Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en diegene heeft het me laten voelen op mijn arm wanner een bandage te strak of te los zit maarja... iig ik kan dus bandageren en ik heb roze en witte 
gillian schreef:Als je goed kan bandageren heeft je paard er alleen maar profijt van.
De meeste ongelukken en blessures door gebruik van bandages komen eigenlijk alleen door het feit dat héél veel mensen/kinderen NIET goed kunnen bandageren.
Bandages zijn geen speeltjes om je paard zo mooi mogenlijk te maken, je kunt met bandages heel veel kwaad doen bij een paardenbeen!!
ruitje schreef:Bandages zijn slecht voor het been, ze verzwakken de pees waardoor de pees de klap minder goed kan opvangen zonder bandages.
Doordat de pezen minder goed leren om voor 'zichzelf te zorgen' is de klap groter zonder bandages. Je 'verslapt' de pezen dus.
Is gewoon een feit

vooral de discussie over wel of niet verzwakken van de pees!!
hahah. Ik gebruik geen bandages door te weinig ervaring maar altijd wel een leuk gezicht om te zien, maar ga vooral zo door
vermelden
XxX- Annetjuh! 
gillian schreef:Als je goed kan bandageren heeft je paard er alleen maar profijt van.
De meeste ongelukken en blessures door gebruik van bandages komen eigenlijk alleen door het feit dat héél veel mensen/kinderen NIET goed kunnen bandageren.
Bandages zijn geen speeltjes om je paard zo mooi mogenlijk te maken, je kunt met bandages heel veel kwaad doen bij een paardenbeen!!

Faniek schreef:Ik gebruik ze alleen tijdens transport voor wedstrijd (die ik zelden heb) voor achter ivm witte benen en om de staart.
Ze geven echt geen steun en minimale bescherming.
Gebruik dan gewoon peesjes en strijklappen. Ook veelste veel mensen doen ze hier zonder enige ervaring van bandageren om... en dan zeggen ze dat ze het kunnen
Nee badages gebruik ze wanneer het echt niet anders kan ik lees:
Pony die geen peesjes/strijklappen omkunnen en hogere dressuursport.
niet? Tenminste waarom kijken ze daar op neer?
Skitter schreef:Dat ze geen steun geven en minimale bescherming klopt. Helemaal mee eens. Maar waarom mogen alleen de hogere dressuur ruiters ze
wel gebruiken maar lagere dressuur amazonesniet? Tenminste waarom kijken ze daar op neer?
Citaat:Niet altijd vierkant, maar ik wil dat mijn paard gewoon op eigen benen loopt.

Ik kan inmiddels wel bandageren, dus maak me daar niet zo druk over.PolitieTed schreef:Maar nou vraag ik me af: jullie doen geen bandages om met springen, maar wat dan wel? Niets? Dat geeft toch ook geen steun? En peesbeschermers geven toch ook niet echt steun?
annepanne schreef:Het verzwakken van de pees op langere termijn komt eigenlijk vooral door de over verhitting van de pezen.
PartTwo schreef:Daarom is het het beste dat je na het gebruik van bandages de pezen afspuit....