Je gaat op buitenrit en komt tegen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wien

Re: Je gaat op buitenrit en komt tegen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:06

Bij ons liggen in het bos van die veeroosters (dat zijn de roosters met kleineren spleten er tussen) ik kan daar zo over heen met de paarden, maar bij wildroosters (dat zijn de roosters met grotere spleten ertussen) zo ik het niet doen... Ik kijk wel altijd eerst of de hoeven indd groter zijn dan de spleten en in het geval dat hij er bang voor is, dan keer ik om want als hij er heel wild over heen gaat is de kans natuurlijk ook wel groter dat hij erin zakt...

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:28

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:20

Ze heten niet voor niets WILD / VEE roosters... ze zijn er voor om te zorgen dat er geen dieren overheen gaan. Met mijn paard ga ik er dus nooit overheen, er kunnen anders gevaarlijke situaties ontstaan.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 14:33

Ik zou er ook nooit overheen gaan. Heb eens een keer een pony vast zien zitten, dat was écht geen prettig gezicht. Brandweer moest er aan te pas komen om 'm te bevrijden, en voor zover ik weet is die pony later alsnog ingeslapen.
Dat risico loop ik never nooit niet. Dan maar afstappen en het hek opendoen, of gewoon terug. Zo'n grote moeite is dat niet toch..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:13

Japke_Z schreef:
Hier hebben die klootzakken wildroosters neergelegd tegen de paarden ....<knip>.... Wij lopen altijd gewoon om, de boeren in de buurt hebben er altijd begrip voor als we via hun erf de roosters omzeilen Tong uitsteken .

Zou het niet zo kunnen zijn dat er een reden is dat paarden een bepaald gebied niet in mogen? En zou het niet zo kunnen zijn dat als jij en anderen daar toch gaan rijden, je het effect kunt krijgen dat er nog meer natuurgebied wordt afgesloten voor ruiters?

Mijn ervaring is dat er ALTIJD hekken zijn naast wildroosters wanneer paarden en/of aanspanningen toegestaan zijn. Zijn die hekken er niet, dan is het gewoon verboden toegang voor paarden. Als je je daar niet aan houdt, verziek je de goede naam die ruiters (hopelijk) hoog proberen te houden in heel Nederland, in de hoop dat de natuur ook voor ons toegankelijk blijft.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:22

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:36

De enige plekken waar ze hier in de buurt liggen zijn op plaatsen waar je met je paard niet MAG komen.
Verder zou ik er niet overheen gaan. Denk overingens ook niet dat ik er met paard overheen kom. Hij vindt dat toch heel eng Haha!