Niveau van je paard bij aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niveau van je paard bij aankoop?

veulen
19 (14%)
groen paard klaar om ingereden te worden
28 (20%)
licht ingereden
42 (31%)
wedstrijden lager niveau (B, L)
25 (18%)
wedstrijden hoger niveau (M)
11 (8%)
zeer hoog niveau
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 134

pol013

Re: Niveau van je paard bij aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:38

Mijn paard was net zadelmak zodat ik iets minder kans had op hals brekende toeren. Nu (5 jaar later) loopt hij M2.
Als ik weer een nieuw paard zou moeten kopen wordt het ook weer een groen paard. Ik doe alles liever zelf en ga er ook vanuit dat ik met dit paard weer nieuwe dingen geleerd heb die het mij makkelijker maken om een volgend paard 'op te leiden'

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:49

Mijn pony was 11 toen ik haar kocht en is nu 12 (heb haar iets minder dan een half jaar). Hiervoor heeft ze tussen de 2 en 3 jaar stilgestaan. Daarvoor wat gedressuurd (b-proefjes gelopen) en waarschijnlijk heeft ze op een manege gestaan gedurende 3 jaar ofzo.

Ik ben helemaal overnieuw begonnen, en we zijn sinds gisteren weer bezig met lessen. Ze reageert goed op de hulpen, echter is de balans wat weg.

Daarbij komt dat ze zich gedraagd als een puberende 5jarige, zeker onder het zadel. Dus allesbehalve makkelijk!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:05

Orlando heb ik net 2,5 maand en had 3 jaar op de baan gelopen. Toen ik hem kocht was er een paar keer op gereden. Nu gaat het steeds beter

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:18

Mijn allereerste pony was nog zo groen als gras. (2 jarige)
Mijn 2e pony had Z2 dressuur gelopen en M springen.
Mijn 3e pony had L1 dressuur gelopen maar stond al een paar jaar stil en daar was dan ook weinig van te merken. Tong uitsteken
Mijn 4e pony was zo groen als gras (2,5 jarige) heb ik zelf alles geleert en we waren L1 dressuur toen ik haar verkocht.
En de pony die ik nu heb is Z2 dressuur geweest, wij hebben nu 4 wedstrijden in de B gestart en 6 winstpunten. Lachen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:01

de vorige van mij was ingereden, en totaal verknald door de vorige eigenaar, daar kon je niet opstijgen, en bij de gedachte aan draf galoperde hij al aan.
mijn huidige paard, was zadelmak, en je kon er op zitten, verder kende die helemaal nog niks... wat voor mij wel irritant is dat ik steeds m oppakte, door weinig tijd, op een laag pitje doorsukkelde, en dan weer moest oppakken, nu heb ik gelukkig een goede bijrijder, en we gaan met sprongen vooruit. en gaan za voor t eerst in de l starten.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:11

Mijn eerste pony Didi was 8 jaar (1.22)en L1-dressuur . deze hebben we 3 weken gehad want ze werd afgekeurd .

Pony 2 was B-dressuur en 11 jaar(1.39)toen we haar kochten . Ook B-dressuur mee gereden en die is nu verkocht naar de fokker terug .

Pony 3 was ook 11jaar(1.36) toen we hem kochten .
Had niks gelopen en loopt nu B-dress/B-spr bij de paarden en L-springen bij de pony’s .

Pony die ik nu ook heb was net 12 jaar(1.53) toen we haar kochten , Z1-dressuur & Z-springen .
Nu rijd ik er L-spr/B-dres/B-sgw mee .

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:14

Mijn eerste pony was 9 jaar toen ik hem kreeg, en was altijd recreatief bereden. Op zijn 11e hebben we hem verkocht omdat ik wedstrijden wou gaan rijden.

Mijn paard hebben we gekocht op 6 jarige leeftijd en liep toen M1. Ik ben nu L1 met hem in 4 wedstrijden. Haha! En we springen in de les sinds kort op B-hoogte.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:22

De mijne was 6 toen ik haar kocht, en ze had een paar wedstrijden in de B dressuur gelopen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:45

mijn paar 'zou'ooit M gelopen hebben , mear had een jaar alleen recreatief gelopen..
hij liep niet aan de teugel en verder niks wat op M leek. dus ik heb gekozen voor :wedstrijden lager niveau (B, L)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:49

Altijd jonge pony's. Klaar om wat mee te doen, maar ze kunnen alleen aan de hand meelopen.
Dan weet je zeker dat er niet mee gekloot is en dan zit je niet met de ellende die een ander erin gestopt heeft.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:16

Ik heb hem als veulen gekocht.

