Grote maten ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donna1

Re: Grote maten ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:50

wow geweldig ben al jaren op zoek kan nooit iets vinden in mijn maat. hoop dat jij kan doen waar ik altijd naar op zoek ben geweest

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:53

M3isSi3j schreef:
Ik vind het een heel goed idee! Wat er word geroepen over dat mensen graag willen passen: waarom lopen dingen als wehkamp en neckerman dan meer dan geweldig!?

Als je zeker wilt zijn moet je of een markt onderzoek instellen (vraag het klanten bestand op bij grotere ruiterwinkels of vraag of ze willen mee werken aan een onderzoek) Wat je ook kan doen is de merken waar jij het over heb vragen over hun leveringen in nederland, de vraag, concurrentie ed.

Ga er mee aan de gang, want volgens mij is het eht een gat in de markt! Succes

Maar Wehkamp en Neckerman hebben een heel groot probleem met retouren. Die kunnen niet meer als nieuw verkocht worden.
Als je, als kleine zaak, 3 rijbroeken naar iemand stuurt dan zul je moeten wachten tot dat er 2 terugkomen om je volgende klant te kunnen helpen. Komt er dan een terug met een koffievlek dan ben je machteloos( nee hoor, hier is ie schoon weggegaan, is vast bij de post gebeurt)

Misschien is het een idee om je grote matenwinkel bij een ander postorder bedrijf onder te brengen. Dan worden de risico's kleiner, je wordt dan importeur zeg maar.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:47

Heel goed idee Ja. Ben zelf ook forser en zou ook wel eens een sjiekere rijbroek aanwillen met een wat sjieker truitje.

Paar dingen om je mee te geven in mijn ervaringen met kleding kopen:

- zorg ervoor dat het geen soepjurkenkleding wordt. Ik ben bv. fors maar heb wel taille. Nou moet ie niet op taille strak zitten maar een beetje model is wel leuk.
- Denk aan comfort
- zorg ervoor dat het niet zo abnormaal duur wordt. Dikkere mensen worden altijd gestraft doordat alles zo duur is.

Ben erg benieuwd.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:55

ik heb damesmaat 52, en heb 2 rijbroeken van mondoni herenmaat 54.
mijn bestelde leren laarzen zijn onderweg, chaps passen gelukkig wel.
ik heb cap maat 60-61, en heb een casco en die zit ruim zat.
en zo ziet dat eruit:p

Afbeelding

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:57

pubelia schreef:
ik heb er zeker wel interessen naar. ik heb vrouwen maat 54 en dus geen rijbroek in mijn maat.en in de mannen maat moet ik al helemaal niet te denken.

waarom niet?
haha zon broek lubbert echt niuet bij je kruis hoor....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:18

Ziet er niet slecht uit MyssNynke. Hoe groot is jouw paard? Ik vind jullie een leuke combi.

Van Mondoni heb ik volgens mij ook wel eens rijbroeken gehad. Zitten inderdaad erg lekker.

Wat ik alleen lastig vindt (maar daar kan de kledingmakerij niets aan doen), als je dikker bent dan kies je bijna altijd voor donkere kleding, dat kleedt af. En ik wil juist zo graag eens een lekkere vrolijke lichte broek Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:08

missnynke schreef:
pubelia schreef:
ik heb er zeker wel interessen naar. ik heb vrouwen maat 54 en dus geen rijbroek in mijn maat.en in de mannen maat moet ik al helemaal niet te denken.

waarom niet?
haha zon broek lubbert echt niuet bij je kruis hoor....
Ik bedoel er mee te zeggen dat ik ook niet in de groottste mannen maat pas!

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:50

Echt een super idee. Ik ben echt al heeel erg lang op zoek naar zoiets heb zelf dus ook een te dik achterwerk voor een maatje 46 (en verder gaan de meeste rijbroeken niet) en zo'n herenbroek zit echt voor geen meter kan ik je vertellen. Heb vroeger ooit eens chaps gevonden in mijn maat en die passen nog steeds maar zijn dringend aan vervanging toe. Dus wanneer kan ik bestellen???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:06

Klinkt als een heel goed initiatief , zul je veel mensen een enorm plezier mee kunnen doen als je alles goed uitwerkt OK dan!

Maar noem CHAPS alsjeblieft geen tjaps , staat zo onnozel Knipoog

Mini-chaps zijn die dingen voor om je onderbenen , chaps zijn die hele benen bedekkende cowboybroeken waar alleen je billen en kruis "bloot" blijven.

