Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Valina schreef:He Cassidy, ik hoop dat je me toch nog op kunt beuren.
Ik heb niet zo'n samengeperst kartonnen zadel he, het is weer een lederen. Zou het echt zo'n vaart lopen met die slijtage?
Zou ik er dan misschien iets aan kunnen doen waardoor het minder
snel slijt? Ik ga in ieder geval na elke rit checken of alles nog wel oke is,.... al zitten niet alle bevestigingen in het zicht natuurlijk.
Schroefjes,....hmmmm,..... waar zouden die zitten ?
Bah, mijn dag is echt verziekt.
Hopelijk doe ik in ieder geval 2 jaar met het zadel, dat vind ik toch wel het minste. (ik rij minimaal 2x per week)

Cassidy schreef:Valina schreef:Duurdere zadels gaan zo'n 30 jaar mee, en dit zadel (van de zadelmarkt in Oost-Souburg) gaat zo;n 10 jaar mee zei hij.
Ik vond 10 jaar wel oke, omdat het mijn eerste westernzadel is en het dus zo mooi uit kan proberen.
Hou er maar rekening mee dat dat zadel geen 10 jaar meegaat, hooguit 1 jaar, en dan moet je er nog zuinig mee omgaan. Niet nat laten worden, niet in de regen rijden. En wat nog erger is: op een gegeven moment worden zulke zadels ronduit gevaarlijk, omdat idd schroeven breken, de boom breekt, het leer bij ophanging van de fenders kan uitscheuren (en het liefst bij een pittige galop en op een moment waar je het echt niet kunt hebben) of de nietjes loslaten en in de rug van je paard kunnen prikken.
Wij hebben op stal iemand staan die op een dergelijk zadel meereed in de les, en het is alleen door haar goede rijkunst dat ze bleef zitten op het moment dat de fender afbrak. Het zadel lag de zelfde dag nog in de container.
ga kijken als het je aan spreekt en kijkhet zadel eerst helemaal goed na voor je je koop sluit

Valina schreef:Ik neem aan dat je met die enkele keer de rug van je paard echt niet verpest.
I rest my case....

Valina schreef:Cassidy, ik kan wel een foto van mijn zadel plaatsen, alleen weet ik niet hoe dat moet!
Tips ?

Valina schreef:Weliswaar geen CassidySchroefjes,....hmmmm,..... waar zouden die zitten ?
, maar ik kan je ook wel helpen. Hieronder zie je de zwarte stippen waar ongeveer o.a. de schroeven zitten (de maat lat zit iets in de weg eigenlijk). Hiermee zit de boom aan de voorboog vast. Je moet goed diep in het 'bont' voelen om de schroefkoppen te voelen.