dilemma: luxe stal, of gezellige???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jockey_my

Re: dilemma: luxe stal, of gezellige???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:55

Koblenz schreef:
ik zou toch naar de luxe stal gaan. Sorry hoor maar je komt toch voor je paard en niet voor de gezelligheid daar. Sorry maar dat is mijn mening

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je komt er natuurlijk wel voor je paard maar dat wil niet zeggen dat je het zelf ook niet leuk mag hebben.

Als er een goede sfeer is word alles er veel leuker op, ik sta ook op een pension stal (de enige in de buurt waar alleen maar pension paarden staan dus niet manege paarden enz..) Het is een redelijk nieuwe stal (als ik me niet vergis van 2004). Redelijk luxe dus en heel erg gezellig de paarden gaan op de wei en er is buitenbak spuitplaatst met warm water veel uitrij mogenlijk heden ga zo maar door, 200 euro vind ik wel duur ik betaal minder en ik en ook mijn paard hebben het super naar ons zin er word van alles georganiseert (paasbuitenrit, koniginedag wedstrijd en spelletjes dag, barbeque enz..) Dus voor minder geld kun je het ook mooi en leuk hebben.

Als ik zou moeten kiezen zou ik tog voor de gezelligheid gaan kun je nog is samen gaan rijden of net wat.... Maar je moet natuurlijk niet van die oude krot stalletjes hebben..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:00

lowara schreef:
luxe is niet belangrijk
wat maakt het uit dat je een stapmolen of solarium wel of niet hebt? zolang je paard elke dag buiten komt, eten krijgt en een schone stal heeft en goed wordt behandeld, is het toch goed?

als ruiter zijnde zou ik al tevreden zijn met een buitenbak en misschien een veilige route om te kunnen buitenrijden. en natuurlijk de sfeer.

mensen kunnen wel zeggen dat je daar puur komt om te rijden en voor je paard, maar je komt die andere mensen toch tegen. en als je er met tegenzin heen moet.. nee dat is ook niets.
ikzelf ben van mening dat al dat luxe pure onzin is. een binnenbak?
OK, alleen als de buitenbak echt niet te rijden is/als je fanatiek concoursen rijdt.
al die extra dingen als solarium en stapmolens vind ik puur gemakszucht.

ik zou dus gaan voor de kleine stal.

ben ik helemaal mee eens, Haha! !!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:01

Ik vind luxe dus wel belangrijk. Niet gouden knoppen en tierelantijnen, maar fatsoenlijke mogelijkheden om te trainen en alles wat daarbij hoort. En een binnenbak hoort daarbij, ik heb geen zin om in de winter niet te kunnen rijden omdat het gevroren/geregend/gesneeuwd heeft en bovendien vind ik wat comfort voor mezelf ook belangrijk. Ik ga graag met plezier naar stal en dat betekent dus dat ik het daar naar mijn zin moet hebben, dus
- goede verzorging van mijn paard
- prettige sfeer
- goede verzorging van mezelf

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:27

ik was altijd nogal van de luxe, maar zoals gezegd wil ik nu vooral rust en ontspanning en niet tig mensen aan de kant die zelf op nivo nul rijden en dan toch met elkaar zitten te ouwehoeren over jou. En een uur later willen ze het met jou gaan hebben over de rijkunsten van diegene met wie ze het daarnet nog over jou hadden.
Bah, als ik er alleen al aan denk. Heb mijn paarden drie jaar aan huis gehad en ben dat (a)socializen ontwend en er ook echt geen zin meer in..

Ik pincipe zou ik dus net zo makkelijk naar die kleine stal gaan, maar ik vind het gewoon veel geld voor wat ze bieden, je moet ook zakelijk blijven natuurlijk.
Voor 200 euro zit ik vlakbij huis, staat mijn paard in een geimproviseerde box in een open schuur zonder afsluitbare zadelkamer, komt ie wel met goed weer buiten, is een buitenbak, moet ik zelf zijn krachtvoer kopen (en hij vreet nogal wat, dus dat komt er ook nog bij!) en zelf 1 dag pw zijn box leegtrekken. Daartegenover staat dat er maar 3 man staat, wat wel leuk lijkt te gaan.

Voor 70 euro meer sta ik net zo dichtbij huis, met binnen/buitenbak, alles superlicht, modern en keurig voor elkaar, ook weidegang bij goed weer, maar bij slecht weer paddock/stapmolen (op die andere stal blijven ze winter binnen, en wat dan als de bak niet te rijden is???) en is alles all in. Daartegenover staat de mindere sfeer: destijds waren er veel recreatieruiters en maar twee wedstrijdruiters waaronder ik: wij werden altijd schuin bekeken omdat we onze paarden mishandelden. In die discussies heb ik echt geen zin meer.

