paard vangen in weiland zonder longeertouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: paard vangen in weiland zonder longeertouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:25

Oscar schreef:
Bonitobol, zou je zo vriendelijk willen zijn om geen capslocks meer in je titels te plaatsen?

oh ik zal er op letten dankuwel

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:32

haj

dankuwel voor alle tips

eventjes zeggen wat ik al doe / nog zal doen

Pacha staat nu wel in een weiland zonder andere paarden bij

dus het probleem is wel opgelost , hij komt meteen naar me toe gelopen en knuffelt en zo

hij heeft ook een touwhalster aan in de weide

het probleem in de grote wei was alleen dat ie zich wilde bewijzen voor de andere paarden

Afbeelding

touwhalster ! op bovenstaande foto

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:32

Dat is echt het allerdomste wat je kan doen!

Als je paardje ergens achter blijft hangen dan snijd hij zijn eigen nek door!
Even langer nadenken voordat je iets doet. Bloos

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 08:44

Blossomm schreef:
Dat is echt het allerdomste wat je kan doen!

Als je paardje ergens achter blijft hangen dan snijd hij zijn eigen nek door!
Even langer nadenken voordat je iets doet. Bloos

hoho kalm hé Knipoog
ik denk wel voor ik iets doe ! de eigenares en ik hebben dat samen beslist

er staan geen bomen of andere uitstekende voorwerpen in zijn weiland alleen gras en een miniheuveltje ... dus ik weet dat het kan ! Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:51

Dan zou ik nog eerder kiezen voor een gewoon halster omlaten in het weiland ipv een touwhalster. Hij kan bijvoorbeeld ook achter het halster blijven haken als hij zich een keertje achter zn oor krabt oid.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 08:55

Apple schreef:
Dan zou ik nog eerder kiezen voor een gewoon halster omlaten in het weiland ipv een touwhalster. Hij kan bijvoorbeeld ook achter het halster blijven haken als hij zich een keertje achter zn oor krabt oid.

eerst had hij een gewoon halster aan
maar daarmee kreeg hij allemaal kale plekjes op zijn hoofd

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:04

Een paard alleen in het land met een halster vind ik niet de oplossing. Er zijn heel veel goede tips langsgekomen, heb je die wel geprobeerd?

Vooral die van Pmarena, die werkt echt heel goed. Denk er ook goed om dat als je naar je paard toeloopt je jezelf een beetje klein maakt, en niet naar hem kijkt. Als ie dan hard wegloopt jaag je hem net zolang op, het liefst bij de andere paarden weg, en hij mag niet eten, totdat je merkt dat ie alle aandacht op jou heeft. Als je dan gaat stilstaan en je heel klein maakt komt ie meestal al naar je toe, en anders loop je heel rustig, met je hoofd naar beneden, naar hem toe.

en het is idd ook erg belangrijk om dingen te doen die je paard leuk vindt!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:30

Alline schreef:

en het is idd ook erg belangrijk om dingen te doen die je paard leuk vindt!

wrm zou ik geen dingen doen die mijn paard leuk vind ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:33

Omdat hij niet mee wil als je hem komt halen Knipoog

Maarja een BEETJE paard staat gewoon liever in de wei dan dattie aan het werk gaat Knipoog

Bij mij was het vandaag lekker zeg...heb er een dik kwartier achteraan lopen hobbelen omdat 1 van de paarden (zo'n grote lummel natuurlijk weer Boos! ) het nodig vond om keihard te gaan rennen en alle paarden op te juinen , en vooral achter Rena aan te zitten... zie je paardje dan maar eens te krijgen terwijl ze alle 6 met de staart op hun rug door dat weiland heen stuiven , en je hengstige merrie steeds door dat grote kütpaard achterna gezeten wordt Scheve mond

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:25

pmarena schreef:
Omdat hij niet mee wil als je hem komt halen Knipoog

Maarja een BEETJE paard staat gewoon liever in de wei dan dattie aan het werk gaat Knipoog

Bij mij was het vandaag lekker zeg...heb er een dik kwartier achteraan lopen hobbelen omdat 1 van de paarden (zo'n grote lummel natuurlijk weer Boos! ) het nodig vond om keihard te gaan rennen en alle paarden op te juinen , en vooral achter Rena aan te zitten... zie je paardje dan maar eens te krijgen terwijl ze alle 6 met de staart op hun rug door dat weiland heen stuiven , en je hengstige merrie steeds door dat grote kütpaard achterna gezeten wordt Scheve mond

dus als ie niet meewil, wil dit zeggen dat je geen leuke dingen doet met hem Knipoog ? volgens mij klopt dit niet

hij wil zich bewijzen tegenover de andere paarden , staat hij alleeen , komt hij meteeen hinnikend aangelopen dus hij heeft wel zin in werk hoor Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:30

Nou het wil gewoon zeggen dat hij liever daar in de wei blijft , dan meegaat. Lijkt me duidelijk als ze niet mee willen Tong uitsteken

Wil niet zeggen dat jij niet gewoon heel leuk met je paard omgaat ,
maarja de wei met andere paarden is toch wel ERG prettig.... al snel vind een paard die vrijheid , dat gras en die kudde leuker dan een ritje maken , ook al vind hij zo'n ritje heel leuk verder.

