wat zouden jullie doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biancavw1989

Re: wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 23:49

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 01:59

Ten eerste: 9 jaar is toch absoluut niet oud voor een paard!

Als jij je prettig op dit paard voelt en goed met hem overweg kan, lijkt het me zeker een paard wat interessant voor jou kan zijn.
Als je echte interesse in dit paard hebt, ben ik er van overtuigd dat de eigenaar van de manege er niks op tegen heeft, als jij de komende weken dit paard vaker en intensiever gaat rijden, om hem goed uit te proberen Knipoog .

Wbt zijn "carriere" als manege paard: Manege paarden worden helaas vaak onderschat Verdrietig .
Als er mensen komen lessen, willen ze allemaal een braaf, goed opgevoed paard, wat vooral niet (te veel) bokt, niet op iedere foute beweging van de ruiter in paniek reageerd en ze willen veel van/met het dier leren.
Als ze dan (om welke reden dan ook) verkocht (moeten) worden, zijn de meeste mensen vaak huiverig om zo´n paard te kopen "want het is een manege knol geweest en die zijn lam gereden en/of afgestompt ...."
Imo zijn juist ex-manege paarden goede leer-paarden Lachen !
Nogmaals: als jij je prettig op dit paard voelt, kan hij zeer zeker interessant voor je zijn Lachen .
Een AKO door de DA zou ik wel altijd laten doen.

Fenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 02:06

Wat zegt je gevoel? Is "de klik" aanwezig? Ik heb ontdekt dat dit heeeeeel belangrijk is! Op de foto ziet hij er leuk uit. Misschien kan je bedingen dat je hem een maand (of korter) op proef mag, dan kan je hem met van alles even 'uitproberen': buitenrit, springen, etc. Dan moet het goed gaan!

P.s.: laat hem wel klinisch keuren, dan kom je niet zo snel voor verrassingen te staan!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:00

biancavw1989 schreef:
ik wordt in december 16,,
en heb al een paar jaar goed na lopen denken..
en heb al een paar maanden daar bij die boer een paard geleast was egt gewoon mijn eigenpaard deed er alles mee om te proberen of ik het wel vol houd mar dat ging allemaal goed ben door storm en sneeuw gefietst dus weet ook wel waar ik mee bezig ben qua tijd en hoeveelheid werk...
gr bianca

Dat bedoelde ik niet Knipoog
Ik bedoel dat een paard thuis heel anders kan reageren dan op de manege dus ik zou hem ook goed proberen thuis o.d.

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 13:39

hahah oww sorry,,
ja maar ik denk niet dat dat kan omdat 1juli allemanege paarden weg moeten zijn en voor die tijd hebben ze ze allemaal nog nodig en ze kunnen natuurlijk niet nog even een nieuwe kopen.. Bloos
maar ik heb zaterdag wedstrijd op hem dus dan weet ik ook gelijk hoe hij allleen in de bak is en ga nog een keer vrijrijden op hem en de eigenaresse weet dat ik interesse heb dus zou er denk wel vaker op mogen rijden.
maar bedankt allemaal.
gr bianca

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 18:11

ik heb gevraagt wat hij moet kosten
en ze moeten er ongeveer 1500 voor hebben is dat een goede prijs als hij goed gekeurd wordt ofniet??

gr bianca

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 10:29

ik ben nog een keer gaan praten op de manege over hem vroeg me af waarom hij zonder deken stond in de winter,,
ze zeggen dat hij zijn deken eraf trekt en dat ze verschillende dekens geprobeerd hebben maar dat hijze er allemaal af krijgt. is dat heel erg als hij in de winter zonder deken staat? of zijn er speciale dekens voor??
gr bianca

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:50

voor de mensen die nog geinteresseerd zijn of ik hem gekocht heb ofniet,,
het is nu 90% zeker dat het mijn paardje is Haha!
ga vanmiddag even langs bij de boer of hij nog een stalling heeft en als die er 1 heeft is hij van mij Haha! Haha!
gr bianca

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:53

Gewoon nog is een deken proberen en vastmaken met een extra deken singel. Of een anti bijtkap omdoen, daarmee kan hij wel gewoon eten. En succes met je paard! Je zal vast veel van hem leren!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:03

hee leuk zeg! hij ziet er uit als een erg leuk paardje Ja

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:08

bedankt
@ choices extra deken singel helpt niet haalt hij er gewoon vanaf.. maar bedankt iniedergeval
gr bianca

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:53

nouw mensen ik heb um nu echt gekocht vanaf 1juli is hij helemaal van mij eerder wilt de eigenaar hem niet kwijt ben echt blij dat het allemaal door gaat Haha!
gr bianca

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:07

biancavw1989 schreef:
ik ben nog een keer gaan praten op de manege over hem vroeg me af waarom hij zonder deken stond in de winter,,
ze zeggen dat hij zijn deken eraf trekt en dat ze verschillende dekens geprobeerd hebben maar dat hijze er allemaal af krijgt. is dat heel erg als hij in de winter zonder deken staat? of zijn er speciale dekens voor??
gr bianca

Een paard hoeft niet onder een deken. Ze ontwikkelen een prima wintervacht. Mocht je wedstrijden willen rijden dan is zo wintervacht wel lastig.....

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 10:29

haajjj okeej bedankt!!
ja ik wil wel ooit wedstrijden gaan rijden maar dat kan nog wel een tijd duren voordat wij het samen zouden kunnen.
bedankt iniedergeval
gr bianca