altijd op stal !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puiloog

Re: altijd op stal !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:39

Puiloog, als ik zo eens door je berichten heen ga, dan snap ik er niet veel van. dan heb je weer een hengstveulen, en vier dagen geleden is het ineens een drachtige merrie. In maart zeg je eerst dat hij dag en nacht buiten loopt en steeds uitbreekt, en nu heb je weer geen wei. Dan verzorg je weer een KWPN'er, dan weer niet....

Weet je zeker dat je een pony hebt
jah h00r ik weet t zeker kijk ik stond bij een man daar stond hij dag en nacht buiten en ondsnapte steeds... bij die man stond ook een kwpn er die ik verzorgde ik had daar op stal altijd ruzie met een meisje dus ben ik daar weg gegaan Pling dus verzorgde ik die kwpn er ook niet meer n u sta ik bij een anderevorgerg pony van mij dat zijn shetjes een daar van is een drachtige merry hij kan niet met die hangst op sciehten die daar ook staat se timmeren elkaar heelmaal suf nu staat hij dus bij die mensen in een klein hokje Huilen snap je t nu Haha!
Laatst bijgewerkt door puiloog op 05-05-05 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:40

ik ben t helemaal eens met mariskafalli

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:49

Belachelijk Boos!
Waarom heb je een dier als je niet weet wat zijn behoeftes zijn???
Er is altijd wat te regelen! Als jij maar het beste over hebt voor je paard.
Je hoeft niet elke dag aandacht aan een veulen te geven. Die aandacht hoort hij te krijgen van andere paarden.
Zet dat arme beestje voor 75 euro in een opfok en haal hem daar over een aantal jaar weer uit als je zelf weet hoe het hoort..
Je creeert nu een gehandicapt paard.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:16

Mijn paard heeft ook bij schaapjes gestaan, maar een poosje terug zijn ze verkocht Verdrietig
Ze miste ze best wel, verder had ze geen vriendjes..
Nu zoek ik een leuke shet die bij haar kan staan.
Een schaap bij je pony zetten heeft weinig zin, en daarbij is het voor een schaap ook niet leuk om bij een pony te staan, schapen hebben ook meer aan hun eigen soortgenoten!
Bij mij kom je over als: 'Ik koop even een schaap, en als we een betere plaats of een pony erbij hebben verkoop ik hem wel weer..'
Net of een schaap een stuk vuil is zeg!
Hij zou toch echt soortgenoten moeten hebben, vooral omdat hij zo jong is. Lachen

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:34

Je zou ook een shetlandertje erbij kunnen kopen en die dan samen in de wei zetten. Dat lijkt me beter dan een schaap of een geit ofzo.

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:09

als jullie goed lezen krijg ik begin winter een ijslander Clown tot die tijd staat hij bij een schaap en als ijsje dr is blijfd t dschaap ook\

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:20

Hier in de buurt hadden ze ook een schaap en schetlander, schetlander ging met schaap spelen, schaap in shock en schaap dood.

Hoe PENNY kan je zijn?

Weet waaraan je begint met de aankoop van een dier!!!!!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:43

HALLOOO, WORDT EENS WAKKER?!?!?!?!?!?!

Een jaarling moet SOORTGENOTEN hebben!!! dus niet een schaap, en hij kan echt niet tot de winter wachten. Misschien is je pony dan wel verpest, je komt bij mij over als een pennymeisje met een shet, een jaarling nota bene, je vraagt ons hier om hulp, en vervolgens draai je je om en loop je weg zonder naar ons te luisteren. Jij weet alles beter voor je pony (jaarling), dus waarom vraag je om hulp??

Sorry als ik té explosief reageer..