Tjaps is niks. Alhoewel ik heb geen Dikke van Dale in de buurt Schijnheilig

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:10

echt geweldig! er is idd weinig te vinden voor forse ruitsers

ik ben zelf ook een stevige meid en ik heb op geluk me rijbroek bij ingrid van berlo gehaald, helaas hadden ze daar maar 1 kleur en 1 soort rijbroek,
daarnaast heb ik ook problemen met laarzen Boos! me kuiten zitte altijd in de weg Boos! chaps in een grotere maat ken ik nergens vinden *snik*

dus als jij meer keuze heb count me in!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:22

Onwijs goed idee! heb zelf ook een maat meer en een lekker zittende rijbroek is ook moeilijk. Heb een herenmaat genomen omdat ik ook geen hoge taileband wil, maar bij mij zit altijd het kruis te laag waardoor ik niet goed in mn zadel kan zitten arggg. Dus yes ik hoop dat je gauw goed zittende rijbroeken hebt!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:23

Baileys_22 schreef:
echt geweldig! er is idd weinig te vinden voor forse ruitsers

ik ben zelf ook een stevige meid en ik heb op geluk me rijbroek bij ingrid van berlo gehaald, helaas hadden ze daar maar 1 kleur en 1 soort rijbroek,
daarnaast heb ik ook problemen met laarzen Boos! me kuiten zitte altijd in de weg Boos! chaps in een grotere maat ken ik nergens vinden *snik*

dus als jij meer keuze heb count me in!

Ik heb chaps van Bleubalance (www.bleubalance.nl). Zijn tot nu toe de enige chaps die om mijn dikke kuiten passen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:07

Faas schreef:
Ziet er niet slecht uit MyssNynke. Hoe groot is jouw paard? Ik vind jullie een leuke combi.

Van Mondoni heb ik volgens mij ook wel eens rijbroeken gehad. Zitten inderdaad erg lekker.

Wat ik alleen lastig vindt (maar daar kan de kledingmakerij niets aan doen), als je dikker bent dan kies je bijna altijd voor donkere kleding, dat kleedt af. En ik wil juist zo graag eens een lekkere vrolijke lichte broek Haha!

dank je, paard is 1.65 en ik ben 1.76

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:09

Vera26 schreef:
Ok De site is http://www.xlequestrian.nl er moet nog een heleboel aan gebeuren, maar het begin is er.
Niet alles werkt nog en moet de algemene voorwaarden moet ik nog schrijven. Ook moet ik een heleboel artikelen toevoegen.

de site ziet er erg goed uit!!!
ben benieuwd naar de producten, ik zal de site goed in de gaten houden!!!
super hoor!

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:01

Ligt het aan mij maar ik zie nog verder niets op de pagina? ik lees hier boven dat er rijbroeken te zien waren?
Ik heb ook een maatje meer en als mijn vriend hoort dat ik weer opzoek moet naar een rijbroek word hij al wanhopig en dan zijn we nog niet eens in de winkel geweest!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:26

margreet_joy schreef:
Ligt het aan mij maar ik zie nog verder niets op de pagina? ik lees hier boven dat er rijbroeken te zien waren?
Ik heb ook een maatje meer en als mijn vriend hoort dat ik weer opzoek moet naar een rijbroek word hij al wanhopig en dan zijn we nog niet eens in de winkel geweest!!

er is 1 rijbroek te zien, rest wordt aan gewerkt;-)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:43

Heel gaaf! Ik kan nu zelf meestal wel in een maatje 46, maar voorheen had ik meestal een herenmaat 52/54. Dames 48 was bijna nergens te krijgen! Sinds dat ik op dieet ben gaat alles gelukkig veel makkelijker.

Super initiatie, en misschien dat ik nog wel eens een keer iets bestel!

