Leren Laarzen: Welk merk en waarom?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Re: Leren Laarzen: Welk merk en waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:51

Ik heb de Cambridge van Van Huet.
Niet blij mee.
Ik heb me eigenlijk een beetje wat aan laten praten, ik rij normaal met gladleren chaps, is voor mij ook veel makkelijker aangezien ik meer op stal doe dan alleen op mn paard zitten. Eigenlijk wilde ik gewoon van die 'springlaarzen', soepel leer met een rits. Niets bijzonders, en ik wil ze toch alleen aan op concours.
Neeneeee, volgens Huet was een goede degelijke laars zoals de cambridge ideaal en perfect voor mij. Aangezien het maatwerk is kon ik ze van tevoren natuurlijk niet passen, maar ze zagen er wel mooi uit, en tsja, die man heeft er natuurlijk wel verstand van. Dusss, laarzen besteld.
Ik heb uiteindelijk nu één laars die past, en één die aan de balijn al tig keer opnieuw gestikt is- hij was veel te smal gemaakt aan de bovenkant, en knapte steeds open met oprekken. Nu is ie nog steeds te smal, en door al dat opnieuw stikken is er geen hond die ze nog durft op te rekken. Van Huet doet of zn neus bloedt, volgens hem passen ze perféct. Boos!
Nu staan de laarzen niets te doen.
En op concours rij ik met Ariat schoenen en een paar gaithers (Equestro, gekregen in Italie)

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:04

Ik heb ook Petrie laarzen ik denk het model Excellent. Ik heb ze inmiddels al 7 jaar, heb ze bijna elke dag aan en ze zien er nog steeds goed uit.
Eigenlijk wil ik voor de wedstrijden wel een paar nieuw en dat worden vast weer Petrie laarzen. Ik denk het model Dressage of de Anky-Grandprix. Ze zijn niet gooedkoop maar als ze weer zeven jaar meegaan.......... heb ik het er wel voor over. Ja

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:16

Ik heb de petrie anky-grandprix ! Superdeluxe mooie laarzen voor op wedstrijd ,voor thuis heb ik de cavallo piroutte. (wel lastig met springen...auw haha Haha! )

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:22

Ik heb op maat gemaakte Königs. Ze waren wel erg duur 487.50 Bloos Euro maar ik heb er erg veel plezier van. Heb ookal twee keer Petrie gehad. Vond het helemaal niks. Waarschijnlijk waren ze bij Divoza niet goed aangemeten, want ze zaten echt niet lekker. De kwaliteit van de laars zelf ben ik ook niet echt over te spreken. De coating liet los, en de verf ging er ookal af. Dus liever wat meer betalen en een paar goede laarzen hebben, dan me kapot ergeren aan laarzen een slechte kwaliteit hebben en niet lekker zitten.

Wien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:07

Ik ben ook aan het sparen voor laarzen *LOL* en ik ben laatst ook gaan passen alvast... en toen voelde ik wel een groot verschil tussen cavallo en petrie... petrie vind ik hele harde laarzen en daar hou ik niet echt van... dus ik ga voor cavallo!!! maar als je het nog niet weet, moet je gewoon een keer gaan passen!!

CtalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:38

Ik heb rectiligne jumper ofzoiets? Voor een dressuurruiter Schijnheilig Ik wou per see zulke laarzen, met rits enzo. Ze zijn heel fijn hoor, maar ik zou nu liever dressuurlaarzen kopen maar deze waren zo duur dus vind ik het zunt.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:48

Ik heb net sinds 2 weken de Petrie Anky.
Ben er erg blij mee! (Al is het in het begin met rijden geen pretje, die nieuwe leren laarzen Knipoog maar dat komt vanzelf goed).
Hiervoor heb ik 6 jaar lang de Petrie Perfect gehad.
De Anky heeft een veel hogere buitenschacht ("dressuurboog") en dat vind ik toch wel erg mooi Ja !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:26

Dat heeft de Anky niet alleen hoor,dat hebben mijn Cavallo Winner's ook.Zeer fijne laarzen..lekker soepel leer en ze rijden super..en ondanks de hoge buitenschacht kun je er toch een sprongetje mee maken.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:00

Ik heb ook Petrie Perfect, ik heb ze al ruim vier jaar en gebruik ze dagelijks. Ze zijn nog zo netjes dat ik ze ook gewoon op mijn wedstrijden aan heb. De coating is echt perfect voor mij, lekker weinig onderhoud en ze kunnen net een stootje meer hebben. Ze zien er echt nog als nieuw uit, heb nog nooit problemen met de coating gehad, of van mensen in mijn omgeving gehoord dat ze er problemen mee hadden.
Voor het mooie zou ik misschien de Petrie Anky laars wel willen hebben, maar aangezien ik bijna ga studeren en minder wedstrijden zal gaan rijden vind ik dat geldverspilling.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:06

Ik heb Petrie Worldcups voor de wedstrijd en Cambridge van Huet voor thuis. Pling
Ik wilde eigenlijk de rundlederen Anky laarzen maar de Worldcups waren van betere kwaliteit vertelde de verkoper.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:57

Ik heb 2 paar petries gehad. Het eerste paar was de petrie perfect en ik heb zo pijn gehad met inrijden ervan, nooit meer perfect. Nerd

Mijn tweede paar zijn de petries elite en die zaten altijd er fijn en zijn altijd mooi gebleven had er nog meer gereden als ik niet zo schommel met mijn gewicht. Huilen

Ik heb nu sinds kort de cavallo weltmeister. Nou dit zit echt super!! Fijn leer, slipvaste zool (is fijn als je lijdt aan stijve spieren)
en een comfort voetbed. Ik voel met net de koningin als ik ze aan heb!!
Ze zijn alleen wel prijzig. Haha!