Maargoed, nu mijn mening nog even, ik zou je shetje lekker in de opfok doen tot ie 2 of 3 is, of tot je ijsje komt. Dan zie jij hem waarschijnlijk minder, maar des te meer geniet je als hij thuis komt te staan. (of vlakbij). Dan is hij in zoverre opgevoed dat hij de kudderegels kent, dus zich keurig zal gedragen tegenover het ijsje dat komt. Anders heb je de kans (als je hem dus van de zomer in z'n eentje op de wei laat) dat hij je ijsje helemaal kapottrapt, net zoals hij eerst al deed. Hij is dus geen soortgenoten gewend. (maak ik uit je verhaal op)

Verder, een Ijslander is op z'n 5e jaar nog niet ingereden als het goed is, ik weet niet hoe oud je bent, hoe lang je rijd en of je veel ervaring hebt, maar als je dat zelf gaat doen, zoek wel hulp!! of laat het door iemand anders doen, maar verknal je paardjes nou niet!!

Nouja, ik hoop dat je er nu wat aan hebt.

Succes met je pony!!

*en al kies je ervoor je pony niet bij soortgenoten te zetten, kom dan niet als je ijslander komt hier op bokt zielig doen van "mijn shet trapt mijn ijslander" enz enz, want dan heb je het er zelf naar gemaakt.*

Liefs, Ilse

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:20

Ik sluit me volledig aan bij pattyrex!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:54

hoi nolke..
waar ga je hem nu zetten dan??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:09

Ja het is niet ideaal als je een paard alleen moet zetten. Het kan weinig kwaad verder alleen moet je hem wel goed bezig houden Mijn pony heeft 1,5 jaar alleen gestaan voordat ik er een andre pony ibj had. Ik heb voor mijn pony ene paar wegpionnen gekocht. Een voetbal en een skippybal/ als je steeds iets inpikt en zo afwisseld blijft het leuk.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:52

spullen/speeltjes kunnen een soortgenoot niet vervangen. Ik zou hem een half jaar in de opfok doen, dan maar iets verder bij je vandaan. Als de ijs er ooit komt kan je hem/haar naar een weiland in de buurt halen zodat ze samen staan.

Jong geleerd, oud gedaan! Je beleeft je jeugd maar 1 keer, zowel mens als dier.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:55

vraag eens aan Cinnepin hier op bokt, die heeft haar pony ook in veenendaal staan geloof ik, misschien hebben ze daar wel een plekje.

puiloog op 1 mei 2005 schreef:
haay allemaal .

ik heb self een
schetland jaarling

maar eigelijk ben ik nii blij met hem ik weet nie waarom .
het is ook eern kruising shet welsh

als ik nu een leuk weiland heb verkopen we hem en krijg ik een kleine dikke schtlander merrie sow lief we hebben dr al op t oog Haha!

Wacht even, nu volg ik je niet meer Clown en vraag me af wat je nou allemaal zit te raaskallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 03:22

karoliena schreef:
Ja het is niet ideaal als je een paard alleen moet zetten. Het kan weinig kwaad verder alleen moet je hem wel goed bezig houden Mijn pony heeft 1,5 jaar alleen gestaan voordat ik er een andre pony ibj had. Ik heb voor mijn pony ene paar wegpionnen gekocht. Een voetbal en een skippybal/ als je steeds iets inpikt en zo afwisseld blijft het leuk.

Het kan wél kwaad; een paard is een kuddedier... Knipoog

Ik begin TS steeds minder te geloven... Vréémde verhalen... Cool

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 07:40

Quellian schreef:
karoliena schreef:

Het kan wél kwaad; een paard is een kuddedier... Knipoog

Ik begin TS steeds minder te geloven... Vréémde verhalen... Cool

Ja, ik sluit me hier ook weer volledig bij aan, ik snap nu helemaal niets meer van haar verhalen en geloof er steeds minder van. Maargoed, ik hou me - als dit al waar is - nog steeds bij mijn vorige berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:12

Het is een hij Knipoog
Hij heeft een shetlander X welsh jaarling en moest plotseling vertrekken van zn oude stal dus nu zoekt hij een weiland voor zn hengstje. Over n poosje wil hij m verkopen en een merrie nemen.
zoiets Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:00

De TS wil merries gaan dekken met deze (nu nog) jaarling hengst. Koop die merrie die jullie op het oog hebben anders nu vast, dan kunnen ze samen op het land, kan je ook veulens gaan fokken, daarna zet je hem nog even op je IJslander en dan heb je daar ook een veulen van.

