Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mijn zwarte heeft ook een dunne zomerdeken op, en die blijft er in ieder geval zeker tot na de keuring op liggen. Ook gaat ze alleen 's ochtends een uurtje of 2 naar buiten, rest van de tijd staat ze op stal.
balli schreef:jeetje man! het is een paard hoor!
en last van de vliegen? dat hebben ze in 't wild ook! zo warm? als er genoeg schaduw is is er nix aan de hand hoor!
een paard is een dier, behandel die dan ook als een dier! loop jij ook de hele zomer met een dikke muts op omdat je haar anders blond wordt? (nee, want dat is dan weer mooi =s)....
pffff laat dat paard lekker de hele dat buiten staan in een wei met genoeg schaduw!
TisUnique schreef:Dan ben ik denk ik ook een dierenbeulmijn zwarte heeft ook een dunne zomerdeken op, en die blijft er in ieder geval zeker tot na de keuring op liggen. Ook gaat ze alleen 's ochtends een uurtje of 2 naar buiten, rest van de tijd staat ze op stal.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je er een paard alleen maar plezier mee kan doen door ze 24 uur per dag buiten te zetten, in de hitte, met de vliegen, en hier in het zuiden nog erger, de horzels/dazen straks weer. Overdag luieren op stal en alleen 's morgens vroeg of 's avonds laat naar buiten lijkt ze hier in ieder geval goed te bevallen, er is er geen een vervelend op stal (we hebben er 4). Vroeger, toen mijn pony nog wel dag en nacht op een weitje stond had hij daar een schuilstal, waar hij nooit in stond, behalve dan 's zomers als de zon scheen. Overigens is hij nu 29, en staat ook nog maar een paar uur per dag buiten en de rest van de tijd op stal wat hooi te knabbelen, en volgens mij heeft hij het ook prima naar zijn zin zo.

. 
: paprikapoeder door het voer doen. Dat ben ik nu ook aan het proberen. Ik weiger nl. mijn paarden binnen te houden of een deken op te doen bij heet weer. Een supplement leek me dus een betere oplossing. Verkleurt hij toch (1 van de drie moet mee op wedstrijd), so be it ... Een ander supplement waarvan met vermoedt (!) dat het vachtverkleuring tegengaat is zeewier. Cassidy schreef:Mijn mooie gouden palomino wordt in de zomer prachtig wit...
LauraMc schreef:Niemand hier heeft et over 'dierenbeul' en 24 uur per dag buiten staan hoor, beter lezen he![]()
stond er niet voor niets achter, het woord 'dierenbeul' was geïnspireerd op de felheid waarmee sommige mensen reageren in dit topic, en dus niet serieus!) LauraMc schreef:Sorry hoor, maar waarom zou je zijn kleurverandering willen tegenaan?? Belachelijk toch!! Het gaat toch om het paard zelf en niet om de kleur. Wees tevreden met het paard! Schaam je je ervoor ofzo? Ik vraag me af of je er wel echt om geeft...
Weetje, waarom verkoop je je paard niet aan iemand die er wel tevreden mee is, en koop zelf een hobbelpaard, die veranderd tenminste niet van kleur!!
Dit slaat nergens op.. Hippotha schreef:Ik vind het ook erg zonde dat hij verkleurd.
De enige tijd dat hij mooi is, is nu, nu zijn door de zomer verkleurde wintervacht eraf is........
Ik denk dat het op een wedstijd best iets uit kan maken.'
Een donker glimmend dier geeft toch een heel ander plaatje.
parouscha schreef:Ken hier ook iemand die een jonge friese merrie, merrie doet het op hun manier zo goed in de dressuur(Zal nu L zijn ofzo) maar mag de gehele zomer niet meer in de weide omdat ze anders van kleur verandert, ist niet belachelijk!

Mac schreef:Behalve het dekenverhaal heeft Cassidy als enige een goede tip gegeven: paprikapoeder door het voer doen. Dat ben ik nu ook aan het proberen. Ik weiger nl. mijn paarden binnen te houden of een deken op te doen bij heet weer. Een supplement leek me dus een betere oplossing. Verkleurt hij toch (1 van de drie moet mee op wedstrijd),
so be it
... Een ander supplement waarvan met vermoedt (!) dat het vachtverkleuring tegengaat is zeewier.
LauraMc schreef:En aan corine, mag je je paard wel zo behandelen als je aan wedstrijden meedoet?

of leggen jullie in de winter geen deken op