Misschien leuk om daar naar toe te gaan met je groep. Kun je wat dingen "afkijken"
Je hebt al genoeg figuren zie ik dus ik wil je wel wat andere tips geven.
In een carrousel is het moeilijk om je paard "in de krul" te houden. Is ook totaal niet belangrijk. Belangrijk is dat de ruiters op elkaar letten en niet op hun paard.
Richten is het belangrijkste bij de carrousel.
Strak naast elkaar blijven rijden en bij splitsen toch je partner in de gaten houden. De ruiters moeten ook ver vooruit kijken zodat ze het tempo kunnen aanpassen.
Carrousel rijden is best "hard" rijden. Niet alleen het tempo moet hoog liggen (geen sukkeldrafje) maar het is ook eigenlijk "grof" rijden.
Ik bedoel dat op het Mars commando iedereen gelijk moet afwenden. De ruiters kennen natuurlijk de proef wel en weten wat er komt (de paarden weten dat ook vrij snel
) maar ik bedoel dus eigenlijk dat je wendingen niet echt kunt voorbereiden zoals je bij dressuurrijden doet. De ruiters moeten dus goed kunnen schakelen. Terug is terug en bijrijden is bijrijden. Het is best een beetje ruk en pluk werk zeg maar.
Maar het belangrijkste blijft KIJKEN en RICHTEN. Niet bezig zijn met je paard met met de groep.
Maak je wel foto's van jullie demonstratie??