Of derde optie: paard bij ex laten staan, kost alleen voer, kan ik poetsen en knuffelen en stalletje doen, hij kan elke dag buiten...maar door de afstand kan ik hem niet rijden, ivm tijdgebrek...

Ik zoek nog even of er nog meer stallen zijn, maar de keuze is beperkt hier..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:14

ik zou eerst eens op je "oude" stal gaan kijken, misschien zijn er al wel een heleboel mensen weg, en zijn er leuke nieuwe mensen voor in de plaats gekomen ofzo! en jij bent nu zelf ook recreatie ruiter... Ik zou eerst eens kijken op je oude stal, en als dat nog steeds dezelfde sfeer is verder zoeken, want wat je voor die 200 euro krijgt vind ik niet echt heel veel!!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:29

Als ik moet kiezen voor een goedkopere luxe stal en een duurdere gezellige stal zou ik ook voor de gezellige stal gaan!

Ik haat al dat geroddel en dat geklier. Ik kom daar om lekker ontspannen met mijn paarden bezig te zijn en tot rust te komen.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:30

Vind het een hoop geld €200 en dan nog krachtvoer. \ik heb een eigen kleine pensionstal, voor €235,- is de stalling all-in, goede buitenbak, elke dag uitmesten, elke dag los in paddock, zomer op het land, 3xdgs krachtvoer en hooi/kuil. Dus dan betaalde ik toch wat meer.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:33

Wat is voor je paard het beste? Dat zou mijn keus bepalen Lachen.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:45

Mijn paard staat op beide stallen goed, die is echt niet gelukkiger omdat hij een solarium heeft.
Als ie maar lekker naar buiten kan en een schone stal heeft en goed en regelmatig te eten is hij in zijn elementje. Hij ziet heus niet of hij in een superdeluxe box staat of in een getimmerde....als de bodembedekking maar in orde is vindt hij het wel oke.

Beide stallen zijn dus goed voor hem, ik vind alleen zelf 200 euro veel geld voor wat ik krijg, zeker tov een stal die 100x zo luxe is en 70 euro meer. Maar die luxee neem ik dan vooral voor mezelf...en die zit 'm vooral in het extra gemak: droog rijden, goed afsluitbare zadelkamer met afsluitbare kasten enz...en niet te vergeten: een grote, nieuwe stal! Een schuur met open zijkanten is zomers best lekker voor je paard, maar in de winter moet je hem toch veel dekens opgooien en bovendien sta je zelf ook wat prettiger binnen met -3

Ik neig toch meer naar die luxe stal denk ik...denk dat die voordeliger is. Maar die sfeer...ik moet maar eens gaan kijken..

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:46

in welke omgeving woon je ?
Dan kunnen meschien mede bokkers
ook een beetje helpen op jou smaak..
ik sta trouwends op www.manegehoogvliet.nl
de site ziet er een beetje raar uit maar bij ons vind
IK het echt gezellig we gaan met ze allen naar buiten
Samen landelijk rijden iedereen helpt je en kijkt je zeker niet
arrogant aan we doen vaak barbequaen ofzoiets
Maar we zijn ook wel sirieus in de dressuur bezig..
We hebben een fantastische nieuwe eigenaar want de
vorige had alles een beetje rommelig achter gelaten er komt een binnebak en de stallen worden verbetert

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:11

oehh laat an maar is wel erg ver
maar ik zal wel effe voor je rondsnuffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:35

Ik vind die gezellige stal gewoon te duur voor de faciliteiten die ze bieden. Reken voor krachtvoer ook nog maar E50,- in de maand erbij namelijk.

Kun je geen goedkopere, gezellige stal vinden?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:44

Ik zou ook voor de luxere stal gaan. Als er maar 3 anderen staan, spreek je die mensen ook niet vaak, je hebt immers niet de tijd om daar de hele tijd rond te hangen. En ik neem aan dat als je bij je paard bent, je ook graag wilt rijden en er niet op zit te wachten om te horen wat er allemaal wel niet gebeurd is in het leven van de drie anderen als je ze wel tegen het lijf loopt (net als jij daar geen tijd voor hebt...).