Buiten dat zou ik het eerlijker voor je paardje vinden als je hem verkoopt aan iemand die er wel blij mee is, dat verdient een dier toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:02

Dekken??? Scheve mond maar hij heeft geen papieren of wat, en het is n kruising?

denk niet dat hij dat doet hoor..... Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:20

zou je graag geloven Alacairion maar ik geloof eerder mijn eigen ogen Knipoog

puiloog schreef:

haay iedereen ik had een vraagje hoe oud moet een hengst zyn om een merry te dekken ...???? Knipoog wat dat ben ik namelijk
van plan om mijn hengst merry's te laten denken

Groetjes puiloog Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:22

laten denken?? Haha! hehe

Het is kruising zoals ik al zei dus ik denk niet dat dat echt gaat gebeuren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:34

Kan je niet dekken met een kruising dan Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:38

jawel. maar hier in de buurt zijn nou niet echt mensen die hun paard willen laten dekken door een kruising. en ermee reizen doet hij toch niet denk ik. En hij zou m wegdoen?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:44

Cheveyo schreef:
vraag eens aan Cinnepin hier op bokt, die heeft haar pony ook in veenendaal staan geloof ik, misschien hebben ze daar wel een plekje.

puiloog op 1 mei 2005 schreef:
haay allemaal .

ik heb self een
schetland jaarling

maar eigelijk ben ik
nii blij met hem
ik weet nie waarom .
het is ook eern kruising shet welsh

als ik nu een leuk weiland heb verkopen we hem en krijg ik een kleine dikke schtlander merrie sow lief we hebben dr al op t oog Haha!

Wacht even, nu volg ik je niet meer Clown en vraag me af wat je nou allemaal zit te raaskallen.

Als ik me niet vergis komt hij juist bij Cinnepin vandaan? Maar weet t niet zeker.. Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:57

Nou mijn pony heeft er geen schade van ondervonden door de tijd dat hij alleen stond. Bij mij kon het gewoon even niet anders maar het is zeker verre van ideaal.

Ga alsjeblieft neit dekken met een hengst die niet goedgekeurd is. Er zijn al te veel vooral kleine pony's zonder papieren die bij de slager of zo belanden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 19:43

karoliena schreef:
Nou mijn pony heeft er geen schade van ondervonden door de tijd dat hij alleen stond. Bij mij kon het gewoon even niet anders maar het is zeker verre van ideaal.

dat heb ik in mn pennytijdperk ook gedaan met een jonge shetlandhengst, die had wel een sociaal probleem, en was met inrijden gewoon egt een ramp.

verder ben ik t met pattyrex eens, waarom start je een topic als je toch geen advies wil, en alleen je kop in t zand steekt. en denkt dat jouw oplossing toch de beste zijn

schapen en geiten communiceren op een andere manier dan paarden, zijn totaal andere dieren... dus moet een paard daarmee, ook voor het schaapje/geitje is t niks om met zón paard te zitten, die zitten ook 10 keer liever bij soortgenootjes. ik ken zat mensen die paarden en schapen hebben die elkaar gewoon kinks laten liggen!!

Als je dan toch zo nodig m op dat land neer wil zetten, zoek per direct een soortgenoot en hang overeal advertenties op dat je je wei wil delen. omdat je pony (die op t punt staat een sociaale achterstand op te lopen) anders alleen staat.

en ga dr niet mee fokken, kijk eens rond hoeveel kleine pony's er poveral al rondlopen, en de meeste mensen willen toch een wat grotere pony/paard omdat ze dr anders zo uitgroeien. en dan loop je t risico dat de veulentjes of van handelaar/markt naar handelaar gesleept worden, of geslacht... denk niet dat dat je opzet is

sorry maar ik snap echt niet wat jij nou wil bereiken met dit topic en met je pony's. maar t zal wel, veel plezier ermee... (en als je dr niet blij mee bent zoek dan iemand voor ze die dat wel is, doe je je pony en jezelf een plezier mee!!!)

is geloof ik een lang verhaal geworden.. sorry moest dit even kwijt.