mag je met je paard op het fietspad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: mag je met je paard op het fietspad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:09

Sjonniej schreef:
Bij ruiter/koetsiersbewijs wordt gemeld:
Als ruiter/menner moet je altijd op de rijbaan (je bent namelijk bestuurder), tenzij de situatie zodanig gevaarlijk is dat het op het fietspad veiliger is.

Beetje krom is het natuurlijk wel. Want wie bepaald wat gevaarlijk is.

ik rij met mijn shet voor de wagen ook liever op het fietspad dan op de weg ook al zou dat moeten , zijn snelheid is zodanig en het gemiddelde gedrag van de medewegebruikers zo "beleefd" dat het wijzer is het fietspad te gebruiken ...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:45

Je mag idd niet op het fietspas rijden met je paard.

Een paar stalgenootjes van mij hebben laatst zelfs een boete gehad omdat ze op het fietspad reden. Hamer 15 euro per persoon en 1 meisje zelfs nog meer omdat ze haar legitimatie niet bij zich had.... Gestoord

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:44

hoe zit het met de uitwerpselen die je paard op zo'n weg legt?...
Ik moet altijd door de paardenhopen fietsen...nja ik ontwijk ze natuurlijk wel, maar bij wijze van spreke. Als je gewoon op de weg rijd en je paard die moet ook zijn behoefte doen...
Ik had eens gehoord dat je daar ook bekeurd voor kan worden, klopt dat?? Zou wel heel lijp zijn dan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:16

Klopt, hoopjes die je paard achter laat hoor je op te ruimen Haha! anders kan je inderdaad een boete verwachten ( ik ruim ze trouwens nooit op Haha! maar mijn paard gaat altijd in de berm staan voor z'n behoefte, als er een berm is dan ). Verder rijd ik eigenlijk altijd op het fietspad en zie heel vaak politie en ze hebben er nog nooit wat aan gedaan, ook niet toen ik in een woonwijk op het fietspad reed. Maar misschien heb ik tot nu toe gewoon geluk gehad Tong uitsteken

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:26

Dus je paard poept op de weg. Jij haalt je schop uit je jaszak, springt van je paard af en gaat even zn uitwerpselen opruimen*in de berm gooien*...uhm.. ja..

Hoeveel is zo'n bekeuring? hahaha Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:04

WickedMie schreef:
Dus je paard poept op de weg. Jij haalt je schop uit je jaszak, springt van je paard af en gaat even zn uitwerpselen opruimen*in de berm gooien*...uhm.. ja..

Hoeveel is zo'n bekeuring? hahaha Haha!

neeeehhh!!!..je vergeet een dingetje, je paard poept op de weg, jij haalt je schop uit je jaszak, spring van je paard....trek uit je andere zak een vuilniszak, schep het er in, stap voor op je paard en neem het mee naar dichtsbijzijnde prullebak Haha! ..net zoals je bij hondenpoep doet Clown (not)

..hij kak maar waar die kan, ik woon op een boerendorpje en als ze daar last van hebben moeten ze maar niet in een boerendorpie gaan wonen...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:01

hmm.. moet ik ook nog vuilniszakken meenemen als ik op buitenrit ga. hahahaha Haha!

maar weet iemand de prijs van zo'n bekeuring?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:07

Ben ik eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig naar. Heb gisteren nog zo'n voorval gehad Knipoog