Zeker omdat je nu zelf ook recreatieruiter bent, zou ik voor de luxere stal (met al die andere recreatieruiters) gaan. Bovendien, als jij met een lang gezicht (in de regen) naast een bevroren of veel te natte buitenbak staat, kan ik me voorstellen dat je dan alsnog heeel snel naar de luxere stal rent....

verder heb je 2 jonge kinderen om voor te zorgen, dat is al een heel werk op zich, je hebt best een beetje luxe voor jou en je paard verdiend!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:50

Hoi Suzanne,

Moeilijke keuze, jammer dat je niet meer op die woonboerderij woont! Ikzelf heb op een hele luxe stal gestaan, waar de sfeer door het gedrag van de leiding niet te harden was. Ik ging er elke dag met tegenzin naar toe, had bijna geen zin om te rijden en ik was zelf zo gespannen als ik weet niet wat, wat ik op mijn paard overbracht. Ik had hem bijna verkocht...
Gelukkig heb ik toch de knoop doorgehakt en ben weggegaan naar een kleine pensionstal (10 paarden) waar nog geen bak bij was, maar die zou er wel gaan komen (goede verlichting en drainage). Wel was er een paddock, mijn paard werd elke dag gemest, buiten gezet en kon ik zelf zijn voer bepalen. Het is er supergezellig, we rijden elke dag buiten, ook dressuurmatig, en ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad. De bak is in juli klaar dus dan kunnen we ook weer verder gaan met onze lessen enzo.
Ik ga er elke dag met zo veel plezier naar toe, heb mijn shet daar ook heen gehaald zodat ik ze bij elkaar heb staan. We hebben een heel leuk clubje meiden die alles voor elkaar over hebben en waar we regelmatig leuke dingen mee gaan doen. Je HOEFT ook niet perse elke dag te rijden want de paarden staan toch buiten en hebben het toch wel naar hun zin. Heerlijk dat die druk eraf is. Mij krijg je voor geen goud terug naar mijn oude stal!

Wel vind ik dat ze best veel vragen voor wat ze bij die stal aanbieden waar het niet luxe is (bij jou dan!) dus ik zou echt op zoek gaan naar een 4e optie. Er stond pasgeleden een advertentie op marktplaza voor stalling in Lelystad!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:03

goedkoper dan 200 euro vind je het hier niet... Verdrietig
Ik ga maar eens op zoek naar een bijrijder die ook wat bij wil dragen...denk dat dat de enige oplossing is.
Of Marillion bij mijn oude huis laten staan...ik denk dat hij dat de beste oplossing vindt Haha! , want een leven als een luis op een groen blaadje: lekker buiten lanterfanten, schoon stalletje, lekker te eten en verder NIKS hoeven doen... Clown

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:07

Ik denk dat ik het wel weet over welke luxe stal je het hebt Knipoog.Maar denk zeker dat daar het een en ander veranderd is en zou gewoon even gaan kijken.Het is niet mijn stal maar het is niet zo erg meer als het in mijn ogen vroeger daar was Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:07

Een bijdrage vragen aan een bijrijder is dan inderdaad een oplossing.
Maar als ik het zo lees, lijkt die dure stal alsnog goedkoper. Alles wordt gedaan, een stal uitmesten is ook nog een half uur werk, weer een half uur minder. Voer kopen, dat wordt ook steeds duurder.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:21

Ik zou een luxestal nemen, is beter voor je paard, en jij kan je nooit schuldig voelen omdat je dat kr8voer vergeet!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:26

Ik denk dat we het inderdaad over dezelfde stal hebben Chatelaine.
Ik heb daar al gestaan, met 3 paarden. Er zijn nu nieuwe eigenaren, dat scheelt misschien al, maar er staan nog steeds mensen waar ik niet zo'n behoefte aan heb. En ik vind 270 echt het maximum, meer wil ik gewoon niet gaan betalen...
Missch, dat de sfeer nu anders is, maar destijds was het afschuwelijk. Ik kwam van manege Pampushout, wat niet ideaal was qua verzorging, maar waar de sfeer echt super was, maar waar iedereen ook serieus aan het wedstrijd rijden was. Ivm de verzorging ben ik toen, na drie jaar, weggegaan en kwam dus op die stal terrecht. Was gewend de grootste lol te hebben op stal en daar....niemand die zijn paard een beetje normaal rond kon sturen, maar wel de grootste kritiek op ieder ander dan zichzelf hebben. Ik wist niet wat me overkwam, de een wist het nog beter dan de ander, maar dat zou je niet zeggen als je in de bak keek. Dus...dat wil ik echt niet meer...