Paard (voor de sport) gekocht waarvan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Paard (voor de sport) gekocht waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:50

haha als ik zo ga rekening riant ben je idd rijk.

MAAAAR als ik geen paard zou hebben ging mijn geld ook wel op maar dan aan andere dingen (meer kleding of huis) maar misschien ook aan vakanties. Dus ik denk dat die rekensom niet ech topgaat.

Denk dat je die 400 euro erg laag hebt als je ook nog je lessen en je wedstijden erbij gaat tellen.

Ik heb er GRAAG voor over en ik heb er 2 staan op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:52

gewoon ouderwets werken en sparen Lachen

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:06

ze krijgt antwoorden op een vraag die ze niet stelde...
mijn vader heeft het geld via een rekening over gemaakt op de bank v/d verkoper. Waarom NIET lenen? als je een prachitg, fijn, lief, goed paard kunt kopen maar het niet in 1x kunt afbetalen, dan kun je toch lekker lenen en daarna in termijnen afbetalen? zo heb je uiteindelijk je paard wel betaald maar gewoon niet in 1x en als je dan een heel goed paard hebt waar je nog wat mee kan, waarom niet?
optie 1: je neemt een paard van 14.000 euro... je leent t bedrag en betaald het in termijnen terug aan de bank...
optie 2: je wacht totdat je je 14.000 euro bij elkaar gespaard hebt en betaald t paard, als die nog tekoop is tegen die tijd.
wat hebben de opties gemeen???????

Je hebt bij allebij de opties, je paard betaald...

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:13

Idd Lachen Ik vind ook dat lenen kan. Maar ja, das ieder zn mening. De eerste reacties op dit topic vond ik verkeerd: Waarom moet je een paard kopen dat al hoog gelopen heeft. Kijk ik vind mezelf nog niet klaar om een 3/4 jarige te kopen, want ik heb geen zin om die te verpeste, en van een oudere leer je zelf veel meer... oki ze kosten meer, maar op bepaalde momenten heb je er wel veel meer aan. Een jong paard vind ik pas verantwoord als je zelf heel netjes kan rijden!
x

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:16

Ja de kunst is dus dat je éérst spaart en dan met het geld dat je hebt gespaard een paard gaat zoeken dat in je budget past ..

en niet eerst een paard zoeken en dan sparen.. ja voor mij is dat logisch hoor... En ik geloof niet dat er maar 1 leuk paard is.
Er zijn nu hele leuke paarden te koop en er zijn over 3 jaar ook hele leuke paarden te koop.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:20

lenen voor een paard lijkt me zeer onverstandig, stel... paard krijgt wat.. weg geld, en een paard brengt zelf kosten mee aan onderhoud ect. en die vallen bijna altijd hoger uit dan verwacht.
en waarom een paard die zo hoog mogelijk gelopen heeft, je kan ook een jonger paard, met wat wedstrijdervaring kopen, en zelf verder trainen, is ook stukken goedkoper.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:20

Begrijp me neit verkeerd hoor van mij mag ook iedereen lenen voor een paard trouwens, maar het nadeel daarvan vind ik dus dat je maandlasten al omhoog gaan pmdat je stalling etc. hebt én je moet die lening terug betalen .. je maandlasten lopen er wel heel erg van op.

Ik heb niets tegen een lening, geld voor een auto lenen is in proncipe net zoiets. Als je een jong getalenteerd paard koopt is je paard wel waardevast en dat is een auto bijna nooit.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:44

Citaat:
Of iemand zich nu helemaal scheel leent voor een paard moet iemand zelf weten niet mijn probleem. Andere lenen ook geld voor een auto dus waarom niet voor een paard. Als je het kanbetalen zie ik het probleem niet.

Je spreekt jezelf hier nogal tegen, als je het geld leent kan je het dus NIET betalen.

Belli schreef:
De eerste reacties op dit topic vond ik verkeerd: Waarom moet je een paard kopen dat al hoog gelopen heeft. Kijk ik vind mezelf nog niet klaar om een 3/4 jarige te kopen, want ik heb geen zin om die te verpeste, en van een oudere leer je zelf veel meer... oki ze kosten meer, maar op bepaalde momenten heb je er wel veel meer aan. Een jong paard vind ik pas verantwoord als je zelf heel netjes kan rijden!
x

Een ouder paard is heel wat anders dan een paard wat al heel hoog in de sport heeft gelopen. Als je jezelf nog niet klaar vindt voor een jong paard, dan koop je idd een ouder, volwassener paard. Maar die hoeft dan toch niet per sé Z gelopen te hebben? Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:56

Ik ben echt ouderwets, voor luxe spaar je, dat leen je niet.
Het enige wat bij ons gedeeltelijk geleend is, is het huis.
De 2 auto's niet, de motor niet, de trailer niet en ook de 2 paarden niet.
En er word bij ons pas wat gekocht, als er na het gekochte ook nog geld op de rekening overblijft. Moet er niet aan denken, steeds op het randje van geen spaargeld te leven.
Als je dan je auto in de prak rijd, je wasmachine kapot gaat, zit je diep in de puree. En ga je weer lenen en lening op lening, word erg duur en heel moeilijk om eruit te komen.

En leuke paarden, elke jaar zie ik er wel een paar.
Dus heb ik het geld nu niet, volgend jaar, of het jaar daarop staat er ook wel weer 1.

Echt ouderwets opgevoed, maar ik ben erg blij met die opvoeding, want het leeft erg relaxed.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:13

Mijn eerste paard heb ik van mijn ouders gekregen.
Ik mocht haar na 6 jaar wel verkopen en het geld zelf houden en eventueel bij een ander paard doen.
Op die manier heb ik mijn huidige paarden gekocht. Steeds doorrijden, verkopen en weer iets nieuws terug kopen.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:33

Mexx schreef:

Een ouder paard is heel wat anders dan een paard wat al heel hoog in de sport heeft gelopen. Als je jezelf nog niet klaar vindt voor een jong paard, dan koop je idd een ouder, volwassener paard. Maar die hoeft dan toch niet per sé Z gelopen te hebben? [img]
http://www.cavaletti.nl/images/smiles/i ... .gif[/img]

Ja maar dat is net het verschil bij mij, als ik dan een ouder paard koop, moet die het werk wel kunnen, maar dat ligt gewoon ook tegen mn ambities aan Haha!, ik zou zelf nooit een 10 jarige kopen die B loopt, maar dat is voor iedereen anders.
Ik heb net een 8jarige gekocht, super leuk paard, loopt de Z2 met winst en kan meer, dat is ook wat ik zocht Lachen hiervan leer ik, en dit paard heeft ook potentie voor het hogere werk. Maar het hangt ook af wat je van plan bent met het paard!

stel: je gaat puur recreatief rijden, hey wat maakt het dan uit, als ie wat loopt in de bak en je kan er elke dag het bos mee in is een 10 jarige in de B perfect!
stel: je rijdt inmiddels nationaal, je wilt internationaal gaan, maar vind jezelf nog niet klaar voor een jong paard al die moeilijke oefeninge te leren, ja dan kan je beter gaan kijken naar een 10 jarige die het hogere werk al kan. En dan heb ik het niet over een toppaard maar wel dé perfecte schoolmaster!

Zo bedoelde ik het eigenlijk Haha!! Oki en wil ook ff duidelijk maken dat ik dit totaal niet arrogant bedoel, dit is mijn mening gewoon, dus aub laat niemand zich op de tenen getrapt voelen, want zo is het echt niet bedoeld!

greets xxx