Hij was toen 6 maanden en kende nog helemaal niks.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:39

Nordwind is L dressuur geweest in een grijs verleden. En ik ben nu bijna Z1 dresuur met hem Haha! *trots*
Wél is hij erg hoog in het springen geweest. Op jonge leeftijd is hij al kampioen geweest van een "provincie" in Duitsland (hij komt uit duitsland, maar ik bedoel een Bundesland, ongeveer te vergelijken met een provincie alleen dan groter).

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:26

heb 1 kant en klare pony gekregen, heel veel van geleerd, maar ik heb ook 2 groene paarden gekregen, en moet eerlijk zeggen dat ik daar het meest van geleerd heb.
Heb nu nog een veulen, die ga ik uiteraard ook zelf beleren!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:34

Mijn pony had al op Z niveau gelopen. Was ook al wat ouder toen ik er op ging rijden (was eerst mijn verzorgpony), ik denk 18 ofzo. Nu is hij 28. Heb er ook wedstrijden mee gereden tot L2. Ik zat in die puberperiode dat andere dingen wat leuker waren. Bloos En na verloop van tijd kon ik er niet meer mee rijden. Was wel erg jammer.
En mijn jaarling kocht ik als veulen. Ze kon meelopen en voetjes geven.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:08

Pru was 5 jaar en L2 dressuur en L springen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:20

Mn 1e pony: veulen van een half jaar
Mn 2e pony: 2.5 jaar, maar zo mak als een lammetje, nooit een pas verkeerd gezet. Kon ik gewoon opkruipen en rondjes mee hobbelen. Daar ben ik een paar keer B mee gestart.
Mn 3e pony: M-springen en M2-dressuur (ook nog bij de paarden wedstrijden gelopen met winst)
Mn 1e paard: Groen, half jaar wat mee gereden. Vrouwtje dat haar overgekocht heeft zat binnen het jaar in de M1 met winst.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:54

de mijna was lichtelijk verknald toen ik m kocht.
hij kende alleen maar slechte dingen en dramde ongeloofelijk door om ze zin te krijgen.
nu door hard te trainen gaat het eigenlijk hartstikke goed en gaan we aardig vooruit.
ik heb dus voor de optie licht aangereden gekozen hij kende in feite alleen maar het k l o t e n

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:03

Zadelmak maar ze kon verder nog niks. Ze was net 4.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:09

Hij kon eigelijk alleen rond crossen en te diep lopen toen ik hem kreeg. Clown Hij was toen al4,5 Lips are sealed

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:11

Heb op licht ingereden geklikt. Hij was 6 toen ik hem kocht en had een jaar of anderhalf stilgestaan. Daarvoor heeft hij 3/4 maanden meegelopen in manegelessen en daarvoor heb ik en een vriendin hem zadelmak gemaakt en een half jaar doorgereden..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:23

Patos was toen nog groen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:01

Ivanka kende veel, en kent ze nog steeds, alleen heb ik (na bijna 3 jaar!) nog steeds niet alle knoppen gevonden. Af en toe denk ik dat ik ze gevonden heb, maar dat was dan weer eenmalig Clown . De oefeningen kent ze iig tot de Z, ik heb al enorm veel van haar geleerd!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:21

wow veel groene en licht ingereden paarden. Ik ben blij om te horen wat jullie er allemaal al mee bereikt hebben. Dan weet ik een beetje waar ik en mijn paardje al kunnen zitten over een paar jaar.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:47

Mijn pony had eerst twee jaar op de drafbaan gelopen en toen 4 jaar niks gedaan beetje aan de longe gewandeld en 2 veulens terwereld gezet.En vorig jaar juli heb ik haar gekocht en kon ze dus niks.En nu is ze onder het zadel en was ze erg braaf Tong uitsteken.Maar dec vorig jaar werdze wat minder braaf Schijnheilig..nu is ze herstelende van bekken/heup probleem en proberen we straks weer verder te gaan waar we gebleven waren Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:01

Ik weet niet wat mijn haflinger gelopen had. Maar toen ik hem kreeg was hij 100 kilo te zwaar, en had 4 jaar alleen maar op de wei gestaan en alleen maar gegeten. Daarvoor hebben ze wel gelest, maar verder meer voor buitenrijden.
We zijn nu 1,5 jaar verder (ik rijd geen wedstrijden hoor), maar het wijken gaat hem prima af, en we zijn nu bezig met traver en schouderbinnenwaarts. Dus hou het maar op L1 Knipoog