Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beppies schreef:Als je lesgeeft en betaald krijgt, zonder papier en er gebeurd is dan kan je dus verantwoordelijk gesteld worden en dan dekt je WA verzekering NIET.
Ik ben het nu voor onze vereniging aan het uitzoeken en heb contact gehad met een 5-tal grote verzekeringsmaatschappijen en 3 tussenpersonen die aan het uitzoeken zijn. Allen zeggen geen papier dan ben je niet verzekerd, ook niet als je dit voor een manege doet. (nu ben je daar wel wat extra ingedekt omdat de eigenaar niet toe zal geven mensen zwart in dienst te hebben).Pas maar op het wordt hier net de USA.
De KNHS heeft onlangs nog een cursus uitgeschreven voor instructeurs van verenigingen zonder papier zodat je een papier kunt halen waarmee je je kunt verzekeren.
Zeg niet te snel ik ben WA verzekerd dus het zit wel goed...
karoliena schreef:Ik ben ziek. Ik ken geen andere ruiters die ik mee kan nemen, ik heb zelf geen rijpaard en kan ook niet zomaar met elk paard weg rijden.
Choices schreef:Nou ik zou je maar niet zo druk maken, er word zoveel lesgegeven zonder papieren. En als het goed is ben je zoiezo WA verzekerd en misschien heb je nog wel andere verzekeringen. Je moet zoiezo verzekerd zijn tegen de schade van anderen dus als je van te voren meld dat je geen papieren hebt.. lijkt me geen probleem