Nu gaat hij wel mee met je , terwijl je niks anders doet qua werk neem ik aan ineens , en als je dan even doordenkt dan heeft hij het nu dus een heel stuk minder naar z'n zin op de wei , zo in z'n eentje.

Niet omdat het werk zo geweldig leuk is , maar de wei is gewoon een stuk minder leuk geworden.

Zo redeneer ik dan Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:40

pmarena schreef:
Nou het wil gewoon zeggen dat hij liever daar in de wei blijft , dan meegaat. Lijkt me duidelijk als ze niet mee willen Tong uitsteken

Wil niet zeggen dat jij niet gewoon heel leuk met je paard omgaat ,
maarja de wei met andere paarden is toch wel ERG prettig.... al snel vind een paard die vrijheid , dat gras en die kudde leuker dan een ritje maken , ook al vind hij zo'n ritje heel leuk verder.

Nu gaat hij wel mee met je , terwijl je niks anders doet qua werk neem ik aan ineens , en als je dan even doordenkt dan heeft hij het nu dus een heel stuk minder naar z'n zin op de wei , zo in z'n eentje.

Niet omdat het werk zo geweldig leuk is , maar de wei is gewoon een stuk minder leuk geworden.

Zo redeneer ik dan Lachen

hoj
haha zo begrijp ik je standpunt Lachen
dankuwel !!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:50

Ik hou Rena deze week ook in de wei bij stal hoor , heb er geen zin in dat ze in de kreukels gelopen wordt door die grote ruin als ze hengstig is...

Ze staat sowieso 3 dagen in de week in de wei bij stal omdat ze gevoelig is voor hoefbevangenheid en daar weinig gras staat.

Ze staat er dan met een andere merrie (paar cm kleiner dan zij) die er altijd staat omdat die NOG gevoeliger is.

Maar als ik dan aankom op stal komt ze ook gillend naar me toe vliegen , hihihi.

Normaal op de grote wei hinnikt ze ook altijd vrolijk hoor , maar de laatste 2 weken....pffffrt Tong uitsteken

Zomer in haar bol denk ik , ze wil niet meer naar binnen 's nachts , zal ook wel niet lang meer duren totdat ze hele dagen buiten blijft.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:58

pmarena schreef:
Ik hou Rena deze week ook in de wei bij stal hoor , heb er geen zin in dat ze in de kreukels gelopen wordt door die grote ruin als ze hengstig is...

Ze staat sowieso 3 dagen in de week in de wei bij stal omdat ze gevoelig is voor hoefbevangenheid en daar weinig gras staat.

Ze staat er dan met een andere merrie (paar cm kleiner dan zij) die er altijd staat omdat die NOG gevoeliger is.

Maar als ik dan aankom op stal komt ze ook gillend naar me toe vliegen , hihihi.

Normaal op de grote wei hinnikt ze ook altijd vrolijk hoor , maar de laatste 2 weken....pffffrt Tong uitsteken

Zomer in haar bol denk ik , ze wil niet meer naar binnen 's nachts , zal ook wel niet lang meer duren totdat ze hele dagen buiten blijft.

hoj

normaal ging ik pacha vanacht op stal laten staan , voor hooi te knibbelen en zo ...

maar hij begon te schuren ( zijn manen worden lang en dan krijgt hij jeuk en zo ) dus heb ik hem in de weide gezet dat ie niet kan schuren en ik doe er morgen wat levertraan op.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:51

maar dathij nu naar je toe komt hinnikend had ik eerst ook met mijn shetlander. hij stond eerst toen ik hem pas had, alleen in dat grote weiland Tong uitsteken en altijd vrolijk toen ik kwam. en ik ging meestal wat poetsen enz en knuffelen. en af en toe rijden, maar daarna toen ik een andere shet erbij kreeg. was dat toch echt wat minder. en ik denk zelf omdat hij nu altijd iemand heeft erbij. en niet alleen als ik erben. dus nu is jou paardje gewoon blij dat jij erbent omdat hij anders alleen staat