Overkant van de boxen:

Buitenkant stallen:

Bak en weiland:

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

parouscha schreef:cadmaddie schreef:Mijn paard staat op een manege/pensionstal. Hij staat in een gangetje waar maar 6 boxen zijn. Het is allemaal van hout, en vervallen en het ziet er niet uit, maar alle andere zijn boxen met tralies zonder gat en aangezien er in de gang nu nog maar een manegepony bijstaat is het erg rustig. Opzich denk ik ook niet dat het hem veel uitmaakt of het er lelijk is. Ze hebben elektrische drinkbakken en hooi word in een hoek in de stal gelegd.
Hier zie je het toen er nog wat meer in de gang stonden(mijne is de linkse):
Mijn paard staat ook ongeveer in zulke stallen!
Het kan haar best doen, ze vind het wel gezellig, alleen het looppad en is wat nauw maar goed.
Hooiruif, en een elektrische voerbak, ze staan droog, veel licht, een raampje waar ze na uit kunnen kijken een een deur waar ze lekker kan kijken.
Ze hoeven van mij niet in mega luxe stallen onzin
Javelin schreef:Quellian schreef:Zo zien de stallen bij ons op stal eruit:
Per eind mei gaan mijn paarden verhuizen en komen dan in containerstallen, dus kunnen ze de hele dag met hun koppie buitenboordEn het bovenste schot tussen m'n 2 paarden gaat eruit, dus kunnen ze ook binnen met elkaar kroelen
Is dit toevallig de Nedereindsestallen in Nieuwegein?

amondi schreef:parouscha schreef:Luxe is iets anders dan brandgevaarlijk! Het hout ziet er gortdroog uit, de gangpaden zijn smal, stro ligt tot bovenop de box...
Doe daar een totaal verstofde radio( vonken) bij aan en je hebt een bom. Of een paar pubers die stiekum roken of hoefijzers over de tegels.
Als je op zo'n stal moet staan mag je het wel erg schoon houden en een heel strikt brand regime.
Delphi2 schreef:Onze paarden staan het hele jaar buiten, ze staan met 4 paarden en 1 pony bij elkaar. We hebben een grote inloopstal met twee ingangen en een afdak ervoor. Voor de stal beschikken ze over een zandgedeelte van circa 30 * 10 meter. Vanaf het zand kunnen ze het weiland op, circa 1.5 ha. Het weiland is opgedeeld in meerdere stukken dus verweiden we ze regelmatig. Wij hebben de mazzel dat we op zandgrond zitten dus is het hier praktisch altijd droog.
):
, maar je hoort mij niet klagen hoor

cadmaddie schreef:cadmaddie schreef:Luxe is iets anders dan brandgevaarlijk! Het hout ziet er gortdroog uit, de gangpaden zijn smal, stro ligt tot bovenop de box...
Doe daar een totaal verstofde radio( vonken) bij aan en je hebt een bom. Of een paar pubers die stiekum roken of hoefijzers over de tegels.
Als je op zo'n stal moet staan mag je het wel erg schoon houden en een heel strikt brand regime.

sjaantje schreef:Ja we zijn best verwend, maar je hoort mij niet klagen hoor
![]()
ditchie schreef:Onze paarden kunnen lekker met hun hoofd naar buiten. Verder is er op onze stal eigenlijk alles aanwezig: Solarium, Stapmolen, Spoelplaats, weidegang rijbaan enz.
parouscha schreef:En waarom geen hooiruiven???
Mijn paard sleept zijn gehele hooi of kuil door de box en poept en plast er ook nog eens overheen, dat is toch zonde zo'n ruif is dan toch een uitkomst!
.
. sassie22 schreef:
Sta jij bij Maas?