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 16:28

missnynke schreef:
margreet_joy schreef:

er is 1 rijbroek te zien, rest wordt aan gewerkt;-)

Er staan nu al weer wat meer broeken op. Nu nog maar een paar tot maat 50, maar er komt meer bij en ook in nog grotere maten.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:15

wat een superidee! Vooral chaps/rijlaarzen met een grote kuitomvang zijn voor mij een probleem, dus als je die kunt vinden... En idd, het is boven mij al eens gezegd maar zorg dat het niet te duur wordt... een redelijk betaalbare goede beha voor cup e en groter zou ook een heel goed idee zijn, vind de meeste goede beha's nu echt te duur. veel succes in ieder geval!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:19

Ik vind het een heel goed idee, ben zelf ook niet de kleinste ruiter zeg maar, met rijbroeken heb ik niet een heel groot probleem maat 4 heb ik meestal en soms 46 als ze klein vallen en dat is er meestal wel, maar boven kleding is erg moeilijk ben van boven vrij grof zeg maar en dat valt dan niet mee om leuke en fijne rijkleding te vinden em zou dus zeker intresse hebben, zou het overgens wel willen passen, en het zou leuk zijn als het betaal baar blijft Clown

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 01:24

De chaps ben ik mee bezig. Komen er aan. Ik probeer de prijzen zo laag mogelijk te houden. Natuurlijk staan er ook duurdere broeken tussen, maar die zijn nu eenmaal van een nog betere kwaliteit. De goekoopste broek die er nu bij staat is 39 euro en gaat tot maat 54. Lijkt mij toch wel betaalbaar. Of niet?

www.xlequestrian.nl

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:12

Hoi,

Super goed idee van je..qua broeken heb ik geen probleem het zit bij mij altijd meer in de blousen, jasjes en leuke rijkleding..
Breed van omvang bij de borsten voor leuke dressuur blousen kon ik nooit slagen maar nu gaat dat opgelost worden...
Ik ga van de week een leuke dressuurblouse bij je bestellen! Haha!

Succes met de verdere voortgang van je eigen webwinkel begint er al aardig uit zien..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:33

Ondanks dat ik nog gewoon in elke ruiterzaak kan slagen(mt 44 en xl/l) vind ik het wel een goed idee.

Ik had al een leuk groen truitje gezien op je site Haha!

Ook is het voor de mensen met de kleinere maten ook intressant er komen immers spullen binnen die niet bij Divoza verkrijgbaar zijn.

Misschien ook een idee om een assortiment aan te bieden voor grote paarden en mini paardjes.(denkend aan halsters, hoofdstellen, beenbescherming en dekens)

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:56

Super!!

Ik ga even wachten tot je ook laarzen hebt met een behoorlijke kuitomvang.
Maak je ook nog een soort winkeltje aan huis voor mensen die dingen graag passen of is alles echt alleen per internet?

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:14

BiancUgo schreef:
Hoi,

Super goed idee van je..qua broeken heb ik geen probleem het zit bij mij altijd meer in de blousen, jasjes en leuke rijkleding..
Breed van omvang bij de borsten voor leuke dressuur blousen kon ik nooit slagen maar nu gaat dat opgelost worden...
Ik ga van de week een leuke dressuurblouse bij je bestellen! Haha!

Succes met de verdere voortgang van je eigen webwinkel begint er al aardig uit zien..

Hou er wel rekening mee dat ik op dit moment nog een vrij lange levertijd heb, er is niets op voorraad.

Bedankt voor het compliment

Cowgirl schreef:
Ondanks dat ik nog gewoon in elke ruiterzaak kan slagen(mt 44 en xl/l) vind ik het wel een goed idee.

Ik had al een leuk groen truitje gezien op je site Haha!

Ook is het voor de mensen met de kleinere maten ook intressant er komen immers spullen binnen die niet bij Divoza verkrijgbaar zijn.

Misschien ook een idee om een assortiment aan te bieden voor grote paarden en mini paardjes.(denkend aan halsters, hoofdstellen, beenbescherming en dekens)

Ik ga me eerst even richten op kleding. Ik word hier al gillend gek van, er is zoveel keuze.

In een later stadium zal ik meer gaan toevoegen, zodat het echt "one stop, one shop" word.

Anneliesss schreef:
Super!!

Ik ga even wachten tot je ook laarzen hebt met een behoorlijke kuitomvang.
Maak je ook nog een soort winkeltje aan huis voor mensen die dingen graag passen of is alles echt alleen per internet?

Ik ga een kamertje inrichten als paskamer, zodat er ook gepast kan worden. Het internet gedeelte is meer voor mensen die precies weten wat ze willen hebben. (omdat ze bijvoorbeeld al een kledingstuk gehad hebben of gepast hebben bij een kennis. Handig voor mensen die aan de andere kant van Nederland wonen)