Lesgeven zonder papieren mag niet maar..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Lesgeven zonder papieren mag niet maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:29

Ik ben ziek. Ik ken geen andere ruiters die ik mee kan nemen, ik heb zelf geen rijpaard en kan ook niet zomaar met elk paard weg rijden.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:36

beppies schreef:
Als je lesgeeft en betaald krijgt, zonder papier en er gebeurd is dan kan je dus verantwoordelijk gesteld worden en dan dekt je WA verzekering NIET.
Ik ben het nu voor onze vereniging aan het uitzoeken en heb contact gehad met een 5-tal grote verzekeringsmaatschappijen en 3 tussenpersonen die aan het uitzoeken zijn. Allen zeggen geen papier dan ben je niet verzekerd, ook niet als je dit voor een manege doet. (nu ben je daar wel wat extra ingedekt omdat de eigenaar niet toe zal geven mensen zwart in dienst te hebben).Pas maar op het wordt hier net de USA.

De KNHS heeft onlangs nog een cursus uitgeschreven voor instructeurs van verenigingen zonder papier zodat je een papier kunt halen waarmee je je kunt verzekeren.

Zeg niet te snel ik ben WA verzekerd dus het zit wel goed...

'Zwart' werken heeft helemaal niets te maken met wel of geen diploma/papieren... je kan heel goed wit werken zonder een papiertje te hebben, als je baas (of jij zelf) maar premies afdraagt en belasting betaalt over het loon wat je verdient....
T is al ingewikkeld genoeg zonder dat deze twee dingen door elkaar gehaald worden Knipoog

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:27

karoliena schreef:
Ik ben ziek. Ik ken geen andere ruiters die ik mee kan nemen, ik heb zelf geen rijpaard en kan ook niet zomaar met elk paard weg rijden.

maar dan zou je toch eventueel de cursus basisinstructeur kunnen gaan volgen, maar ik weet ook niet of dit mogelijk is ivm je ziekte...
Je hoeft dan zelf geen paard te rijden, maar wel af en toe een ruiter mee nemen voor de praktijklessen, en volgens mij zijn er best wat mensen die dat voor je zouden willen doen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 07:46

Paardrij-instructeur is geen beschermd beroep en mag dus door iedereen uitgeoefend worden.
Als je bij een bedrijf in dienst bent gelden er andere regels, die bv wel een diploma eisen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:08

Met of zonder papiertje, ze kunnen je toch wel aanklagen als ze willen.
Als jij hun namelijk een opdracht geeft en daardoor valt de ruiter bijv. (paard reageert daar verkeerd op), dan kunnen ze jouw aanklagen omdat jij hun die opdracht gaf. Maar of dit geldt als het paard van de ruiter zelf is weet ik niet.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:29

Choices schreef:
Nou ik zou je maar niet zo druk maken, er word zoveel lesgegeven zonder papieren. En als het goed is ben je zoiezo WA verzekerd en misschien heb je nog wel andere verzekeringen. Je moet zoiezo verzekerd zijn tegen de schade van anderen dus als je van te voren meld dat je geen papieren hebt.. lijkt me geen probleem Knipoog

er zitten inderdaad haken en ogen aan. Ik kan het niet precies uitleggen omdat ik er zelf niet het fijne van weet. Maar het zit m inderdaad in of je btaald word of dat je je alleen een beetje helpt en onkosten vergoed krijgt. Je zou eens kunnen informeren bij een rechtswinkel hoe of wat. Een kennis van mij heeft inderdaad op deze manier een flinke schadeclaim aan zijn broek gekregen omdat degene die op haar paard les kreeg er af viel en invalide raakte. De moeder van de riuter heeft toen rechtzaak aangespannen en gewonnen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 18:53

Ja ik moet me er maar eens verder gaan in verdiepen. De meningen blijven verschillend. Ik moet zeggen voor mn ongeluk gaf ik altijd al les ook op een manege trouwens ook zonder papieren en heb nog nooit problemen gehad. Maar goed wat neit is zou altijd nog kunnen komen.

Ik zou neit weten waar ik iemand kan vinden die steeds met me mee zou willen naar de cursus omdat ik zelf alleen vervoer heb voor mini's en daarbij duurt de cursus ook 20 weken. Ik zou dus al die tijd niet kunnen werken en vrij moeten nemen. Ik ken neit zo veel ruiters omdat ik een beetje uit het wereldje ligt. Er zijn altijd wel mensen die mee willen maar die hebben 9 van de 10 keer geen vervoer.

Dat van dat ngeluk met eigen paard van instructrice kan ik me wel voorstellen. Het zal neit vaak gebeuren maar het zou maar net bij jou gebeuren. Ik geef gelukkig nooit met een eigen paard les (heb alleen mini's) dus daar heb ik gelukkig al geen last van.