Heb ik nou echt zo achterlijk veel boeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 08:58

Waar halen jullie in vredesnaam de tijd vandaan om al die boeken te lezen?

Uit mijn ponytijd heb ik wel heel wat boeken, maar sinds die tijd heb ik eigenlijk nog maar een paar boeken gekocht.
Zo heb ik al 2 jaar Ruiters & Rechters maar verder dan blz. 15 kom ik echt niet. Niet doorheen te komen...

Wat ik veel als naslagwerk gebruik is het ORUN-cursusboek. Hier staat bijna alles in wat ik wil weten.
En bv. het boek van Gertrud Jetten heb ik in de bieb gehaald, zodat ik even het stuk over stang & trans kon lezen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:08

Vroeger toen ik nog geen kinderen had, een mini-huis en één paard op een pensionstal had ik nog tijd om boeken te lezen, tegenwoordig ligt de helft op zolder onder te stoffen en heb ik nog maar een paar boeken bij de hand om af en toe iets op te zoeken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:16

Fitzroy schreef:
Waar halen jullie in vredesnaam de tijd vandaan om al die boeken te lezen?

Uit mijn ponytijd heb ik wel heel wat boeken, maar sinds die tijd heb ik eigenlijk nog maar een paar boeken gekocht.
Zo heb ik al 2 jaar Ruiters & Rechters maar verder dan blz. 15 kom ik echt niet. Niet doorheen te komen...

Wat ik veel als naslagwerk gebruik is het ORUN-cursusboek. Hier staat bijna alles in wat ik wil weten.
En bv. het boek van Gertrud Jetten heb ik in de bieb gehaald, zodat ik even het stuk over stang & trans kon lezen.

Haha, je zegt het al...ze zijn sneller gekocht dan gelezen...Nu is het bij mij zo dat de paardenboeken wel gelezen worden, maar een roman of zo zit er niet meer in....Of ik moet me echt een weekend opsluiten en helemaal niets anders meer doen, maar dat kan tegenwoordig met mijn paard niet meer. Vind ik dat erg? Nee helemaal niet!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:20

Ik mis er nog eentje op je boekenplank Margreet. "Het paard in partjes"van Gert van der veen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 21:25

greetje schreef:
Ik mis er nog eentje op je boekenplank Margreet. "Het paard in partjes"van Gert van der veen

Is in bestelling! *LOL*
En niet omdat jij de titel nu noemt hoor (zou best kunnen hoor! Hebben! Hebben!), maar al een tijdje, zal een dezer dagen wel binnen komen.

Ik shop altijd wel even waar ik een bepaald boek het goedkoopst kan krijgen, zo ben ik dan ook wel weer! *LOL*
Heb goede ervaringen met www.proxis.com
Laatst bijgewerkt door Margreet op 02-02-02 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:26

Waar ik de tijd vandaan haal? nou wil wel lukken...24 minuten per dag in de trein, gemiddeld 10 minuten wachten op het perron...
45 minuten in de bus naar andere kant van Almere...

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 23:07

Weet een van jullie of dat nieuwe boek van Monty Roberts al uit is en waar deze precies over gaat. Ik heb namelijk een stukje op zijn site gelezen en nou wil ik weten waar die echt over gaat, maw of er dus helemaal geen paarden in voorkomen.

Ps...Offtopic???

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 23:27

Hmm... mijn boekenkast is aardig leeg zie ik wel Knipoog
Ik heb ook echt een hekel aan lezen. Maar als naslagwerk zou ik best nog een aantal boeken willen hebben.

Ik heb staan:

The Leading Stallions (absoluut het populairst bij mij Knipoog )
Paardebenen
Het mooiste paardenboek
Het Friesche Paard
Veulens opvoeden
Hoe lang slapen paarden (ook een aanrader!!)
Basisboek paardrijden
Paardrijden met het ruiterbewijs

Ik ben nogal fan van hengstenboeken, zou het liefst dat hele losbladige boekwerk nog eens willen hebben, maar dat is duuuuur....

Arona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:40

Dan zal ik nu mijn supergrote collectie maar eens even uit de doeken doen Haha!

* Ruiterbewijs theorieboekje
*Paarden encyclopedie ~ Josee Hermsen
*Paard en Paardensport ~ Josee Hermsen
Plinge juiste kijk op een paard ~ G. Goldschmidt
*Kijk op paarden ~Robert vavra
Plinge wereld van het paard ~ Uit de serie: De wonderlijke natuur.

die laatse 3 boeken zijn wat ouder, ooit eens van mijn opa gekregen!!!!!

En echt, als je 'de juiste kijk op een paard' ooit nog eens kunt bemachtigen, kopen, alles staat er echt in!!!

Maar je, mijn collectie is niet zo groot.

Zou wel meer willen hebben, maar de locale ruiterwinkel heeft maar weinig boeken, en in de boekhandel is het aanbod ook maar heel gering Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:51

Ik heb een boekenkast van 5 meter lang met 5 schappen = 25 meter boeken, allee zitten er "maar" 15 paardenboeken (waarvan 6 over mennen/koetsen) tussen, de rest is Fantasy, Horror en S.F
Op zolder heb ik nog dozen vol kinderboeken o.a alle delen van de zwarte hengst.
Ik lees erg graag vooral Clive Barker, Weis&Hickman, Koontz, Feist en Hobb enz, enz

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 16:58

Ik heb er ook best wel wat, maar ook een stel 'antieke' die ik van de baas van mijn vader heb gekregen... Sommigen daarvan zijn nog van zijn vader geweest....*blaast stof weg*
Dus ja, ik heb ook een plank vol... Die oude boeken moet ik allemaal nog gaan lezen, maar ja wanneer??? Knipoog Het boek dat bovenaan staat om te lezen is Longeren met Lammert Haanstra...die staat nog zo werkeloos te zijn.... Haha!