mijn paard durft de trailer niet in wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: mijn paard durft de trailer niet in wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:08

Mijn nieuwe paard ging gister vor het eerst de trailer in bij mij. Zijn vorige eigenaar zei dat ie als veulen er af is gevallen en sindsdien er niet niet in wou en zij gebruikte altijd sedalin. Gisteravond geoefend gewoon met een longeerlijn erachter,hij ging wel stijgeren maar op een gegeven moment ging ie erin. We zijn gewoon rustig gebleven en niet kwaad geworden. Uiteindelijk hebben we hem wel 15 keer erin en eruit gedaan achter elkaar,en op een gegeven moment zonder stijgeren. Dus naar mijn idee moet je gewoon rustig blijven. succes ermee

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:23

..zelf ben ik niet zo van een paard er in slaan...en misschien ben ik dan een meuta...maar ik doe het graag op de parelli manier....klein voorbeeld, we hebben hier een paard staan wat moeilijk de trailer in ging en dan ging die met enig geweld er in , was die tijdens het rijden zo bang dat die helemaal neurotisch met zn kop ging slaan..zo bang was die...en hoe komt dat?..hij liep er in samen met jou in, dus vol vertrouwen volgde hij je..maar als die dan er in staat, ga je weg!..dus weg was heel zn vertrouwde vrouwtje!..dus niet echt heel fair!...zeker als je een paardje heb, die je zacht moet aanpakken omdat ze echt bang zijn, zou ik zeggen..zoek eens meer je heil in NH(zijn enorm veel sites van te vinden)..voor dit paard heeft het zeker geholpen, het kost veel tijd maar het helpt zeker wel!

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:50

Je moet niet gelijk de trailer helemaal gaan in sluiten dat kan ook eng over komen.
Mijn paard laden altijd goed tot dat hij is gevallen. Nu doe ik het net als klein duimpje ik gooi elke keer een stukje biks neer zodat ze een stap moet zetten. Zo gaat ze met vertrouwen de trailer in. Als ze er helemaal in staat krijgt ze eten uit een emmer. En het gaat super.
Maar laat haar vooral niet winnen!!

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:10

Ik ben het met velen eens dat je je paard absoluut niet met geweld de trailer in moet slaan dat werkt juist tegenstrijdig heb ik uit ervaring gezien... Gewoon geduld en met beleid...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:18

Ik ben het er wel mee eens dat je het met geduld en beleid moet doen.. maar als een paard echt aan het stieren is en gevaarlijk word dan vind ik toch dat je best wel hardhandig mag proberen!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:38

kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl, hier wordt het paard geleerd op een goede en vriendelijke manier geleerd de trailer in te gaan. Bij mij heeft het gewerkt, want als je begint te slaan e.d. zal het paard de trailer zien als een gevaar en dan wordt het van kwaad tot erger.

Mijn paard loopt nu na 3 dagen oefenen alleen te trailer op. Kijk het is altijd het proberen waard! Voorheen liep hij ook de hele tijd te klieren, nu gelukkig niet meer Haha!

Het paard moet ook zonder voer, zweep en touwen de trailer op lopen, en op deze manier kun je je paard alleen laden.

Succes ermee