij ze heel rustig met het paard bezig was) begon het paard te kwakkelen en nu een jaar later staat ze op een weitje omdat ze kreupel was aan 3 benen! (oa hoefkatrol) Na veel behandelingen gaat het nu wel weer wat beter, maar meer dan een rustig stap-draf buitenritje zal er voor dit paard niet meer in zitten! Als ze dit paard op de foto's had laten zetten bij aankoop dat hadden die problemen vast al zichtbaar geweest en was haar een hoop elende bespaart gebleven!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:21

Verzekeren is een ander verhaal.

Maar keuren altijd! Je raakt aan je paard gehecht, stopt er veel geld in, wat nou als hij ooit een stuk van de heup of knie gebroken heeft (zie je echt niet meer bij een 3jarige, pas op de foto's) of wat als hij niet 1 oc(d)tje heeft maar wel 6 en op vervelende plaatsen? Het is misschien extreem maar het komt allemaal voor. Of 3 4en op zjin rapport en je wil ooit verkopen?

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:54

zeker laten keuren al is hij een euro waard koop nooit meer een paard zonder rondom op de foto te zetten..je wilt een paard voor het leven als het goed is en dan jij er in ieder geval van verzekerd dat hij nu goed is..je zou spijt krijgen ervan als later blijkt dat hij iets heeft wat op de foto te zien zou zijn geweest...en waarom niet de techniek bestaat er..de keuring kost ongeveer 500,- maar dan weet je wat je hebt...altijd doen

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 20:04

en niet vergeten de hoofdregel...keuring goed,rekening voor jou...afgekeurd rekening voor de eigenaar anders ben je arm na 3 keuringen

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:14

Citaat:
wat de keuring betreft, ik ben er redelijk van overtuigd dat ik die 500 extra maar beter kan betalen zodat ik dan zeker weet dat dit paardje gezond is.

Goede rontgenfoto's zegt niets over gezondheid van een paard.

Kijk eens hoe hij over de keien draaft, zegt net zo veel en veel goedkoper.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:12

Nou dat ben ik niet met je eens hoor. Zelfs een 3jarige kan in het land genoeg hebben meegemaakt. En dan heb ik het niet over het verschil tussen een 2 of een 3 maar over "losse botstukken", scheuren in kapsels, vervormingen, oude breuken etc etc... en tja daar kunnen ze toch heel veel last van krijgen als ze aan het werk gaan, al lopen ze als een harde crack over de keien...